'Politieman gekort bij te weinig boetes'

• Planner

syl15

Tegenwoordig zie je een politie agent op elke hoek staan boetes uit te schrijven

Dan woon jij kennelijk een heel criminele buurt. Ik zie juist bijna nooit politie, laat staan dat ik ze regelmatig boetes uit zie schrijven…

syl15

Hebben ze een opdracht om zo veel mogelijk boetes uit te schrijven en zo veel mogelijk geld binnen te halen???

Nee, als je dit topic even leest dan zie je dat de bonnequota die er nog zijn (en als ik de Minister mag geloven binnenkort helemaal verleden tijd zijn) eerder te laag dan te hoog zijn.

syl15

Ik houd mijzelf altijd aan verkeer’s regels.

Dan loop jij dus geen kans op verkeersboetes

syl15

Maar bijvoorbeeld … , net als je gaat inhalen, beetje gas geven… en wat ?… geflitst.

Volgens mij staat nergens in de wet dat het toegestaan is om bij inhalen even de maximum snelheid te overtreden, dus met ander woorden, jou eerder bewering dat jij he altijd aan de verkeersregels houd klopt niet

syl15

Straks gaat iedereen onder 120/80km en rijden, wordt bang voor inhalen, krijgen wij meer files, enz.…

Neem een auto met cruisecontrol en gebruik deze regelmatig. Dan zal je merken dat menig verkeersdeelnemer er een potje van maakt.

syl15

Eerlijk gezegd ik kan geen persoon (in mijn omgeving )die afgelopen tijd (3 manden) geen boete heeft gekregen. Is dat normaal?

Zeker niet. in 2009 zijn er in totaal 11,8 miljoen verkeersboetes uitgedeeld, dus laten we zeggen gemiddeld 1 per elke volwassen Nederlander. De mensen in jou omgeving hebbn er dus minimaal 4 per jaar, dat is dus ver boven het gemiddelde…. En als ik dan ook nog om mij heen kijk hoeveel verkeersovertredingen die gemaakt worden niet beboet worden, dan is de logische conclusie dat de personen in jou omgeving het niet zo nauw met de verkeersregels nemen!

syl15

Ik ben ook toevallig een slachtoffer van misdrijf( een vernieling) en dat heeft mij hele veel emoties, geld, tijd gekost en was best schrikkend.

Dat kan ik mij voortellen

syl15

Meteen kreeg ik te horen dat ze (agenten) toch niks gaan doen, geen tijd.

Ze (de politie) kan helaas niet alle misdrijven/criminalitiet oplossen. Er zullen dus keuzes gemaakt moeten worden. Ik weet niet wat er bij jouw precies vernield is, maar ook ik ben wel eens slachtoffer geworden. Als je 's ochtends je auto bekrast aantreft dan word je verschrikkelijk boos, dan doe je aangifte en krijgt te horen dat de kans nihil is dat de dader opgespoord wordt. Dat leek mij ook ngal logisch, want ik zie niet in hoe de politie ooit nog de vermoedelijke dader(s) op kan sporen en deze ook nog door een rechter kan laten veroordelen.

syl15

Terwijl een dader van dit misdrijf lachend rond loop, ik blijf boeten betalen.

Dat staat los van het feit dat de politie ook een taak heeft als toezichthouder in het verkeer. Veel verkeersboetes worden uitgeschreven door BOA wiens enige taak is verkeershandhaving. Andere boetes worden uitgeschreven bij gerichte verkeersacties, waar ook regelmatig andere zaken als alleen verkeersovertredingen aan het licht komen. En dan heb je natuurlijk ook de “gewone” surveillance dienst, die wel eens boetes uitschrijft, maar wiens hoofdtaak op dat moment is het verlenden van noodhulp en dus niet met opsporing van misdrijven bezig is. Zij hebben soms wel even de tijd om een boete uit te schrijven indien daar aanleiding toe is, maar niet om misdrijven op te lossen. Als jij tijdens je inhaalpoging van de weg af gedrukt wordt dan wil je toch ook graag dat er zo spoedig mogelijk noodhulp ter plaatste is? Het opsporen van misdrijven gebeurt voornamelijk door politieambtenaren (rechercheurs) die jij helemaal nooit ziet. Maar natuurlijk moet de kans op succes wel redelijk aanwezig zijn, want anders wordt er overheidsgeld verspild…

syl15

Is het niet frustrerend?

