Dat is een beetje flauw. Eerst vragen of er fysieke mogelijkheden zijn, en als ik die dan geef dan is het opeens niet mogelijk ivm de kosten. En ik heb het niet over een hele herinrichting van de weg!! En jij denkt dat die borden die geplaatst zijn ook niets kosten? Daar had je dus ook deze hekjes voor kunnen kopen. Het lijkt mij logisch dat niet de chauffeur maar het bedrijf waar geleverd wordt een sleutel heeft.
Weet je wat nu zo grappig is, jij maakt er een heel moeilijk verhaal van, maar mijn eerste bijbaantje, zo'n 25 jaar geleden, was bij een slijterij in Amsterdam. En wat denk je,daar hadden wij een paar grote verrijdbare borden met een zware voet die wij neer konden zetten wanneer wij de vrachtauto verwachten. En op de dagen dat wij geen bevoorrading hadden en wanneer de vrachtauto weg was, bleven de borden gewoon binnen, zodat de klanten ook konden parkeren.
En kan jij uitleggen hoe die bekeuring dan werkt? Want de chauffeur van de vrachtauto komt dan aan bij een laad en los plaats die bezet wordt door een auto waar een bonnetje onder de ruitenwisser zit, waardoor de eigenaar van die auto helemaal geen haast meer zal hebben om de auto weg te halen, of laat jij hem dan wegslepen (en hoe lang duurt dat dan weer)? En wat is hinderlijker, wachten op een bestuurder van een auto waarvan je niet weet wanneer deze terugomt, of even op de toeter drukken om te laten weten dat je wilt laden en lossen (de chauffeur wordt verwacht) en het personeel van de winkel doet de hekjes naar beneden? Wij kwamen bij de sluiterij ook naar buiten om de borden weg te rijden, dat werkte zeer efficient.
Als er echt zoveel overlast is, dan zie ik niet dat een paar duizend euro voor het kopen en aanleggen van die hekjes zo'n probleem is. Ik denk dat de ondernemers daar misschien ook nog wel aan bij willen dragen.