Politie personeel

• rijsbergen

De oplossing is niet dat het OM ophoudt met liegen en bedriegen maar dat is het resultaat. Om dat resultaat te behalen bedenk jij vervolgens een oplossing denk je maar die oplossing raakt kant nog wal. Dat zie je nu zelf waarschijnlijk ook in aangezien je geen antwoord geeft op de topic gerichte vragen van mij. Maar goed, dat ben ik ondertussen ook al wel gewend van jou

• - Gerard -

Ik geef meerdere keren antwoord. Maar blijkbaar niet het antwoord dat jij wilt lezen. Ik vind het belangrijk dat de ‘gewone burger’ betrokken is bij de Rechtspraak. Dat de burger zich daar een mening over vormt en dat die mening wordt vastgelegd. Net zoals gisteravond de tweede kamer de ministers in het stof deed doen bijten omdat 3 marinemensen gevangen genomen werden in Libië. De tweede kamer stelde meer dan 100 vragen aan de regering en wij allen konden zien hoe een overheid telkens weer op alle fronten faalt. Was de actie nou niet mislukt, hadden wij gewone burgers er nooit iets van gehoord. Maar nu krijgen wij een kijkje in de keuken van de overheid. Zien wij dat alles gewoon standaard fout gaat. Het is niet voor niks dat de regering excuus aanbiedt. Want …. 4 ministers …. nog een paar zakken hooi van hun ministeries, de MIVD die op zondag gesloten is… de marineleiding die niet geInformeerd of om advies gevraagd wordt en wie weet wat er nog meer aan militaire en ambteljke topsalarissen in Den Haag deze onzinactie zijn gestart ….. functioneren niet. Men kijkt op Google Earth en laat vervolgens een helicopter landen naast een paleis(wacht) van de heer Kadaffi.

Knap hoor ….. het mag wat kosten. Resultaat NUL.

• luchthavenbeveiliger

Zoals gezegd, je snapt er weinig van. Vele camera's hangen op plaatsen waar de kans dat daar een misdrijf plaatsvind erg klein is. Die 4,2 miljoen is bijvoorbeeld “verdiend” door een beperkt aantal camera's bij de gates, waarmee vastgelegd word wie er uit welk vliegtuig komt, maar misdrijven zal je daar niet direct mee registreren. Maar als het bijvoorbeeld gaat om het misdrijf mensensmokkel, dan zijn er waarschijnlijk heel veel beelden, van heel veel verschillende camera's, en zeker ook bij de gates, over vele dagen/weken/maanden nodig om 1 zaak op te lossen.

Maar jij weet toch alles beter, de overheid is corrupt en incapabel. Zo laat de KMAR op Schiphol per jaar kennelijk 5400 kant en klare zaken liggen, want dat is de norm die volgens Gerard gehaald kan worden!

• - Gerard -

Ik dacht dat er iets van 1.000 man KMar rondhobbelt op Schiphol. Dat is 5 misdrijven per jaar de man….. luchthavenbeveiliger. Zelf zat ik te denken aan 60.000 misdrijven. 42 Misdrijven per camera per jaar. Blijft er per camera 323 dagen per jaar over iets anders te registreren.

Enig idee hoeveel aanhoudingen er jaarlijks door de KMar gedaan worden op Schiphol? Ik namelijk niet.

• luchthavenbeveiliger

Ik denk dat er nog wel meer KMAR ambtenaren op Schiphol werken. Maar wat jij kennelijk niet beseft, is dat de KMAR op Schiphol vele taken heeft, zoals grensbewaking en de beveiliging Burgerluchtvaart. Slechts een klein gedeelte van de KMAR is bezig met politietaken. En ook voor dat er camera's hingen werden er op Schiphol misdrijven opgelost. Denk jij nu dat die 600 misdrijven die men met behulp van de camera's heeft opgelost de enige zijn? En zoals wel vaker, lees jij niet goed en leef jij in je eigen gedachtenwereld. Misdrijven op Schiphol zijn vaak heel complex. Mensensmokkel is niet iets wat je even constateert. Daar is bestudering van vele beelden voor nodig, om uiteindelijk 1 zaak op te lossen.