Als jij je gewoon aan de (verkeers)regels houd hoef jij je niet te frustreren dat jij zo maar boetes krijgt.

• syl15

Planner Schreef:

——————————————————-

> > Tegenwoordig zie je een politie agent op elke

> hoek staan boetes uit te schrijven

>

>

> Dan woon jij kennelijk een heel criminele buurt.

> Ik zie juist bijna nooit politie, laat staan dat

> ik ze regelmatig boetes uit zie schrijven…

>

> Ik woon helemaal niet in criminele omgeving. Als je die agenten nog niet zien dan let maar op straks een van die extra ingezet schrijf je boete uit.

> Hebben ze een opdracht om zo veel mogelijk boetes

> uit te schrijven en zo veel mogelijk geld binnen

> te halen???

>

>

> Nee, als je dit topic even leest dan zie je dat de

> bonnequota die er nog zijn (en als ik de Minister

> mag geloven binnenkort helemaal verleden tijd

> zijn) eerder te laag dan te hoog zijn.

>

En als ik de Ministerie mag geloven alle soorten verkeers boeten gaan om hoog in 2011

Hierbij een stukje van Nieuwsbrief Rijksoverheid:

Justitie gaat de tarieven voor boeten en transacties in twee fasen verhogen. Op 1 januari 2011 gaan de tarieven met 15 procent omhoog; een jaar later volgt een verhoging met nog eens 20 procent. Ook wachten met betalen van een boete wordt duurder: de procentuele opslag bij de eerste en tweede aanmaning gaat in 2012 omhoog.

Gaat het even niet te ver?

>

> Ik houd mijzelf altijd aan verkeer’s regels.

>

> Dan loop jij dus geen kans op verkeersboetes

>

> Laat het zo zeggen: doe mijn best.

> Maar bijvoorbeeld … , net als je gaat inhalen,

> beetje gas geven… en wat ?… geflitst.

>

>

> Volgens mij staat nergens in de wet dat het

> toegestaan is om bij inhalen even de maximum

> snelheid te overtreden, dus met ander woorden, jou

> eerder bewering dat jij he altijd aan de

> verkeersregels houd klopt niet

>

Ja idd dat staat nergens in de wet. Maar kan je jezelf voorstelen je rijdt achter auto die 115 km rijdt. Je wilt hem inhalen. Ik trap op gas om hem in te halen (dat moet je uiteraard als je wilt inhalen) kom ik even met mijn snelheid tot 130 km, een overtreding dus en boete.

Ik geloof dat jij dan blijft rustig achter 115 km rijden, krijg je geen boete maar ben je te laat waar je moet zij, veroorzaak je extra files maar het is idd geen overtreding.

>

> Straks gaat iedereen onder 120/80km en rijden,

> wordt bang voor inhalen, krijgen wij meer files,

> enz.…

>

>

> Neem een auto met cruisecontrol en gebruik deze

> regelmatig. Dan zal je merken dat menig

> verkeersdeelnemer er een potje van maakt.

>

Bedankt voor je advies .

Maar eerst moeten wij iedereen verplichten op auto met cruis controle te nemen dan kan je met zo idee komen.

Anders is het beetje (sorry) onzin om zo iets te zeggen.

>

> Eerlijk gezegd ik kan geen persoon (in mijn

> omgeving )die afgelopen tijd (3 manden) geen boete

> heeft gekregen. Is dat normaal?

>

>

> Zeker niet. in 2009 zijn er in totaal 11,8 miljoen

> verkeersboetes uitgedeeld, dus laten we zeggen

> gemiddeld 1 per elke volwassen Nederlander. De

> mensen in jou omgeving hebbn er dus minimaal 4 per

> jaar, dat is dus ver boven het gemiddelde…. En

> als ik dan ook nog om mij heen kijk hoeveel

> verkeersovertredingen die gemaakt worden niet

> beboet worden, dan is de logische conclusie dat de

> personen in jou omgeving het niet zo nauw met de

> verkeersregels nemen!

>

> Ik praat over 2010 en jij over 2009. Heb je al statistieken voor eerste ¾ jaar 2010 gezien?

Hoe lang heb je rijbewijs? Hoe veel km maakt je gemiddeld per maand en hoe veel boetes had je al in 2010? Eerlijk schrijven a.u.b.

> Ik ben ook toevallig een slachtoffer van misdrijf(

> een vernieling) en dat heeft mij hele veel

> emoties, geld, tijd gekost en was best

> schrikkend.

