'Politieman gekort bij te weinig boetes'

• KlaasVaak

Probleem is alleen dat de gemeente zit met een restant van mijnheer Melkert.

De gemeente wil maar wat graag een gemeentepolitie oprichten en het toezichthouders noemen

maar op dit moment worden zij te pas en te onpas aan een politiekoppel toegevoegd om kunstjes af te kijken en vaardigheden te observeren en het liefst over te nemen.

Men heeft nu zo de mond vol over prestatiecontracten maar de toezichthouders moeten per periode 200 verbalen/naheffingsaanslagen uitschrijven.

En de discussie over de inning van belasting door politieagenten gaat mijns inziens dan ook beter op toezichthouders dan voor politieagenten.

Daarbij snijdt het mes voor de gemeente aan meer kanten:

Iemand inzetten als toezichthouder betekent een uitkering minder op de kostenkant van de begroting.

Vervolgens krijgt hij wel een salaris maar dat verdient hij dubbel terug: 200x 36 Euro voor een naheffingsaanslag fout parkeren maakt 7200 Euro.

Bovendien kan zo iemand als hij aan het werk is geen overlast veroorzaken door een teveel aan vrije tijd, geen burenoverlast veroorzaken, noch zwartwerken.

En dan de hamvraag aan de azijnplassers: doet een bekeuring van een toezichthouder minder pijn?

Duurt de uitwerking op het gedrag langer?

Volgens mij maakt het niet uit van wie je die prent krijgt.

Volgens mij moet men zich meer zorgen maken over de mentaliteit van de mensen om ons heen.

Als fietsen op het trottoir niet fysiek onmogelijk wordt gemaakt moeten we het kennelijk gedogen?

Als te hard rijden op lange rechte wegen moet het maar onmogelijk worden gemaakt?

Als men zijn auto met of zonder ‘pleur-maar-neer-lichten’ overal maar neer kwakt, gewoon omdat het kan, moeten we er met zijn allen maar niets van vinden?

En we weten kennelijk allemaal hoe het hoort, want als de politie zichtbaar aanwezig is doen we het niet.

Als de politie onopvallend controleert noemen we het jodenstreken.

Maar als de camera wel zichtbaar langs de kant van de weg staat en iemand remt te laat waardoor een aanrijding ontstaat, dan is het weer de schuld van de politie.

Het heeft mij een te hoog Calimero gehalte.

Toen je moest afrijden voor je rijbewijs deed je wel je stinkende best, zo laf dan weer wel?

Als je zelf het spel niet volgens de regels wilt spelen moet je anderen nergens de schuld van geven.

• KlaasVaak

Jij introduceert het,

dan kom je met ‘ik zat er op te wachten’

en on top: ‘het heeft niets met de discussie te maken’.

En dan durf jij te stellen dat het vermoeiend discussieren is.

Ik ken er nog eentje: (volgens mij ook van jou) je hoeft niet te reageren….

Of nog een dooddoener: ga bij de politie werken, liefst zo hoog mogelijk, en zorg voor een verandering.

Kennelijk weet jij het beter.

• Planner

KlaasVaak

Vervolgens krijgt hij wel een salaris maar dat verdient hij dubbel terug: 200x 36 Euro voor een naheffingsaanslag fout parkeren maakt 7200 Euro.

En dat vloeit terug in de gemeentekas?

KlaasVaak

En dan de hamvraag aan de azijnplassers: doet een bekeuring van een toezichthouder minder pijn?

Duurt de uitwerking op het gedrag langer?

Volgens mij maakt het niet uit van wie je die prent krijgt.

Volgens mij moet men zich meer zorgen maken over de mentaliteit van de mensen om ons heen.

Nee, nee, correct, inderdaad

En die mentaliteit verander je niet door boetes uit te delen. Het waren er in 2009 bijna 12 miljoen, ik denk dit jaar nog meer, zelfs als ze duurder worden….

KlaasVaak

Als fietsen op het trottoir niet fysiek onmogelijk wordt gemaakt moeten we het kennelijk gedogen?

Kijk, nu draai je het weer volledig om. Dat heb ik niet gezegd en zal dat ook niet zeggen. Gedogen is typisch iets Nederlands, en moet wat mij betreft morgen stoppen. Maar als er mogelijkheden zijn om problemen structureel op te lossen dan moet je dat doen, om de overlast voor de buurt te beperken. Want nogmaals, als jij en je collega's bereid zijn om 24 uur per dag, 7 dagen in de week ergens te staan om een structureel probleem te vookomen, ga je gang. Alleen geef dan wel even aan wat daardoor allemaal niet gedaan kan worden?

