Blinde Benny mag weer spelen !!!!!! had geen vergunnig nodig

• pvv er

De blinde straatmuzikant Bennie Volkens, die elke dag op de Dam staat met zijn buikorgeltje, is door vier agenten gearresteerd omdat hij geen vergunning heeft om op het nationale plein te spelen. Vanwege zijn orgelspel en het bezit van een mes kreeg hij twee boetes van in totaal 282 euro.

Bennie Volkens De 54-jarige Volkens is een begrip in de hoofdstad. Al drieëntwintig jaar staat de muzikant voor de ingang van de Nieuwe Kerk met zijn buikorgeltje. Hij doet geen vlieg kwaad. Maar vorige maand was het ineens raak. Vier agenten pakten hem op. Een arrestantenbusje kwam voorrijden en onder het mom van ‘persoonlijke omstandigheden’ werd hij meegenomen naar het bureau.

“Ik ben daar gefotografeerd en gefouilleerd. Ik moest kleding uittrekken. Ze hebben mijn papieren onderzocht en twee uur lang hebben ze me ondervraagd”, zegt de muzikant.

Ook werd hij beboet van het op zak hebben van een mes. Maar Vonkens is zo slechtziend en traag dat hij een mes absoluut niet als wapen kan gebruiken.

Zijn dagelijkse uitje is het enige wat Vonkens heeft. Elke middag neemt hij vanaf de Amsterdamse wijk Geuzenveld de tram naar de Dam om daar een stukje op zijn orgel te spelen. “Anders zit je maar thuis”, zegt hij. “Dit is goed voor mijn sociale leven. Nooit heb ik in al die jaren last gehad van de politie.”

Veel zin om de boetes te betalen, heeft Volkens niet. “Nog nooit van mijn leven heb ik een bekeuring gehad. Als ik het echt moet betalen, dan moet het maar voor de rechter komen. En als die het met de boetes eens is, dan ga ik wel zitten. Maar voor mensen zoals ik, is de gevangenis toch niet bedoeld?”

Vonkens kan er nog steeds niet bij dat hij is opgepakt. “De politie, die heeft het zo druk, ik begrijp niet dat ze mij met vier man moeten oppakken. Volgens een van de agenten zou ik al eerder waarschuwingen hebben gekregen. Maar daar weet ik niets van”, reageert de muzikant. “Ik heb wel vaker contact met de politie, maar dat is meestal juist heel prettig.”

De Amsterdamse politie was er in een reactie gisteren kort over. “Wij zijn er om de wet te handhaven en deze man heeft geen vergunning. Punt uit.”

Bron de Telegraaf

Laat ze eens zo voortvarend tekeer gaan tegen bendes rellende jongeren veelal van buitenlandse afkomst. Maja daar hebben ze geen tijd en mensen voor want als je al met 4 voor een blinde bejaarde man moet komen. Moeten ze natuurlijk een peleton ME hebben voor 3 jongens van 16 met een petje op. Dit land glijd met de dag verder af naar een nivo van lik me vestje.

. we kunnen trost zijn op de politie in dit land echt een stel helden zijn het en de echte criminelen pakken ze niet aan! Je moet je toch diep schamen tegenwoordig als iemand je naar je beroep vraagt en je bent politieagent..

.

• - Gerard -

Ach ja, de problemen van Amsterdam boeien veel Nederlanders echt niet. Daar doen ze toch alles op hun eigen manier. Dat meneer na 23 jaar ingerekend wordt ….. zou goddomme een keer tijd worden. In het gat waar ik woon red je het eind van dag niet eens met je orgel…….

• mwb

Had U ook nog een vraag, pvv-er.

Of was uw enige bedoeling om maar wat te roepen, ongeacht of het ergens op slaat of niet.

Ik vermoed, gezien uw naam, het laatste.

Je moet je tegenwoordig toch diep schamen als iemand naar je politieke voorkeur vraagt en het is PVV.

Strafblad geen bezwaar, IQ boven de 70 is een pre.

• pvv er

Ben benieuwd hoe deze agentjes dit savonds aan hun vrouw vertellen en of ze als beloning een dikke kus krijgen…….Heldhaftig hoor!!!

• Lans

Tja, het is natuurlijk maar 1 kant van het verhaal. Maar goed, is het niet zo dat de middenstanders de politie hebben verzocht op te treden tegen de geluidsoverlast van Bennie? De burgers klagen, de politie treedt op, verhaal in de krant en het is weer niet goed.

Ik doe maar een gok hoor. Ben er niet bij geweest.

Heb ik in ieder geval geleerd NOOIT af te gaan aan de hand van een Telegraaf verhaal en/of Hart van Nederland nieuws.

Ik heb het aan de lijve ondervonden. Vent zo dronken als Maasstricht zoekt in uitgaansgebied ruzie. Treft de verkeerde en krijgt een beste partij klappen. ai, verkeerde uitgezocht. Dronken vent trekt een zogenaamde Buck-Knife, klapt hem open en wil zijn nuchtere tegenstander te lijf gaan. Politie is in het uitgaansgebied aanwezig en had hem al eerder gevorderd te vertrekken ivm zijn provocerende gedrag. Voordat hij kon gaan steken kreeg hij de diensthond in zijn arm en werd met een hoop verzet aangehouden.

