Tegenwoordig zie je een politie agent op elke hoek staan boetes uit te schrijven
Dan woon jij kennelijk een heel criminele buurt. Ik zie juist bijna nooit politie, laat staan dat ik ze regelmatig boetes uit zie schrijven…
Hebben ze een opdracht om zo veel mogelijk boetes uit te schrijven en zo veel mogelijk geld binnen te halen???
Nee, als je dit topic even leest dan zie je dat de bonnequota die er nog zijn (en als ik de Minister mag geloven binnenkort helemaal verleden tijd zijn) eerder te laag dan te hoog zijn.
Ik houd mijzelf altijd aan verkeer’s regels.
Dan loop jij dus geen kans op verkeersboetes
Maar bijvoorbeeld … , net als je gaat inhalen, beetje gas geven… en wat ?… geflitst.
Volgens mij staat nergens in de wet dat het toegestaan is om bij inhalen even de maximum snelheid te overtreden, dus met ander woorden, jou eerder bewering dat jij he altijd aan de verkeersregels houd klopt niet
Straks gaat iedereen onder 120/80km en rijden, wordt bang voor inhalen, krijgen wij meer files, enz.…
Neem een auto met cruisecontrol en gebruik deze regelmatig. Dan zal je merken dat menig verkeersdeelnemer er een potje van maakt.
Eerlijk gezegd ik kan geen persoon (in mijn omgeving )die afgelopen tijd (3 manden) geen boete heeft gekregen. Is dat normaal?
Zeker niet. in 2009 zijn er in totaal 11,8 miljoen verkeersboetes uitgedeeld, dus laten we zeggen gemiddeld 1 per elke volwassen Nederlander. De mensen in jou omgeving hebbn er dus minimaal 4 per jaar, dat is dus ver boven het gemiddelde…. En als ik dan ook nog om mij heen kijk hoeveel verkeersovertredingen die gemaakt worden niet beboet worden, dan is de logische conclusie dat de personen in jou omgeving het niet zo nauw met de verkeersregels nemen!
Ik ben ook toevallig een slachtoffer van misdrijf( een vernieling) en dat heeft mij hele veel emoties, geld, tijd gekost en was best schrikkend.
Dat kan ik mij voortellen
Meteen kreeg ik te horen dat ze (agenten) toch niks gaan doen, geen tijd.
Ze (de politie) kan helaas niet alle misdrijven/criminalitiet oplossen. Er zullen dus keuzes gemaakt moeten worden. Ik weet niet wat er bij jouw precies vernield is, maar ook ik ben wel eens slachtoffer geworden. Als je 's ochtends je auto bekrast aantreft dan word je verschrikkelijk boos, dan doe je aangifte en krijgt te horen dat de kans nihil is dat de dader opgespoord wordt. Dat leek mij ook ngal logisch, want ik zie niet in hoe de politie ooit nog de vermoedelijke dader(s) op kan sporen en deze ook nog door een rechter kan laten veroordelen.
Terwijl een dader van dit misdrijf lachend rond loop, ik blijf boeten betalen.
Dat staat los van het feit dat de politie ook een taak heeft als toezichthouder in het verkeer. Veel verkeersboetes worden uitgeschreven door BOA wiens enige taak is verkeershandhaving. Andere boetes worden uitgeschreven bij gerichte verkeersacties, waar ook regelmatig andere zaken als alleen verkeersovertredingen aan het licht komen. En dan heb je natuurlijk ook de “gewone” surveillance dienst, die wel eens boetes uitschrijft, maar wiens hoofdtaak op dat moment is het verlenden van noodhulp en dus niet met opsporing van misdrijven bezig is. Zij hebben soms wel even de tijd om een boete uit te schrijven indien daar aanleiding toe is, maar niet om misdrijven op te lossen. Als jij tijdens je inhaalpoging van de weg af gedrukt wordt dan wil je toch ook graag dat er zo spoedig mogelijk noodhulp ter plaatste is? Het opsporen van misdrijven gebeurt voornamelijk door politieambtenaren (rechercheurs) die jij helemaal nooit ziet. Maar natuurlijk moet de kans op succes wel redelijk aanwezig zijn, want anders wordt er overheidsgeld verspild…
Is het niet frustrerend?
Als jij je gewoon aan de (verkeers)regels houd hoef jij je niet te frustreren dat jij zo maar boetes krijgt.