KlaasVaak

Als te hard rijden op lange rechte wegen moet het maar onmogelijk worden gemaakt?

Onmogelijk niet, maar ja, wegen dienen zodanig aangelegd te zijn het niet uitnodigd om veel te hard te rijden. Lange, rechtdoorgaande wegen in de bebouwde kom is vragen om problemen. Veel gemeentes doen daar dus al wat aan, veelal door het aanleggen van rotondes. Dat haalt de snelheid er uit, er zijn geen verkeerslichten nodig, dus ook nog een goedkoper. Maar jij deelt liever boetes uit, want dat is veel effectiever?

KlaasVaak

Als men zijn auto met of zonder ‘pleur-maar-neer-lichten’ overal maar neer kwakt, gewoon omdat het kan, moeten we er met zijn allen maar niets van vinden?

Jawel, dat is associaal. Maar bewoners daar willen liever structurele oplossingen dan een agent die zo nu en dan langs komt en constateert dat het weer zo ver is, een bonntje uitschrijft wat weer de staatskas invloeit maar die het probleem op dat moment nog steeds niet oplost, want de auto staat er nog steeds. En de volgende dag staat er weer een andere auto, die wel of geen bon krijgt, afhankelijk of er een agent of toezichthouder tijd heeft

KlaasVaak

En we weten kennelijk allemaal hoe het hoort, want als de politie zichtbaar aanwezig is doen we het niet.

HE HE, eindelijk begin je het door te krijgen, want ja, zo denken helaas een aantal mensen, dat is “het spel”….

KlaasVaak

Als de politie onopvallend controleert noemen we het jodenstreken.

Maar als de camera wel zichtbaar langs de kant van de weg staat en iemand remt te laat waardoor een aanrijding ontstaat, dan is het weer de schuld van de politie.

Dat ga je mij en ik denk Gerard ook niet horen zeggen.

KlaasVaak

Toen je moest afrijden voor je rijbewijs deed je wel je stinkende best, zo laf dan weer wel?

Natuurlijk, en als ze denken dat de politie het niet ziet ook, want dat is “het spel”

KlaasVaak

Als je zelf het spel niet volgens de regels wilt spelen moet je anderen nergens de schuld van geven.

Maar dat zijn nu juist de regels van “het spel”, alleen snap jij de regels niet. Jij denkt dat je het gedrag aan het beinvloeden bent, terwijl je bij het uitschrijven van het bonnetje een keer het spelletje hebt gewonnen. En de lol is dan om vervolgens alles en iedereen de schuld te geven, om toch nog een beetje te kunnen winnen. En per saldo hebben ze altijd gewonnen, want de keren de ze er zonder bon mee wegkomen zijn vele, vele malen groter, en een lol dat ze dan hebben…..

• Planner

Ik introduceer het? Om 17:24 kom ik met de stelling dat ke volgens mij zaken structureel moet op proberen te lossen (in het algemeen). Dan kom jij met het voorbeeld (zoals gewoonlijk) van het fout parkeren, dat daarvaan nu juist een goed voorbeeld is. Ik ga daar even op in, maar probeer het hier vervolgens weer algemeen te maken. Maar nee, jij komt weer met een paar voorbeelden terug. Daar ga ik maar niet op in, en hou het weer algemeen

Dan komt Starsky79 met een ander voorbeeld van de file, en dat hij bezig is met gedragsverandering. Ik geef aan dat het volgens mij geen (structurele) gedragsverandering is, maar we hebben het niet echt meer over het voorbeeld. Maar nee, jij ziet daar je kans, realiserend dat dit waarschijnlijk een beter voorbeeld is dan wat jij zelf aan hebt gehaald om jouw visie te onderbouwen. Maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer…

En dan het laatste, dat is weer precies zoals het hier keer op keer gaat. Je bent door de argumenten heen, dus dan krijg je dit. Het wordt weer te moeilijk dus is het weer einde discussie met een loze kreet. De discussie over personeelsplanning ben je ook aangegaan, maar een reactie ho maar. En dan maar roepen dat je goed aan het discussieren bent. Als we het niet eens zijn, prima hoor. Ik ben helemaal niet tegen de politie, en al helemaal niet tegen individuele agenten. Maar dat wil niet zeggen dat ik alles wat de politie doet (en vaak moet doen) even efficient en logisch vind. Daar kan je gewoon over discussieren, maar jij maakt er steeds een soort persoonlijke vete van! Maar doe een beetje volwassen, misschien zou jij eens even tot 3 moeten tellen alvorens in de pen te kruipen….