>

>

> Dat kan ik mij voortellen

>

>

> Meteen kreeg ik te horen dat ze (agenten) toch

> niks gaan doen, geen tijd.

>

>

> Ze (de politie) kan helaas niet alle

> misdrijven/criminalitiet oplossen. Er zullen dus

> keuzes gemaakt moeten worden. Ik weet niet wat er

> bij jouw precies vernield is, maar ook ik ben wel

> eens slachtoffer geworden. Als je 's ochtends je

> auto bekrast aantreft dan word je verschrikkelijk

> boos, dan doe je aangifte en krijgt te horen dat

> de kans nihil is dat de dader opgespoord wordt.

> Dat leek mij ook ngal logisch, want ik zie niet in

> hoe de politie ooit nog de vermoedelijke dader(s)

> op kan sporen en deze ook nog door een rechter kan

> laten veroordelen.

>

Met andere worden kan je rustig gaan vernieling plaatsen, wordt toch niks aan gedaan.

Ik verwachte maar beetje aandacht.

Daardoor voel ik me niet zo veilig meer. (nogmaals ik woon in heel rustig, typisch beurt)

>

> Terwijl een dader van dit misdrijf lachend rond

> loop, ik blijf boeten betalen.

>

>

> Dat staat los van het feit dat de politie ook een

> taak heeft als toezichthouder in het verkeer. Veel

> verkeersboetes worden uitgeschreven door BOA wiens

> enige taak is verkeershandhaving. Andere boetes

> worden uitgeschreven bij gerichte verkeersacties,

> waar ook regelmatig andere zaken als alleen

> verkeersovertredingen aan het licht komen. En dan

> heb je natuurlijk ook de “gewone” surveillance

> dienst, die wel eens boetes uitschrijft, maar

> wiens hoofdtaak op dat moment is het verlenden van

> noodhulp en dus niet met opsporing van misdrijven

> bezig is. Zij hebben soms wel even de tijd om een

> boete uit te schrijven indien daar aanleiding toe

> is, maar niet om misdrijven op te lossen. Als jij

> tijdens je inhaalpoging van de weg af gedrukt

> wordt dan wil je toch ook graag dat er zo spoedig

> mogelijk noodhulp ter plaatste is? Het opsporen

> van misdrijven gebeurt voornamelijk door

> politieambtenaren (rechercheurs) die jij helemaal

> nooit ziet. Maar natuurlijk moet de kans op succes

> wel redelijk aanwezig zijn, want anders wordt er

> overheidsgeld verspild…

>

Ik zou zeggen zet meer agenten om misdrijven op te lossen niet boeten uit te schrijven met 4 km te hard rijd.

>

> Is het niet frustrerend?

>

>

> Als jij je gewoon aan de (verkeers)regels houd

> hoef jij je niet te frustreren dat jij zo maar

> boetes krijgt.

Dus een ideale wereld creëren.

• Planner

Syl15

Gaat het even niet te ver?

Hoewel ik al eerder geschreven heb dat verkeersboetes volgens mij niets helpen voor de verkeersveiligheid, kunnen ze wat mij betreft niet hoog genoeg zijn. Als je verkeersboetes ziet als een soort belasting voor automobilisten, dan is dat de enige belasting waar je zelf invloed op kan uitoefenen of je die wel of niet wilt betalen. Hou je gewoon aan de afgesproken regels (zelfs als je die in veel gevallen niet snapt), en je hebt er helemaal geen last van

Syl15

Maar kan je jezelf voorstelen je rijdt achter auto die 115 km rijdt. Je wilt hem inhalen. Ik trap op gas om hem in te halen (dat moet je uiteraard als je wilt inhalen) kom ik even met mijn snelheid tot 130 km, een overtreding dus en boete.

Ik geloof dat jij dan blijft rustig achter 115 km rijden, krijg je geen boete maar ben je te laat waar je moet zij, veroorzaak je extra files maar het is idd geen overtreding.

Allereerst maar even het laatste. Als ik er voor zou kiezen om 115 te blijven rijden, en jij samen met alle anderen die haast hebben op de 1e baan 120 + (ongeacht welke snelheid je dan neemt, zolang het maar dezelfde snelheid is) dan ontstaan daardoor geen files. Files ontstaan juist door dat er met verschillende snelheden wordt gereden, en mensen die haast hebben hun voet te lang op het gas houden en op het laatste moment, waarop ze iendelijk merken dat de auto voor hun minder hard rijd (vaak gewoon de geldende maximum snelheid) en niet opzij gaat (vaak omdat dat niet kan). en dan op hun rem gaan trappen, waarop er een golfbeweging ontstaat waaruit files ontstaan. Maar dat kan je mensen die hard rijden bijna niet aan het verstand brengen, hoeveel onderzoeken je daar ook tegen aan gooit….