De maandag erop: De dronken vent staat pagina groot in een regio weekblad. Blauw oog en een heel zielig verhaal. Zinssnedes als: “Het slachtoffer staat bekend als een vriendelijke persoon die regelmatig een gezellig klant is van betreffende uitgaansgebied” In zijn interview zegt hij dat “zomaar” werd aangevallen en dat de politie niets deed. Als zoete koek ging die informatie erin. De ingezonden brieven waren van geen ander kaliber als die van jou. De politie doet nooit wat, laseren is het enige wat ze kunnen, ze zullen we bang zijn geweest etc etc. De zaak is nota bene tot aan de ombudsman behandelt.

Maar goed, als je alleen afgaat op het woord van 1 persoon of 1 journalist, ben je al beinvloed. Nogmaals, wie weet is het echt zo gegaan en ik weet als geen ander dat de politie zich soms bezig houdt met zaken waarvan ik denk: “Is dat nu echt nodig?” maar aan de andere kant, het komt niet zomaar aanwaaien.

En zo kan ik wel even doorgaan, jaren geleden een bekende zwerver uit de stad aangehouden. Markant figuur. Onberekenbaar. Zeker tegen de politie.

De burgers hadden zo op het eerste gezicht geen last van hem. Echter tijdens zijn aanhouding verzette hij zich. Na een worsteling hem in de boeien gekregen.

En ja hoor, omstanders: “Die man doet nog geen vlieg kwaad! Durven jullie wel? Ik ken hem al jaren hier in de stad… etc etc”

Helaas kon ik ivm zijn privacy niet tegen die burgers zeggen dat ik hem aanhield omdat hij even daarvoor een oudere vrouw geweldadig had verkracht. Dus ik heb het gehoon maar over mij heen laten komen.

Wie weet is er bij de orgelman ook meer aan de hand geweest. Misschien niet. Maar al met al vind ik niet dat je oprecht bezig bent om aan de hand van 1 persbericht de conclusie te trekken dat het “echte helden” zijn en "echte criminelenniet aan durven te pakken".

Kan ik net zo goed gaan roepen als de PVV zegt zich bezig te willen houden met het hoofddoek beleid, dat de PVV te laf is om echte zaken aan te pakken.

Dat zou je, zeker gezien jouw nickname, ook belachelijk vinden toch?

• KlaasVaak

Geldt voor u hetzelfde na het schrijven van uw proza?

• KlaasVaak

Eén van de bekeuringen zo las ik ergens was voor het mes wat aangetroffen werd.

Iemand met een soortgelijke reactie als u schreef daarbij dat het een schande was want hij was immers blind dus met dat mes had hij niemand kunnen raken.

Sinds wanneer is blind zijn een excuus om onwettig te mogen zijn en verboden wapens te mogen dragen.

Kennelijk is, als je de politie wilt afzeiken, alles een excuus.

Ik had de reactie wel eens willen zien als de politie niets had ondernomen.

Had de strekking van de reacties dan geluid “Politie is zelfs te laks/lui om een blinde zwerven aan te pakken”?

Face it: de man had geen vergunning om muziek ten gehore te brengen.

Net als veel (trekzak) Polen en (panfluit) Mexicanen.

Die worden ook aangepakt en opgeschreven. Dan juicht men en is het goed.

Nu is de man blind en moet het mogen?

Hij zal de hele dag voor jouw huis/winkel komen te staan en als je dan de politie belt zegt men:

“Tja meneer, de man is blind en dat vinden wij zielig en dus doen we maar niets. Ik denk dat u pech heeft.”

Kijken hoe men dan het nieuws de wereld in zou slingeren.

• ­­¥ Lotje ­­¥

oww. gossie dan mag ik ook wel uitkijken . ik neem wel eens een mes mee op vakantie. .(aardappelschilmesje) ik schild altijd mijn fruit af. . . ojee…

• - Gerard -

Ik denk dat ze zullen zeggen: voor de wet is een ieder gelijk.

• De Enige Echte Fritsie

Het was nog veel erger. De blinde man is ook nog gepepperd door mij. Natuurlijk zag hij al niet veel maar ik durfde geen risico te nemen dus spoot ik het laatste beetje licht ook nog uit zijn ogen.

Het leek overigens of we met z'n 4-en waren maar er stonden er nog 4 (waarvan 1 met een hond om de hoek) te kijken of Bennie zich nog zou verzetten. Jammer, die pepperspray was net voldoende helaas.

Eenmaal op het bureasu heb ik hem , terwijl hij zijn boeien nog om had uiteraard, helemaal verrot geschopt en geslagen.

Hierna heb ik hem met de dood bedreigd als hij hierover maar 1 woord aan de Telegraaf zou vertellen.

Uiteraard kreeg hij nog wel koffie. (Ik heb daar nog eerst in gepist!) Lachen man!

Die kus die ik thuis als beloning ontving had een hoog tonggehalte en als klap op de vuurpijl heb ik de beurt van mijn leven gehad.

Zo. PVV-er weer tevreden?

Wel vreemd dat je dit zo hier meldt. De politie moet immers altijd de wet uitvoeren van jouw baasje Geert? (bv dat burkaverbod)

Zal wel veel werk worden als de PVV echt het voor het zeggen krijgt.

Bij elk wetsartikel een toevoeging:

lid b: het in het vorige lid gestelde verbod geldt niet voor slechtzienden, of andere, niet gekleurde mensen.

lid c: de in de aanhef van dit artikel gestelde straf wordt met 2/3e verhoogd indien de dader een kleurtje heeft.

En een nieuw atikel in de politiewet: De politie moet altijd de wet uitvoeren, behalve als dat de PVV niet zo goed uitkomt.

eng…heel erg eng.

mzzl,

Frits.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.