… ik heb net een onderzoek van 1 vandaag ingevuld en ook daar wordt Harm Brouwer verkeerd begrepen. Maar ja, wie snapt die man wel? ><
Ik zal je wel even uitleggen wat Harm Brouwer heeft gezegd.
We hebben een bedrijventerrein met allemaal winkels. Dat bedrijventerrein is het publieke domein. Binnen dat publieke domein bevinden zich allemaal private domeinen zoals winkels. Nou, je kent ze waarschijnlijk wel, Toezichthouders ….. aangesteld door de gemeente. Zij houden toezicht in het publieke domein. Dus, trap jij een vuilnisbak kapot in dat publieke domein, dan zal de Toezichthouder optreden. Trap je een Tv kapot in het private domein, dan zal de part. beveiliger optreden.
Publiek domein: Toezichthouder (politie)
Private domein: Part. beveiliger.
Nu het volgende: Er wordt binnen dat private domein iets gestolen. Laten we zeggen, een laptop. Nou, wat zou er nou handiger zijn als de Toezichthouder die toch al in de buurt is, de winkeldief komt ophalen? Heel handig, maar daar zijn ze niet voor aangesteld. Wie doet dat dus? De politie.
En nou wil Brouwer dat de politie dat voortaan niet meer doet, maar de gemeente zal ook zeggen, onze Toezichthouders gaan dat ook niet doen want wij houden toezicht in het publieke domein en treden niet op in het private domein.
Politie niet, Toezichthouder niet. Dus ….. wie dan wel? Part. beveiligers worden ingezet om namens de overheid, en dus absoluut niet namens een private instelling, de winkeldieven op te halen. Maar dat kan alleen als ze een boa status krijgen. Zo kan het dus voorkomen dat Pietje van beveiligingsbedrijf A. een winkeldief overdaagt aan Henk van beveiligingsbedrijf A. maar part. beveiliger Henk is op dat moment geen part. beveiliger maar boa en komt niet namens beveiligingsbedrijf A. maar namens de overheid. En dan kan het zo maar zijn dat Pietje de volgende dag boa is en Henk de part. beveiliger.
Voordeel? De overheid heeft niemand op de loonlijst staan, blabla, en sluit gewoon een huurcontract af.
Het zou mij dan ook niks verbazen dat in de toekomst de gemeentelijke Toezichthouders net zo snel UIT het straatbeeld verdwijnen als ze zijn gekomen en dat part. beveiligers die taak gaan overnemen maar dan wel onder het toezicht en in opdracht van de overheid met de boa status. Ik zie een G4S, een Securitas en meer van die grote jongens al een bod uitbrengen op de overheidsdiensten.
Nou, aan jouw computer mist niks maar als je die Harm een keer hebt gehoord dan krijg je een idee hoe die mensen denken. Ik kan me nog herinneren in de Deventermoordzaak toen meneer via de Tv kwam vertellen dat het OM nog meer bloedsporen had gevonden op de bloes van de oude mevrouw. Er was niet 1 spoor maar er waren er 2. Kijk, en toen had NEEderland een expert uit Engeland nodig, want zelf schijnen we dat niet te kunnen bevatten, om aan te tonen hoe je van 1 spoor naar 2 sporen kunt gaan als je tenminste de logica van het OM kunt doorgronden.
Men neme een stukje papier. Dat vouw je dubbel. Vervolgens vouw je dat papier weer open zodat je als het ware 2 delen hebt, natuurlijk nog steeds met elkaar verbonden. Dan doe je op het rechter gedeelte een druppel verf. Vouw vervolgens het papier weer dubbel, druk het papier stevig aan, en vouw het dan weer open, en voila …… 2 druppels verf. Eentje links en eentje rechts.
En nou zegt Harm via de Tv dat hij wil onderzoeken of part. beveiligers kunnen worden ingezet voor publieke taken. Moeten ze wel onder regie staan van de overheid, lees: boa. Resultaat: de politie hoeft geen personeel in te zetten, dus kostenbesparing, gemeentes hebben geen eigen Toezichthouders nodig, dus geen personeel op de loonlijst, is kostenbesparing en je huurt de zooi gewoon in. En daar gooi je dan een sausje wapenstok en handboeien overheen terwijl je weet dat je die part. beveiligers alleen maar hoeft te leren een leesbaar PV op te stellen.
Alleen als meneer Brouwer zegt dat hij wil onderzoeken of die part. beveiligers een wapenstok of handboeien moeten krijgen ….. dan is de Nederlandse Media van het niveau dat part. beveiligers dus daadwerkelijk die geweldmiddelen krijgen als het aan het OM ligt terwijl hij dat NIET heeft gezegd.
Als part. beveiligers ooit handboeien en wapenstok gaan dragen en PV's gaan opmaken dan is dat als boa (onbezoldigd buitengewoon opsporingsambtenaar), onder regie van de overheid en in opdracht van de overheid. Dat heeft Harm Brouwer gezegd.
“Ze moeten een zeer uitgebreide cursus hebben gevolgd via webvideo's in EHBO, conflictbemiddeling en deëscalerende gesprekstechnieken. ”
Ik zou eerder willen pleiten voor een uitgebreide cursus, in plaats van een zeer cursus.
Daarnaast, zelf deze vaardigheden beheersend, denk ik dat deze vaardigheden niet via een videootje zijn aan te leren.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?