En nee, ik blijf geen 115 rijden, want zoals ik al aangaf, ik rij meestal met de cruise control. Die staat steevast op 126, en met mijn GPS heb ik vastgesteld dat mijn werkelijk snelheid dan 122 k/m per uur is, waardoor ik, door de meetcorrectie die de politie moet hanteren, nooit tegen een boete aan kan lopen (tenzij ik niet goed op de borden let natuurlijk!). Op die manier hoef ik dus nooit op mijn teller te kijken, maar heb ik alle tijd om goed de borden en vooral het verkeer in de gaten te houden. Als ik een auto nader die minder hard rijd, dan kijk ik ruim van te voren of ik kan gaan inhalen, daar waar het kan laat ik hardrijders eerst passeren, niet omdat ik zo vriendelijk voor ze wil zijn, maar ik een bleodhekel heb om 2 koplampen bijna op mijn bumper te hebben. En als ik geen gaatje zie dan haal ik de auto van de cruiscontrol af zodat ik niet hoef af te remmen (ik gebruik bijna nooit mijn rem op de snelweg), blijf op ruime afstand van mijn voorganger rijden (inderdaad met dezelfde snelheid) en als ik in mijn spiegel een gaatje zie aankomen, dan geef ik weer gas bij en voeg netjes weer in, tot maximaal de snelheid die ik in mijn cruisecontrol heb ingesteld. En als iemand achter mijn dan haast heeft, dan heeft die even pech, want ik ga echt geen kilometer harder rijden omdat iemand met hoge snelheid aan komt rijden en met zijn lampen gaat lopen knipperen. Als ik naar rechts kan, dan ga ik naar rechts (niet als ik daardoor op de rechterbaan meteen in de remmen kan omdat men daar veel minder hard rijd, bijvoorbeeld door vrachtwagens.

En dat argument van ergens te laat komen slaat helemaal nergens op. Stel dat je 200 km op de snelweg moet rijden, en dat mag nu met 120 km per uur, dan doe je daar 100 minuten over (als je de hele tijd 120 blijft rijden), als ik lekker 115 blijf kachelen, dan duur het maar liefst 105 minuten. Zelfs als je binnenkort op bepaalde wegen 130 mag gaan rijden, dan is de tijdwinst minimaal, namelijk 92 minuten. Als ik dergelijk lange ritten moet maken, dan komt het echt niet op die paar minuten aan of ik ergens te laat kom of niet, want dan ga ik echt wel ruim van te voren op weg. En als ik te laat dreif te komen doordat de tijd die in incalculeerde niet ruim genoeg blijkt te zijn dan bel ik even (uiteraard met de carkit) even op naar mijn afspraak dat het wat later wordt.

Syl15

Bedankt voor je advies .

Maar eerst moeten wij iedereen verplichten op auto met cruis controle te nemen dan kan je met zo idee komen.

Anders is het beetje (sorry) onzin om zo iets te zeggen.

Graag gedaan. Maar waar schrijf ik dat iedereen verplicht wordt cruisecontrol te nemen? Ik geef het jou gewoon als tip mee… En zelfs als cruise control op elke auto verplicht is betekend dat niet dat iedereen daar ook op de juiste wijze mee kan/wil/gaat rijden….

Syl15

Ik praat over 2010 en jij over 2009. Heb je al statistieken voor eerste ¾ jaar 2010 gezien?

Ik niet, jij wel? Ik heb geen aanwijzingen dat er dit jaar anders met verkeershandhaving wordt omgegaan als andere jaren

Syl15

Hoe lang heb je rijbewijs? Hoe veel km maakt je gemiddeld per maand en hoe veel boetes had je al in 2010? Eerlijk schrijven a.u.b.

meer dan 20 jaar. Als ik mij goed kan herinneren heb ik in al die jaren 3 boetes gehad. Er waren jaren bij dat ik meer dan 60.000 kilometer per jaar maakte, ik denk dat ik dit jaar op zo'n 35.000 kilometer ga uitkomen. En mijn laatste bekeuring dateert volgens mij uit 2008, en dat was een overtreding die hoogstwaarschijnlijk door mijn vrouw was veroorzaakt….