Politie personeel

• Rob II

Tja, als je twee auto's hebt en vier incidenten dan moet je keuzes maken. Had je liever gehad dat ze zeiden “Je meneer we komen eraan” en dan helmaal niemand zien komen kijken?

Dan had je als commentaar gegeven “je belt de politie, ze zeggen dat ze komen maar ze komen gewoon niet”.

• ­­¥ Lotje ­­¥

Ach ik ben maar een nummertje wat op straat werkt

:D tja…..

• LM

De Peter, nee Gerard begrijpt het niet of wil het niet begrijpen. Een redelijke politiemens zal de eerste zijn om te erkennen dat er genoeg verbeterd kan worden bij de politie. De opvattingen over wat de beste aanpak zou zijn veranderd ook nog al eens door de jaren heen. Ik kan ook weinig met politiemensen die direct steigeren bij kritiek en nergens van willen horen. Het punt is dat Gerard en jij wellicht bij voorbaat al een wantrouwen hebben t.o.v. de politie. Als de politie meldt dat zij “belangrijkere” zaken te doen heeft dan kan dat toch gewoon waar zijn? En als het gewoon waar is wat is dan het probleem? Misschien vindt je dat er dan te weinig politie is, maar dat is dan wel van een andere orde. Met de wereld is niet maakbaar bedoel ik dat de politie altijd prioriteiten zal moeten stellen en er dus altijd burgers teleurgesteld zullen zijn, slechte dingen zullen ook altijd blijven gebeuren. Dit steeds kijken wat er te verbeteren valt, maar wel realistisch blijven.

• wim76

Tjonge, wat gedraag je je weer zielig.

Moet je niet solliciteren bij de Telegraaf, kan je gezellig mee gal gaan spugen over de politie.

• - Gerard -

Leg dan eens uit wat in Godsnaam die prioriteiten zijn want volgens mij weet geen hond, buiten de politie zelf, wat de prioriteiten zijn. Want met een oplossingspercentage van 20% kan het oplossen van misdrijven in ieder geval NIET de prioriteit zijn.

In het voorbeeld van de vermoedelijke inbreker bij een school waar de politie geen wagen ter beschikking heeft verwacht IK dat de politie direct contact opneemt met de sleutelhouder van die school, anders dan zeggen dat je zelf geen politievoertuig beschikbaar hebt. Kan in ieder geval iemand gaan kijken. Maar goed …….. waarschijnlijk ook weer te simpel op De Telegraaf niveau gedacht van mij.

• wim76

Gerard,

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit als de meldkamer zegt “we hebben geen wagen beschikbaar”?

Moeten we er een nieuwe bij toveren?

En over dat oplossingspercentage van 20%….iedereen gaat er van uit dat de boef niet met de tijd mee gaat ofzo?

Bij mij in de regio lopen de inbrekers al een tijdje met handschoenen aan, sterker, ze lopen met portofoons en professioneel gereedschap om efficient in te kunnen breken.

Bij veel incidenten op straat heeft merendeel van de bevolking niks gezien maar owee als er agenten bij betrokken zijn heeft ineens iedereen alles gezien of zijn woordje klaar.

Wat moet je dan met zaken waar het opsporingindicatie nagenoeg nul is? elke steen omkeren? Wat kost dat dan?

Moet je eens kijken hoe men heeft gereageerd toen de korpschef van R'dam zij om allen in NL hun DNA in een systeem te zetten….dan schreeuwt men “privacy e.d.” Tja, zo gaan we het percentage lekker mee omhoog krijgen ondanks de technieken die we hebben.

• Starsky79

Ach ja, ligt het weer aan mij;)….. Nee ik ben niet weg gelopen. Zal ik ook nooit doen. van de week is er nog een overleg geweest met agenten van mijn regio en de minister. Er is al vaker het eea naar de politiek toe gedaan door agenten van verschillende korpsen. Maar, wat ook zo vervelend is, is dat een gemiddeld kabinet hier het nog geen 3 jaar weet uit te houden…. En iedere keer moet men weer op nieuw worden geinformeerd. Tijdens de campagnes voor de verkiezingen heb ik een aantal 2e kamer leden voorbij zien komen in mijn werkgebied. “Nee alles komt goed” “Jullie doen goed werk en dat moet zo blijven” En bla bla bla.

En uiteindelijk gaat alles door zoals het gaat. De politie mag (lees MOET) steeds meer gaan doen maar daar komt wel een stuk minder budget voor.

Overigens maak ik geen deel uit van de collega;s die het gesprek zijn aangegaan met de minister. Ik vind dat ik daarvoor nog te weinig ervaring heb.

Gr.

• Starsky79

Ja goed plan!! En lekker veel mensen thuis die geen baan hebben…. Nee geweldig idee van je. Slaat dus nergens op. En o ja, het klopt dat de politie het er zelf naar gemaakt heeft…. Dat is namelijk altijd zo toch?

• Starsky79

Ben het met je eens Wim76.

Hier gaan klagen dat er niemand voor die school komt en gelijk zeiken dat de politie niets gedaan heeft. Want Ja Gerard heeft zijn burgerplicht gedaan en heeft gebeld met de politie (Overigens hulde daarvoor want menig mens belt niet eens) Dat er dan geen auto is, is ook voor de politie heel erg vervelend Gerard!! Want er is niets leukers/mooier/lekkerder om een inbreker aan te houden!!

En is heb je er wel eens aangedacht dat een sleutelhouder misschien zijn telefoon niet heeft opgenomen/niet bekend is bij de politie? Als bedrijven/scholen hun sleutehouders niet doorgeven dan kan de politie daar helemaal niets aan doen.

De politie is nu eenmaal voor een groot deel afhankelijk van wat getuigen te melden hebben. En als die niet naar de politie gaan of bellen als ze het zien gebeuren (en er is een eenheid beschikbaar) dan weet ik niet hoe de politie het moet gaan oplossen.

Dus als iedereen nu net als Gerard een gaat bellen als ze iets zijn dat zij verdacht vinden dan komen wel al een heel eind!

gr.

• - Gerard -

Ik heb niet gebeld met de politie. Het is een voorbeeld van DePeter. DePeter heeft gebeld met de politie. Maar daar gaat het helemaal niet over. Ik heb, heel toevallig, vanavond een prikker van dit prikbord gesproken. Een beveiligingsbedrijf werkt goed samen met de politie. Als er meldingen binnenkomen en het heeft geen bloedspoed dan belt de politie met dat beveiligingsbedrijf en zij gaan er dan naar toe. Uurtje factuurtje. Kijk, zo kan het dus ook. De meeste scholen hebben een contract met een beveiligingsbedrijf. Het is allemaal zo makkelijk op te lossen maar in de ene politieregio wil het maar niet lukken en in de andere gaat dat als vanzelfsprekend.