Probleem is alleen dat de gemeente zit met een restant van mijnheer Melkert.
De gemeente wil maar wat graag een gemeentepolitie oprichten en het toezichthouders noemen
maar op dit moment worden zij te pas en te onpas aan een politiekoppel toegevoegd om kunstjes af te kijken en vaardigheden te observeren en het liefst over te nemen.
Men heeft nu zo de mond vol over prestatiecontracten maar de toezichthouders moeten per periode 200 verbalen/naheffingsaanslagen uitschrijven.
En de discussie over de inning van belasting door politieagenten gaat mijns inziens dan ook beter op toezichthouders dan voor politieagenten.
Daarbij snijdt het mes voor de gemeente aan meer kanten:
Iemand inzetten als toezichthouder betekent een uitkering minder op de kostenkant van de begroting.
Vervolgens krijgt hij wel een salaris maar dat verdient hij dubbel terug: 200x 36 Euro voor een naheffingsaanslag fout parkeren maakt 7200 Euro.
Bovendien kan zo iemand als hij aan het werk is geen overlast veroorzaken door een teveel aan vrije tijd, geen burenoverlast veroorzaken, noch zwartwerken.
En dan de hamvraag aan de azijnplassers: doet een bekeuring van een toezichthouder minder pijn?
Duurt de uitwerking op het gedrag langer?
Volgens mij maakt het niet uit van wie je die prent krijgt.
Volgens mij moet men zich meer zorgen maken over de mentaliteit van de mensen om ons heen.
Als fietsen op het trottoir niet fysiek onmogelijk wordt gemaakt moeten we het kennelijk gedogen?
Als te hard rijden op lange rechte wegen moet het maar onmogelijk worden gemaakt?
Als men zijn auto met of zonder ‘pleur-maar-neer-lichten’ overal maar neer kwakt, gewoon omdat het kan, moeten we er met zijn allen maar niets van vinden?
En we weten kennelijk allemaal hoe het hoort, want als de politie zichtbaar aanwezig is doen we het niet.
Als de politie onopvallend controleert noemen we het jodenstreken.
Maar als de camera wel zichtbaar langs de kant van de weg staat en iemand remt te laat waardoor een aanrijding ontstaat, dan is het weer de schuld van de politie.
Het heeft mij een te hoog Calimero gehalte.
Toen je moest afrijden voor je rijbewijs deed je wel je stinkende best, zo laf dan weer wel?
Als je zelf het spel niet volgens de regels wilt spelen moet je anderen nergens de schuld van geven.