Arie Schreef:
——————————————————-
> Dit filmpje:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=U3czB_9-x0U&feature
> =player_embedded#t=5m10s
>
> is al op verschillende fora geplaatst.
>
> Mijn vraag is: wat vinden jullie van hetgeen te
> zien is?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ik geef hier mijn voorstellen voor de situatie in dit filmpje en voor soortgelijke situaties in cafés enz..
* Eerst vriendelijk vragen via de intercom of iedereen even naar buiten wil gaan, vanwege een aanhouding in de bus.
* De passagiers die weigeren uit te stappen, daartoe opdracht geven en video-opnamen maken van hen voor latere opsporing via internet. (Daar zou dan wel een heel hoge boete op moeten staan.)
* Passagiers die er dan nog niet uit willen, dreigen met pepperspray, zonder die te gebruiken, vanwege de kleine ruimte.
* Helpt dat dreigen niet, dan de passagiers naar buiten drijven met een blaffende politiehond en een wapenstok, behalve de verdachte.
* Daarna de verdachte aanhouden in de bus.
Dit filmpje illustreert dat er iets moet veranderen aan de mentaliteit van jongeren. Dat kan denk ik door via tv en scholen cursussen te geven in hoe burgers de hulpdiensten kunnen helpen en waarom dat nodig is. Leer burgers bijvoorbeeld EHBO, hoe en wanneer ze de politie kunnen bellen, een signalement kunnen beschrijven en misdrijven nauwkeurig kunnen filmen en beschrijven als getuige. En mensen kunnen leren om ruim afstand te houden van relsituaties, zeker als de politie dat eist.
Burgers kunnen via die cursussen ook leren wanneer het nodig is om samen met anderen een slachtoffer te beschermen tegen geweld en hoe en wanneer dat op een veilige manier kan en wanneer dat niet veilig is. Men kan via die cursussen ook leren om een verdachte onopvallend te volgen en ondertussen de rijrichting door te geven aan de politie via de telefoon.
Een aantal mensen kan er via dergelijke cursussen ook van worden overtuigd om geen troep te maken in de openbare ruimte en om afval in de prullenbak te gooien. Dan is een eetverbod in het openbaar vervoer ook niet nodig. Laten we streven naar een samenleving waarin iedereen wat meer rekening houdt met anderen en wat minder egoïstisch is. En tv-programma's zouden moeten stoppen om asociaal gedrag en geweld te verheerlijken. Daar begint het.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?