• KlaasVaak

ik heb je al eerder aangegeven dat ik niet reageer op hele schermvullende verhandelingen

waarop jij flauw reageerde 'hangt ervanaf hoe groot je scherm is

en ik zie niet wat er mis is met een concreet voorbeeld ipv het zo breed mogelijk (vaag mogelijk?) proberen te houden

ik stel vast dat we van mening verschillen (in dit topic) en zal niet meer op je reageren (in dit topic)

• Planner

KlaasVaak

ik stel vast dat we van mening verschillen (in dit topic) en zal niet meer op je reageren (in dit topic)

Want een discussie voeren met iemand met wie je van mening verschilt is te moeilijk?

Waarom voorbeelden vaak niets toevoegen aan een discussie, is omdat elk voorbeeld altijd weer met een ander voiorbeeld overtroffen kan worden. De ene situatie is de andere niet, en de ene situatie vraagt daarom ook om andere maatregelen als de anderen, maar in jou beperkte kijk op de zaak is er dus slechts 1 remedie en dat is bonnen schrijven, daar waar er wat mij betreft in veel situaties ander oplossingen beter zijn, zeker op langere termijn. Dat er situaties zijn waar dit moeilijk is er waar nu een oplossing voor moet komen, en daarvan hebben we in dit land afgesproken dat we dat “oplossen” door bonnen uit te schrijven, daarvan hoef jij mij geen voorbeelden te noemen, maar het eerste voorbeeld wat jij noemde was dus nu juist wel een voorbeeld waar wel andere maatregelen genomen kunnen worden. En daar is een mooie taak voor wijkagenten weggelegd….

• Starsky79

Ff een ander voorbeeld

In mijn wijk is een twee tal laad en losplaatsen. Men parkeerd daar. Foei mag niet. Dus wij de gemeente iks en die hebben het eea aangepast. Te weten een kruis op de plaats waar er niet geparkeerd mag worden en bebording geplaatst met daarop duidelijk dat het alleen voor vrachtwagens bedoeld is om daar te laden en lossen.

Nu is dit bij een winkelcentrum dus het is een hotspot qua foutparkeerders. Niet omdat het bij een winkelcentrum is maar omdat er veel geparkeerd wordt. De gemeente heeft heel veel gedaan om zoveel mogelijk plaatsen te realiseren voor mensen om hun auto te parkeren. Te weten 2 parkeergarages met behoorlijk veel plaatsen. Beide gratis en goed te bereiken. De plaats waar men nu parkeerd is bovenop de parkeergarage (die is namelijk ondergronds).

Kennelijk werken dus de fysieke middelen ook niet. Nu ben ik benieuwd, en dat is niet om te zeiken, wat kun je er nu nog aan doen zonder een bekeuring te schrijven.

Wat zou jij dus als burger (om het even zo te noemen) nu nog willen realiseren?

gr.

• Planner

War dacht je van die hekjes die alleen met een sleutel naar beneden kunnen vallen?

Maar als je dit constateert, en je deelt een bon uit, wat heeft die vrachtwagenchauffeur daar aan die net aan komt rijden?

• Planner

Even googlen, en er blijken zelfs versies met afstandbediening te zijn!

http://www.seton-signalering.nl/parkeerhekjes-parkeerhekje-afstandsbediening.html

Maar ik bedoelde eigenlijk deze:

http://www.seton-signalering.nl/parkeerhekjes-standaard-parkeerhekje.html

En dan natuurlijk wel in de grond weg laten vallen, want zo'n vrachtwagen er overheen dat kunnen ze denk ik niet goed hebben!

• Starsky79

Ik wil niet heel erg vervelend zijn maar in tijden van bezuinigingen denk ik niet dat de overheid (gemeente) veel geld gaat uitgeven aan iets wat als deze ideeen. En dan betekend het dat alle transportbedrijven zo'n systeem moeten aanschaffen. Doen ze niet want is iets te veel geld uitgeven.

Het andere geval is leuk maar…. dan zullen de chauffeurs een sleutel moeten hebben of het bedrijf waar ze leveren moeten er 1 hebben. Of te wel de chauffeur staat stil op de rijbaan ——-> File en een hoop gezeik van de mensen er achter dus ook geen goed idee.

Helpt een bekeuring wel dan is je vraag: Ja

Maar gezien je reactie ga ik er vanuit dat jij het niet eens bent met mijn mening dat een bekeuring werkt. Want anders stel je de vraag niet. Maar de oplossingen zoals jij zegt werken ook niet.

Volgens mij hebben de politie en gemeente hun best gedaan om duidelijk te maken dat er niet geparkeerd mag worden want:

Middels waarschuwingen is het duidelijk gemaakt. weken lang.

Winkels geven het aan.

er staan borden en een kruis op alle laad en losplaatsen

Wat moet je nog meer dan?