Blunder KLPD

• - Gerard -

Dat is altijd goed Planner, maar deze tekst komt van de politie zelf.

• - Gerard -

Volgens mij was dit een actie van het bovenregionaal rechercheteam, of interregionaal … hoe ze dat ook maar noemen van het klpd. We zien wel vaker acties waar de lokale korpschef niks van weet. De meest recente, mij bekend, was de arrestatie van een gezochte crimineel die zich veilig voelde op 300 meter afstand van meneer Welten zijn bureau. Wist meneer Welten ook niks van.

Maar goed, bij meneer Welten kan ik me iets voorstellen. De politie staat er om bekend weing tot geen informatie uit te wisselen tussen korpsen onderling vandaar dat ook haast wordt gemaakt met de Nationale politie.

Gisteren ook weer zo'n bericht. Fraudeur plaatst advertenties voor goedkope Ipad. Politie wordt ingeschakeld, kan informatie omtrent de fraudeur van het bedrijf dat de advertenties verzorgde direct meekrijgen. Benadeelden en IPadres plus email verkeer tussen fraudeur en advertentiebedrijf. Je zou verwachten dat de politie direct actie onderneemt om de fraudeur te pakken maar nee hoor ….. men gaat eerst eens uitgebreid overleggen wie de opsporing gaat doen; de regiopolitie of het klpd. Reactie van het bedrijf: BIZAR…….

Maar goed, mwb zou wel weer zeggen kunnen dat dit professioneel politiewerk is waar wij, gewone burgers, toch geen verstand van hebben. Ondertussen is de fraudeur gevlogen ……

• mwb

Ik zou het niet weten wat er precies voor onderzoek gaande is.

Ik weet wel dat er onderzoek gaande is, want dat kun je overal lezen.

Inhoudelijk weet ik daar denk net zo veel als jij van: praktisch niets.

Het is wel logisch dat er even overleg is geweest over wie de zaak gaat onderzoeken.

Dat jij dat laatste dan weer op je eigen niet te ondertreffen manier invult en er op de een of andere manier je frustraties weer eens in legt, dat verbaast me niets.(:P)

• Hampie

Ach laat ik het zo zeggen, ik hoor in het WIS nog wel eens het e.e.a., laten we het daarmaar ophouden.

• Hampie

Een van de grootste blunders is nog wel dat men in eerste instantie achter de verkeerde vluchtwagen heeft aangezeten. Toeval of opzet?

• Planner

Hampie

Ach laat ik het zo zeggen, ik hoor in het WIS nog wel eens het e.e.a., laten we het daarmaar ophouden.

En dan meen jij dat gewoon hier te moeten melden?

Maar wat probeer jij nu te zeggen? Als men de dader(s) op last van hogerhand had moeten laten ontkomen, waar ik mij overigens niets bij kan voorstellen, dat men dan expres achter een andere auto aan zou gaan. Een vluchtauto uit het oog verliezen is niet zo moeilijk, maar dan ga je toch niet achter een andere auto rijden? Maar goed, jij hebt korte lijntjes, weet kennelijk precies van de hoed en de rand, ik zou zeggen, meld je even bij de Rijksrecherche in plaats van op een openbaar forum een aantal politieagenten de zwarte piet toespelen.

• mwb

Ik wist niet dat dit was gebeurd.

Als het al zo is, is het maar de vraag of het een blunder is.

In dergelijke gevallen gebeurt het vaak dat getuigen in paniek verschillende waarnemingen hebben.

Dan kun je alles eerst gaan uitpluizen, waarna je de mensen op je nek krijgt die je verwijten alles eerst uit te willen pluizen,

of je kunt doorgeven wat getuigen zien, met het risico dat je info doorgeeft die achteraf niet blijkt te kloppen, waarna je de mensen op je nek krijgt die je blunders verwijten.

Alles achteraf afkraken is niet moeilijk.

• Hampie

@Planner. dit is een openbaar forum en er staat nergens dat dit soort zaken niet openbaar gemaakt mogen worden. Dus wat is je probleem, dat ik dingen hoor en weet die jij niet weet?

• rijsbergen

Wat is het WIS als ik vragen mag?

• - Gerard -

mwb Schreef:

——————————————————-

>

> Alles achteraf afkraken is niet moeilijk.

Nou mwb, het wordt natuurlijk wel moeilijk als er niets af te kraken valt. Maar ik ben het met je eens, we, en ik dus ook, zeiken wat af over de politie.