KlaasVaakWaarschuw ik nooit? Nee.
Een dubbele ontkenning, je waarschuwt dus wel eens…
KlaasVaakIn een 36 urige werkweek maak ik ongeveer 1800 uur per jaar.
Rekenen is nog steeds niet jouw ding. Jij neemt je vrije dagen niet op, houdt geen rekening met feestdagen, jij bent nooit ziek? Wellicht met overuren erbij maak je 1800 uur, maar met een werkweek van 36 uur kom je daar niet aan…
KlaasVaakIk kan er zonder moeite 1 per kwartier schrijven
Het probleem dat ik hier mee heb is dat we het over een “prestatie” hebben. Dat is overigens geen verwijt aan jou. Voor een agent in jouw functie is het dus helemaal geen prestatie om 175 boetes op jaarbasis uit te delen. Waarom zou je hier dan op beoordeeld moeten worden? Het wordt in jouw geval pas een prestatie als het om een veelvoud gaat, maar dan gaat ga je voorbij aan het feit dat het geven van boetes niet een doel, maar een middel is en moet blijven. Een quota voor bonnen hoort niet thuis in een prestatie, omdat het doel een x aantal bonnen halen haaks staat op het (officiele) doel van boetes uitschrijven, namelijk gedragsverandering. Als het middel van boetes uitschrijven wel zou werken en in het gunstigste geval niemand meer overtredingen maakt dan is het dus een onrealistisch doel. En zolang het een quotum is dat jij met 1 hand op de rug, 2 vingers in de neus zo makkelijk kan halen dan heeft het niets met presteren te maken.
KlaasVaakAls je je buurt kent ken je de hotspots.
Precies. Iedereen kent de hotspots waar veel verkeersovertrdeingen gemaakt worden. In het kader van de verkeersveiligheid zou je daar dus ook wat aan kunnen (en moeten) doen, want het middel boetes uitschrijven werkt voor een heel grote groep mensen niet. Maar nee, zo nu en dan worden er wer eens een paar agenten opgetrommeld om op de hot spots boetes te verzamelen, want de staatskas moet wel gevuld worden.
KlaasVaakIedere burger weet je ook precies te vertellen waar hij of zij zich aan ergert in woonwijken.
Om vervolgens vaak dat gedrag (of ander gedrag waar weer anderen zich aan storen) zelf ook ten toon te spreiden…
Voorbeeld zijn ook automobilisten die koste wat het koste door het verkeer scheuren, bumperkleven, rechts inhalen, etc. zich ontzettende opwinden over het feit dat anderen onnodig links blijven rijden maar helemaal niet in de gaten hebben dat vele anderen zich dus storen aan hn gedrag…. Geef mij ook zo'n boekje en die 175 boetes op jaarbasis komen dik voor elkaar, en dat helemaal zoinder quotum!
KlaasVaakMaar als de agent een verhaal heeft zoals ik hier nu opschrijf ben ik waarschijnlijk een pennelikker of een streber.
Nee hoor, jij doet gewoon je werk, maar of jij daar nu zelf zo veel voldoening uithaalt waag ik te betwijfelen….
KlaasVaakAls ik bij een ‘gewone’ baas werk moet ik ook presteren en produceren, ongeacht wat mijn werk is.
Maar daar krijg je een doel wat niet zo makkelijk te halen is als dit
KlaasVaakMet name in de weekenden kom ik elke nacht meerdere wildplassers tegen
Dat was laatst ook op de televisie. Een agent van de bereden politie was net bezig om aan een wildplasser duidelijk te maken dat de bewoners van het pand niet echt blij zouden zijn van dat wildplassen. Maar of de bewoners nu zo blij waren dat die agent op dat paard in die steeg aanwezig waren om deze wildplasser te bekeuren dat waag ik heel sterk te betwijfelen… Net zoals dat je in sommige gemeentes hondenpoep op moet ruimen, en daar dan de bereden politie een dagje op bezoek is geweest….
KlaasVaakBij scholen worden verkeersborden genegeerd omdat men haast heeft om hun kroost op school te brengen en men weer eens te laat vertrokken is.
Maar owee als er een kind wordt aangereden, dan is het de schuld van de politie
Bij ons gaat het niet zo zeer om te laat vertrekken, maar gewoon een totaal verkeerd parkeerbeleid. Leuk als gemeente om scholen te bouwen, maar in zo;n school werken leraren, die veelal met de auto komen. Daarmee zijn zo'n beetje alle parkeerplaatsen wel gevuld. Maar dan moeten de kinderen ook nog naar school, en ja die moeten als ze klein zijn gebracht worden. Scholen beginnen om een uur of 08:30, iedereen moet om 09:00 uur op het werk zijn, dus het advies om de kinderen lopend te brengen is wel aardig maar dat werkt niet, want iedereen moet met spoed naar het werk. Dat heeft niets te maken met te laat vertrekken, maar met het feit dat de overheid nog niet snapt dat wij in een 24 uurs economie werken. Zolang we met z'n allen van ma-vr van 09:00 17:00 naar kantoor moeten (dat geld voor heel veel werknemers) dan gaan we allemaal tegelijk van huis. En dan vind men het gek dat er files ontstaan en gaan we daar weer allerlei onzinnge maatregelen voor bedenken. En dan komen we dus allemaal om 08:15 met de auto naar school, heeft de hele buurt waar die school staat daar last van, en sturen we elke dag 2 agenten om hun quotum te halen. Ieder volk verdient de voljsvertegenwoordiging die het verdient zullen we maar zeggen….
KlaasVaakAls er een verkeerscontrole gehouden wordt bij een voetgangersoversteekplaats schrijf ik er soms wel 10 in 1 à 2 uur.
Dan hoef ik de hele week erna niet meer te schrijven.
Niet om je quotum te halen. Maar hoogstwaarschijnlijk mag jij de volgende dag weer elders aan de bak met een ander controle..