Boete voor verzet tegen politie berekenen per minuut

• KlaasVaak

In vind het gezeik.

Als een agent niet schrijft loopt Justitie een hoop geld mis.

Dan zal de gehele burgerij dat gemis moeten compenseren.

Dat moet iedereen dus ophoesten.

Bovendien kan de maatschappij niet omgaan met agenten die niet schrijven, dat kan ik je nu al garanderen.

Dit leidt straks op straat voor de agenten die wel schrijven ook weer tot gezeik.

Was het eerst het quotum, straks is het omdat ie een zeikerd is, thuis niet aan zijn trekken kwam, etc.

De burger kan nu eenmaal slecht naar zichzelf kijken.

Verder vind ik bonnen schrijven een onderdeel van het werk.

En die 175 per jaar is echt niet(s) te veel, 1 per dag voor een FTE'er. Met mijn ogen dicht zou ik zeggen.

Zegt het meer of minder schrijven iets over beter of slechter functioneren?

Nee.

• Reja

Meneer van Raak schiet wel vaker mis de laatste tijd. Berichtjes rondsturen om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen komt mij wat gemakkelijk over. Zou hij het breed in de pers zetten als hij allemaal positieve ontwikkelingen gemaild krijgt ?

• Reja

Goed verwoord, geheel mee eens.

• - Gerard -

Kijk, dat agenten bonnen moeten schrijven, dat staat als een huis en daar komt ook niemand aan. Waar het over gaat is dat agenten afgerekend worden op het aantal bonnen.

Ik sprak laatst een ex-agent die ex-agent is omdat hij het bonnen moeten schrijven … als ik KlaasVaak mag geloven, om justitie rendabel te houden, helemaal zat was. We hadden het eventjes over de discretionaire bevoegdheid waar ik fel tegenstander van ben. Hij gaf me 2 voorbeelden, ik zal er verder niet over uitwijden, waar ik moest toegeven dat die discretionaire bevoegdheid zijn nut heeft bewezen. Ik zat zelf meer op het niveau van negen gedragingen in het verkeer begaan en voor 2 schrijven. Maar goed.

Die Raak …. zegt: wij willen liever dat agenten op straat zijn en met jongetjes die rotzooi willen trappen gaan praten en hun de juiste weg wijzen waardoor er geen rotzooi ontstaat. Maar dan komt zo'n agent terug in het bureau en krijgt dan de wind van voren omdat hij geen bonnen heeft uitgeschreven. Want de bedoeling is dat agenten naar een school toegaan en alle fietsen van dat grut gaan controleren en dan zo veel mogelijk schrijven. En daar zitten we niet op te wachten.

Nou, het is een mening, kun je het wel of niet mee eens zijn.

Waar het over gaat in mijn verhaal is dat de minister de korpschefs verboden heeft, en dan heeft de politie te gehoorzamen. Iets wat ze slecht kunnen maar wel elke dag moeten overbrengen naar de gewone burger, een bonnenquote te hanteren met als doel de agenten er op af te rekenen. Dat wil, volgens de SP, de burger niet, de politieagenten niet, de minister niet en de tweede kamer niet.

• - Gerard -

Ik vind dat toch een beetje te simpel gedacht Reja. Het is de taak van de tweede kamer de minister te controleren.

• MofkaP

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> Waar het over gaat in mijn verhaal is dat de

> minister de korpschefs verboden heeft, en dan

> heeft de politie te gehoorzamen.

Waar het over gaat is dat verbod publiekelijk is uitgesproken.

Ik ben achterdochtig en wantrouwend genoeg om een dubbele of geheime agenda te vermoeden.

Want diezelfde minister heeft de boeteopbrengsten wel begroot als vaste inkomsten.

Net als de verkiezingsposter voor twee maart van de regeringspartij die de mp heeft geleverd (ik noem geen namen).

Tekst: “minder overheid is minder belasting.”

Daar heb ik tot nu toe met dit kabinet nog niet veel van gemerkt. Maar misschien val ik niet in de doelgroep.

Het volk is nu eenmaal goedgelovig.

Policy is to do and say

The nastiests things in the nicest way.

• - Gerard -

MofkaP Schreef:

——————————————————-

> - Gerard - Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Waar het over gaat in mijn verhaal is dat de

> > minister de korpschefs verboden heeft, en dan

> > heeft de politie te gehoorzamen.

>

> Waar het over gaat is dat verbod publiekelijk is

> uitgesproken.

Anders zou ik het ook niet weten.

>

> Ik ben achterdochtig en wantrouwend genoeg om een

> dubbele of geheime agenda te vermoeden.

> Want diezelfde minister heeft de boeteopbrengsten

> wel begroot als vaste inkomsten.

Dat valt te verklaren uit het feit dat deze regering wil dat agenten de straat op gaan. Meer blauw op straat.

>

> Net als de verkiezingsposter voor twee maart van

> de regeringspartij die de mp heeft geleverd (ik

> noem geen namen).

> Tekst: “minder overheid is minder belasting.”

> Daar heb ik tot nu toe met dit kabinet nog niet

> veel van gemerkt. Maar misschien val ik niet in de

> doelgroep.

>

> Het volk is nu eenmaal goedgelovig.

> Policy is to do and say

> The nastiests things in the nicest way.

Daar worden ze vanzelf weer voor afgerekend.

• MofkaP

- Gerard - Schreef:

> Meer blauw op straat.

Ik dacht dat hiermee werd bedoeld het aantal agenten dat wordt afgevloeid.

• Reja

Ik denk niet simpel over het feit dat de tweede kamer de minister controleert, dat is namelijk de juiste gang van zaken. Net zoals het feit dat als de minister opdraagt dat er geen quota meer aan het aantal bonnen gesteld mag worden, korpschefs dit maar hebben uit te voeren. Dit los van het feit dat het mijn persoonlijke mening is dat je best een minimum aantal bonnen kan vaststellen voor politiemensen, het is immers een normaal onderdeel van hun taak.

• Carlos

SP of Dhr, Cor van Dam (:D