Onterechte bekeuring rood licht (mijn inziens)

• Sven

Los daarvan is het natuurlijk krom dat het duurder is om met je eigen GSM handheld te bellen in je auto dan een GSM van iemand anders te stelen. Op (eenvoudige) diefstal staat nog steeds een max. gevangenisstraf van 4 jaar, op handheld bellen is de max. toch wel wat minder…

• KlaasVaak

In realiteit zal je voor eenvoudige diefstal, mits het je eerste keer is, als dader een geldstraf krijgen.

Die geldstraf zal ongeveer in de buurt komen van die 180 Euro.

E.e.a. hangt af van diverse omstandigheden van de zaak.

Zoals leeftijd dader(s), geen geweld, first offender, etc.

• - Gerard -

First offender levert volgens mijn kennis vam het afhandelen van strafbare feiten helemaal geen straf op anders dan een notering in het grote boek van politie/justitie. Ben je second offender dan zal de first offender zaak erbij betrokken worden. Maar dan heb je het over diefstallen die een uiterst gering bedrag vertegenwoordigen. Een waardeloze oplossing bedacht door mafkezen binnen de overheid want als werkgever wil je dit soort dingen (diefstal) gewoon weten. En dan zijn er nog diefstallen/verduisteringen die niet tot het aangifte doen van een strafbaar feit leiden en intern worden afgehandeld. Meestal volgt dan ontslag. Hoe dan ook, voor een VOG doet het geen goed.

• - Gerard -

Ik ga er van uit dat de focus daar ligt op de gevaarzetting.