Jij vind het mobieltje irrelevant maar dus wel degelijk een praktisch probleem waar je op stuit
Alles is al gezegd waarbij hulde voor klaasvaak.
Maar nu het echte probleem:
Zelfs in burger kan ik niet met het OV reizen!
Als ik om zeven uur moet beginnen kan ik nog wel om zes uur of half zeven in A'dam zijn. Maar vandaar naar de overtoom moet met de tram. Die rijdt niet of wordt net gemist en dan? Half uur lopen?
Maar goed, met heel veel goede wil is daar nog een mouw aan te passen. Maar nu andersom.
Als ik om 2300 uur klaar ben maar door omstandigheden over moet werken, dan kan ik misschien nog wel de tram naar CS A'dam halen maar de laatste trein is dan al weg. (is mij gebeurd)
Of de collega's dan even 120 km (mij wegbrengen en weer terug naar bureau) willen rijden…. En dat dagelijks maal weet ik hoeveel collega's…
Of die leuke wknterstoringen bij de ns, ook zoiets. Vorig jaar moest ik op oudjaarsdag door collega's met de auto worden opgehaald thuis. 120km!
Nee, laat mij maar lekker met de goedkope motorfiets rijden en bij heeeel slecht weer met de auto. En het kenteken van die … die over de vluchtstrook rijdt noteer ik wel. Net zo produktief.
Dat is inderdaad ook een probleem. Ik kan ook niet met het openbaar vervoer op mijn werk komen qua werktijden. Bij een vroege dienst gaan er nog geen bussen naar het station en bij een late dienst gaat er weer geen bus terug van het station naar mijn woonplaats. Fietsen vind ik ook geen optie aangezien ik 65 km van mijn werkplek af woon. Dan komt er ook nog bij dat ik tijdens een enkeltje met het openbaar vervoer ongeveer 90 minuten onderweg ben terwijl het met de auto ongeveer 45 minuten is. Dus per dag 90 minuten minimaal meer reistijd. Dat is per werkweek dus 450 minuten, dus 7,5 uur. Wie gaat die extra tijd bekostigen als men verplicht wordt om met het openbaar vervoer te reizen. Zo zijn er nog meer financiele zaken waar je dan extra tegenaan loopt. Ook qua veiligheid zullen er dan extra kosten gemaakt moeten worden, wie gaat die betalen? Ik vind het echt een kansloze kreet om kiezers naar je toe te trekken want zo lost hij zogenaamd een probleem maar ondertussen creëerd hij er talloze bij die niet gezien worden of irrelevant gevonden worden door sommige buitenstaanders.
Voor de discussie is het ierelevant. Planner slaat de spijker op zijn kop. Het is een onzinoplossing om tot meer blauw op straat te komen. De rest wat jullie opnoemen zijn praktische onmogelijkheden, vast allemaal waar maar niet de kern van de discussie. Meer blauw op straat; laat ze in uniform van huis naar het werk komen en van het werk naar huis. Tel de uurtjes die dat in beslag neemt en je hebt je 3.000 agenten extra.
Voor de discussie is het wel zeker relevant want daar begon namelijk de topicsteller mee, met de praktische bezwaren.
Dat het plan te dom is voor woorden geeft vooral het denk/inlevingsniveau aan van de bedenker van het o zo geweldige plan.
Maar bij elk plan moet je wel de plussen en minnen gaan bekijken.
Hier komen dus meer minnen dan plussen tevoorschijn.
De plus van meer blauw op straat weegt niet op tegen de vele minnen.
Niet qua veiligheid maar ook niet qua financiele onkonsten.
iedere Nederlander gaat in eigen tijd naar en van het werk waarom Jan de agent of Wlima de agente niet ?
en wat lees ik hierboven 6 motor agenten en 2 motorfietsen waarom moeten ze mee naar huis heb je ooit wel eens iemand met een vuilniswagen naar huis zien gaan ?
de kolder moet niet doorslaan overuren omdat je in je pakkie van en naar huis moet ?
nee omdat ik geacht wordt te gaan werken in mijn privétijd
meestal is dat een tijdstip waarop de halve wereld op 1 oor ligt
voorbeeld: om om 00:30, 02:30 uur ‘s nachts en 06:00 uur ’s morgens,
daar zal het veiligheidsgevoel bij de burger niet van groeien, maar dat besef is er niet bij de VVD
het enige resitijdstip dat de gemiddelde burger mij zou kunnen zien is om 12:30 's middags
precies een tijd dat de moeders met kinderen in het OV zitten schat ik zo in.
het reeds ergens gelezen argument dat een agent reiskostenvergoeding krijgt is totaal irrelevant
dat is een vergoeding om gemaakte reiskosten te compenseren en dat is geen loon.
als ik in burgerkleding reis maak ik zelf een inschatting wat ik tolereer en wanneer ik ingrijp
zodra ik in uniform reis bepaalt de burger dat
en als ik dan tegen een burger zeg: dit verhaal kunt u ook aan 0900-8844 melden, ik ben onderweg naar mijn werk en dreig te laat te komen, dan is Nederland natuurlijk weer te klein en heb ik geen begrip voor de burger, terwijl ik van zijn belastinggeld word betaald…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?