'Politieman gekort bij te weinig boetes'

• Planner

Dat is een beetje flauw. Eerst vragen of er fysieke mogelijkheden zijn, en als ik die dan geef dan is het opeens niet mogelijk ivm de kosten. En ik heb het niet over een hele herinrichting van de weg!! En jij denkt dat die borden die geplaatst zijn ook niets kosten? Daar had je dus ook deze hekjes voor kunnen kopen. Het lijkt mij logisch dat niet de chauffeur maar het bedrijf waar geleverd wordt een sleutel heeft.

Weet je wat nu zo grappig is, jij maakt er een heel moeilijk verhaal van, maar mijn eerste bijbaantje, zo'n 25 jaar geleden, was bij een slijterij in Amsterdam. En wat denk je,daar hadden wij een paar grote verrijdbare borden met een zware voet die wij neer konden zetten wanneer wij de vrachtauto verwachten. En op de dagen dat wij geen bevoorrading hadden en wanneer de vrachtauto weg was, bleven de borden gewoon binnen, zodat de klanten ook konden parkeren.

En kan jij uitleggen hoe die bekeuring dan werkt? Want de chauffeur van de vrachtauto komt dan aan bij een laad en los plaats die bezet wordt door een auto waar een bonnetje onder de ruitenwisser zit, waardoor de eigenaar van die auto helemaal geen haast meer zal hebben om de auto weg te halen, of laat jij hem dan wegslepen (en hoe lang duurt dat dan weer)? En wat is hinderlijker, wachten op een bestuurder van een auto waarvan je niet weet wanneer deze terugomt, of even op de toeter drukken om te laten weten dat je wilt laden en lossen (de chauffeur wordt verwacht) en het personeel van de winkel doet de hekjes naar beneden? Wij kwamen bij de sluiterij ook naar buiten om de borden weg te rijden, dat werkte zeer efficient.

Als er echt zoveel overlast is, dan zie ik niet dat een paar duizend euro voor het kopen en aanleggen van die hekjes zo'n probleem is. Ik denk dat de ondernemers daar misschien ook nog wel aan bij willen dragen.

• Reja

1. Een gemeente (bestuur) denkt liever in borden dan in afsluitingen.

2. Geld speelt wel degelijk een belangrijke rol.

3. Het is niet gebruikelijk dat de lokale overheid maatregelen laat betalen door ondernemers (hoe graag die laatste dat soms ook willen).

• Starsky79

4. Planner je begon zelf over fysieke maatregelen niet ik. Ik gaf al aan dat ik nog steeds van het schrijven van een bekeuring ben. Dat is mijn werk namelijk. Er wordt van mij niet verwacht dat ik daar op mijn knieen eea paaltje in de grond ga staan scheppen of een bord ga neerzetten omdat dat 25 jaar geleden werkte.

5. Ik heb nooit gezegd dat het een oplossing is. Maar er is in een paar weken tijd een verschil te zien. En als men op verjaardagen loopt te klagen dat ze een bekeuring hebben gehad op die en die plek dan zullen hun aanhoorders daar niet meer parkeren. Is dus een verandering van gedrag. Is dat tijdelijk? Geen idee. Dat zal de toekomst uitwijzen.

6 het is niet flauw om te komen met crisis en geld. Zo is de tijd nu eenmaal. Ik kan wel hele mooie plannen maken maar als dat finacieel niet haalbaar is dan gaan die plannen de lade in en zien we ze nooit meer terug.

Het zou heel leuk zijn als jou ideeen werken maar helaas is dat niet haalbaar. Tuurlijk werken de hekjes en de paaltjes. Maar wie betaald die?

Ondernemers willen misschien wel betalen maar de gemeente staat niet toe dat er in/op hun grond iets wordt gezet wat niet van hen is.

• Planner

4 5 en 6 zijn wel leuk en aardig, maar ga niet vragen naar welke maatregelen er genomen kunnen worden, als je al weet dat je dat gaat pareren met een geldkwestie. Ik zou zeggen, vooral lekker door blijven schrijven, jullie zijn heel goed bezig in hetzelfde cirkeltje rond te blijven draaien. Ook dat komt mij weer heel bekend over….

• Starsky79

Jammer dat je zo'n reactie geeft. Als anderen op dit forum dat doen dan vindt jij daar ook wat van….

Maar goed. Misschien is het handig voor jou om eens iets aan te nemen van een andere. Als ik als agent mijn mening geef en denk dat ik gelijk heb dan moet ik, van verschillende mensen hier, die mening voor al niet proberen op te leggen aan anderen want dan lijkt het net alsof ik boven die mensen sta.

Aan de andere kant lees ik de reacties van mensen die alle mogelijke moeite doen om hun mening of standpunt over te dragen aan anderen. Ik vind een goede discussie alleen maar leuk maar zoals nu gaan we een beetje om paaltjes heen draaien en dat schiet niet op.

In mijn voorbeeld zijn er verschillende maatregelen genomen door de gemeente om te voorkomen dat er wordt geparkeerd. Dan moet jij ook eens kunnen zeggen, ja je hebt gelijk in dit geval is een bekeuring op zijn plaats. Los van het feit of jij vindt dat het werkt of niet.

—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

Planner schreef:

Ga niet vragen naar welke maatregelen er genomen kunnen worden, als je al weet dat je dat gaat pareren met een geldkwestie.

