Ik heb als sterke arm (het is namelijk sterke ARM, niet HAND)geen enkele behoefte aan respect van figuren als u.
Don't flatter yourself.
mzzl,
Frits.
Artikel 2.49 Straatartiest en muziek
1. Het is verboden op door de burgemeester aangewezen wegen en tijden op of aan de
weg als straatartiest op te treden of muziek ten gehore te brengen.
2. Het is verboden zonder vergunning van de burgemeester op andere dan krachtens het
eerste lid aangewezen wegen en tijden als straatartiest op te treden of muziek ten
gehore te brengen.
3. Het tweede lid geldt niet als:
a. met ten hoogste zes personen wordt opgetreden;
b. geen draaiorgels, geluidversterkende apparatuur of slaginstrumenten, zoals trommels,
bongo's en dergelijke worden gebruikt;
c. het optreden niet langer duurt dan een half uur en
d. het optreden niet plaatsvindt tussen 23.00 uur en 9.00 uur.
4. Artikel 2.43 is van overeenkomstige toepassing.
Over geseponeerde bonnen zie ik ook niets.
Wel weet ik dat als vrijwillig afstand wordt gedaan van bepaalde categorie IV lid 7 ‘wapens’ er een sepo volgt/kan volgen.
Allemaal leuk en aardig maar waar haal jij de info vandaan dat hij weer mag spelen?
Over die versterkte muziek, dat staat in 1 zin samen met de draaiorgel. Ofterwel dat wordt gelijkgetrokken. Versterkt, draaiorgel, bongo's etc.
Enige wat ik lees is dat mensen al dan geen BN'ers bereid zijn de bon te betalen.
Groetjes, Lans
Zie nu dat KlaasVaak het artikel erbij heeft gezet:
Ik zal het belangrijkste nog eens plakken:
2. Het is verboden zonder vergunning van de burgemeester op andere dan krachtens het
eerste lid aangewezen wegen en tijden als straatartiest op te treden of muziek ten
gehore te brengen.
3. Het tweede lid geldt niet als:
a. met ten hoogste zes personen wordt opgetreden;
b. geen draaiorgels, geluidversterkende apparatuur of slaginstrumenten, zoals trommels,
bongo's en dergelijke worden gebruikt;
Ofterwel, het is niet verboden als je, in het geval van Bennie, geen draaiorgel gebruikt. En dat doet íe wel. De dienders hadden wettelijk gezien al het recht om hier tegen op te treden.
Je maakt jezelf een beetje belachelijk door jouw “niet weten waar de klepel hangt” theorieën. En dat als basis gebruiken om anderen te beschuldigen van onkunde en die ander zelfs nog triest vinden ook, dat is pas verloedering van de maatschappij.
Geachte Lans en heer Arie eerst dacht ik nog dit is een grap dit kunnen geen politiemensen geweest zijn hooguit stadswachten, parkeerwachters beveiligers en dergelijk laag opgeleid volk. Politiemensen namelijk die een dermate groot gebrek aan empathie en vooral vakkennis ten toon spreiden horen niet bij de politie thuis. Maar ja die opleiding he beetje vergeven van rood gedachtengoed overgoten met de regelzucht van D66 dan krijg je dit soort uitwassen.
Ik snap niet waar U vandaan haalt dat de politie geen commentaar geeft.
Op de site van de regio Amsterdam Amstelland staat het hele verhaal: http://www.politie-amsterdam-amstelland.nl/get.cfm?id=9380&d=0
Dat Gerard Joling de boete wil betalen, klinkt leuk, maar is natuurlijk alleen maar een publiciteitsstunt van deze man, die trouwens nep is van haar tot tenen.
Ik heb U tot nu toe alleen wat politiek kreten zien slaken, wellicht dat U eens de moeite wilt nemen om inhoudelijk op argumenten op dit prikbord in te gaan.
Wat een gezeur van de bekende NL. Laat het feit dat deze man blind is buiten beschouwing en er blijft niets van de zaak over. Niemand zou zich er druk over maken. Als de NL vindt dat je ook zonder vergunning muziek moet kunnen maken dan is het zaak op een partij te stemmen die dat ook vindt of hierover de klagen bij de burgemeester. Niemand vindt dat, maar omdat deze man blind geldt dat kennelijk niet. Van mij mag hij trouwens en ik het gun het hem ook nog, maar dat gewoon net als een ander een vergunning halen zodat het e.e.a. getoetst en gereguleerd kan worden.
Voor de goede orde de reactie van de politie.
TELEGRAAF ZET LEZERS OP HET VERKEERDE BEEN (12-01-2011)
In de Telegraaf van dinsdag 11 januari wordt gesuggereerd dat orgelspeler Bennie Volkens door vier agenten is gearresteerd. Dat Bennie zich moest uitkleden. Dat hij een boete kreeg van 282 euro en twee uur lang is ondervraagd, dat hij op De Dam stond en een bekeuring ontving voor het op zak hebben van een mes. Alle voornoemde feiten zijn onjuist. De politie betreurt dit zeer en stelt via dit persbericht de feiten ter beschikking.
De feiten:
Op 7 december, in de middag, hield de politie een controleactie met verschillende veiligheidspartners in het gebied rondom de Dam, onder meer gericht op overlast. Tijdens die actie werd orgelman Bennie Volkens aangesproken en hem naar zijn vereiste vergunning gevraagd door een politieagente. Hij stond op dat moment in de Mozes en Aäronstraat muziek ten gehore te brengen. Op die plaats is daarvoor een vergunning noodzakelijk. Bennie werd aangesproken door één agente. Omdat Volkens zijn vergunning niet kon tonen werd hij aangehouden en overgebracht naar een politiebureau. Hieraan werkte Volkens rustig mee en is er verder geen enkele drang of dwang uitgeoefend.
Zoals gebruikelijk worden aangehouden personen bij hun voorgeleiding in het politiebureau gefouilleerd. Dit betreft een zogenaamde insluitingsfouillering. Hierbij worden mensen gevraagd hun jas uit te trekken, alle scherpe voorwerpen op de balie te leggen, hun eventuele broeksriemen af te doen en veters uit de schoenen te halen. Van de politie kreeg Volkens een bekeuring van 140 euro voor overtreding van de Algemene Plaatselijke Verordening, in verband met het niet voorhanden hebben van de vereiste vergunning.
Verder werd bij Bennie een mes aangetroffen. Omdat hij in een gebied stond waar een messenverbod geldt, schreef de politieagente daarvoor in eerste instantie ook een bekeuring uit. Echter, de politieambtenaar besloot later op die dag die laatste bekeuring niet door te laten gaan vanuit redelijkheid en proportionaliteit. Het niet voorhanden hebben van de vereiste vergunning kostte Bennie namelijk al 140 euro.
Daarna heeft Bennie gesproken met onder meer gemeentelijke diensten en de afdeling Vangnet & Advies van de GG&GD. Dit traject heeft tevens een zorgfunctie waarbij wordt gekeken of mensen onderdak en inkomsten hebben en of hun gezondheid in orde is. Daarna is Bennie Volkens heengezonden.
Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?