DIe rekensommetjes van jou raken kant nog wal. Hoeveel mensuren denk jij dat er nodig zijn om 60.000 misdrijven die mogelijkerwijze op beeld staan uit 1350 X 24 X 365 uur beeldmateriaal te filteren en daar een kant en klare zaak van te maken? Overigens schijn jij ook te denken dat door het plaatsen van camera's het aantal misdrijven rechtevenredig toeneemt. Als het aantal camera's, zoals gepland meer dan verdubbeld, betekend dat dan ook dat de KMAR ook meer dan het dubbele aantal misdrijven op moet gaan lossen? En dat nog steeds met hetzelfde aantal personeelsleden?

En nee, ik weet niet hoeveel aanhoudingen de KMAR op Schiphol verricht. Maar ik weet wel dat hoeveel het er ook zijn, jij daar ongetwijfeld weer commentaar op zal hebben en dat het minimaal een factor 10 meer moet zijn….

• - Gerard -

Jij dicht mij wel van alles toe. Ik geef alleen een rekensommetje van hoeveel misdrijven het per camera per KMar medewerker zou kunnen zijn en dat het er dan niet veel zijn. Ik heb collega beveiligers die zo'n 100+ aanhoudingen per jaar doen maar ik heb ook collega's, van de mobiele surveillance, die misschien 1 misdrijf per jaar oplossen. Ik snap dus ook wel dat niet iedereen bij de KMar op Schiphol boeven vangt of daar elke werkdag mee bezig is. Ik heb ook begrepen dat er nog meer camera's bijkomen, vind ik alleen maar goed. Je ziet mij overigens eigenlijk nooit iets negatiefs over de KMar schrijven. Ik vind de KMar een prima uitvoeringsinstantie die vrijwel nooit negatief in het nieuws is. Ze moeten alleen die diamantenroof nog even oplossen van een paar jaar geleden.

• Starsky79

Dacht toch dat jij het onderstaande wel wist Gerard.

Artikel 29 Wsv

1

In alle gevallen waarin iemand als verdachte wordt gehoord, onthoudt de verhoorende rechter of ambtenaar zich van alles wat de strekking heeft eene verklaring te verkrijgen, waarvan niet gezegd kan worden dat zij in vrijheid is afgelegd. De verdachte is niet tot antwoorden verplicht.

2

Voor het verhoor wordt de verdachte medegedeeld dat hij niet verplicht is tot antwoorden.

3

De verklaringen van den verdachte, bepaaldelijk die welke eene bekentenis van schuld inhouden, worden in het proces-verbaal van het verhoor zooveel mogelijk in zijne eigen woorden opgenomen. De mededeling bedoeld in het tweede lid wordt in het proces-verbaal opgenomen.

• Starsky79

Aangezien de politie aan alle kanten wordt tegengewerkt door dezelfde mensen die willen dat de politie betere resultaten gaat neerzetten hebben we denk ik een probleem.

Als de politie ergens gebruik van kan maken, Bijvoorbeeld, videobewaking binnen een stad, dan gaan de inwoners van die stad vol in protets. PRIVACY!!!! Wordt er hard geroepen!!

Vervolgens wordt er bij diezelfde mensen ingebroken, een auto gestolen, hun portemonnee gerold, noem maar op. Dan verwachten ze wel dat de politie maar even gebruik maakt van camera's en ander beeldmateriaal. Want ja nu zijn ze zelf de klos en dan wordt het vervelend. Zo lang het een ver van mijn bed show is zijn de mensen tegen alles wat hun Privacy kan aantasten.

Ik heb al wat voorbeelden voorbij zien komen over de hoeveelheid mensen, want het topic ging nu eenmaal over het personeel, er nodig zijn om bepaalde dingen aan te vragen of te regelen.Alles zou een stuk sneller kunnen als niet iedereen zich er tegen aan moet bemoeien.

Maar goed dat is het rechtsysteem wat wij als Nederlanders zelf hebben gekozen.

• Starsky79

Ach jo dan sturen we toch gewoon even een paar crimineeltjes naar Schiphol zodat ze daar toch naar de 6000 misdrijven kunnen gaan…

• - Gerard -

Ja, lachwekkend. Ik wijs jou even op de Puttense Moordzaak …… de heren bekende natuurlijk volkomen spontaan ……uit vrije wil.