—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–

Moet ik hier dan fictief gaan schrijven over welke maatregelen er allemaal fantastisch zouden zijn om problemen op de openbare weg op te lossen? Volgens mij was dit geen forum van discoverychannel. Ik wist niet dat ik het zou gaan pareren met een geldkwestie. Ik had de hoop dat jij misschien een idee had wat niets kost (crisis hé) en toch zal werken. Helaas was die hoop dus ongegrond.

—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

Planner schreef:

Ik zou zeggen, vooral lekker door blijven schrijven, jullie zijn heel goed bezig in hetzelfde cirkeltje rond te blijven draaien. Ook dat komt mij weer heel bekend over….

—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

Slaat nergens op. Dit soort reacties komt om mij bekend over. Hoor ik dagelijks. Verzin eens wat nieuws.

En laten we eerlijk zijn. De meeste bekeuringen kunnen worden voorkomen als mensen gewoon even om zich heen kijken bij het parkeren op letten hoe hard ze rijden enz enz. Concentratie in het verkeer is nou eenmaal het belangrijkste.

Groeten

• - Gerard -

Planner heeft het beeld dat de politie (wijkagent) iets te vertellen heeft en met oplossingen moet komen. Ik kan wel 10 keer schrijven dat het de gemeente is die met maatregelen moet komen en zolang de gemeente dat niet doet valt er niets anders te constateren dat de politie blijft schrijven. Als de gemeente borden plaatst en mensen parkeren daar toch dan krijgen ze een bekeuring. Ik zie ook niet in waarom de gemeente elke parkeerplaats zou moeten dichttimmeren. En volgens mij haalt Amsterdam ook die paaltjes weer weg.

• Planner

Nee, dat idee heb ik niet en dat schrijf ik ook niet. De wijkagent moet partijen om tafel krijgen, en kan wellicht een duit in het zakje doen daar waar het mogelijke oplossingen betreft. Denken dat bekeuren helpt, terwijl het aantal uitgeschreven boetes jaarlijks hoger wordt is gewoon in je kop in het zand steken, waarbij ik niet zeg dat er niet bekeurd moet worden, Maar zolang er geen structurele maatregelen zijn getroffen is dat een pleister op de wond, die wat mij betreft daar waar mogelijk behandeld dient te worden. En je kan ongetwijfeld legio voorbeelden verzinnen waar structurle maatregelen niet mogelijk, of wel mogelijk maar wellicht te duur zijn, en dan kan je jaar in jaar uit wel blijven schrijven, maar zodra dat een keer stopt komt de overlast weer terug, zoals Starsky79 zelf heeft aangegeven. Daar tegenover kan je ook legio voorbeelden noeman waar de overheid met maatregelen, die niet altijd duur hoeven te zijn, maar overlast kan voorkomen. In woonwijken doet de overheid dat ook door te pas en te onpas verkeersdrempels neer te leggen. Kost ook heel veel geld, zullen we dat dan ook maar niet meer doen en gewoon de burgers het zelf uit laten zoeken? En als het dan een hot spot is geworden, welnu, dan laten we de politie gewoon even langskomen en boetes uitschrijven. Is goedkoper, levert ook nog geld op voor de staatskas, en iedereen blij? Of niet?

• syl15

Het is helemaal gek geworden.

Tegenwoordig zie je een politie agent op elke hoek staan boetes uit te schrijven. Hebben ze een opdracht om zo veel mogelijk boetes uit te schrijven en zo veel mogelijk geld binnen te halen???

Je krijgt helemaal geen waarschuwing meer. Meteen een boete, boom…!!! :X

Er zijn extra agenten ingezet om meer boetes uit te schrijven. Ik zeg: Zet maar meer agenten om daders van misdrijven te vinden!!! Nee, nee … niet genoeg mensen voor.

Dat is erg ziek. Straks pleegt iemand een snelheid overtreding dan krijgt hij/zij zeker straf (boete), pleegt iemand een misdrijf dan kan hij/zij rustig slapen, agenten hebben geen tijd om daders te zoeken, ze moeten boeten uitschrijven.

Wordt je aangehouden door agenten dan let maar op, gaan ze zo lang zoeken tot ze iets vinden en boete kunnen uitschrijven.

• rijsbergen

hey syl, beetje gefrustreerd vandaag?? Toevallig vandaag een bekeuring gekregen die in jou ogen niet terecht was maar het eigenlijk wel gewoon is?

• syl15

Ik ben idd gefrustreerd. Wel bekeuringen gekregen maar toevallig (gelukkig) niet vandaag.

Ik houd mijzelf altijd aan verkeer’s regels. Maar bijvoorbeeld … , net als je gaat inhalen, beetje gas geven… en wat ?… geflitst. Straks gaat iedereen onder 120/80km en rijden, wordt bang voor inhalen, krijgen wij meer files, enz.…

Eerlijk gezegd ik kan geen persoon (in mijn omgeving )die afgelopen tijd (3 manden) geen boete heeft gekregen. Is dat normaal?

Ik ben ook toevallig een slachtoffer van misdrijf( een vernieling) en dat heeft mij hele veel emoties, geld, tijd gekost en was best schrikkend. Meteen kreeg ik te horen dat ze (agenten) toch niks gaan doen, geen tijd. Terwijl een dader van dit misdrijf lachend rond loop, ik blijf boeten betalen.

Is het niet frustrerend?