de hulpverlener krijgt een bon

• serine

ach ja..scootertje van mijn zoon werd gestolen..dat ding waar hij lekker veel bekeuringen op haalde..

ik heb on line een aangifte gedaan…was effe spitten…en met hulp van een telefoniste van de politie is het mijn toch gelukt..:D

maar dan komt het…je krijgt bevestiging…dan komt er een oordeel in je mail…de prciese bewoording zou ik even op moeten zoeken maar het kwam er op neer dat ze er niets mee gingen doen..

gek die scooter moet toch ergens wezen…altijd wisten ze mijn zoon te vinden om hem een bekeuring uit te delen en nu zomaar is hij verdwenen in het niets?…ik geloof er niks van..

wat zegt mijn zoon op zijn beurt?…pennelikkers ze zijn er alleen om je bekeuringen te geven..waneer je in mekaar word geslagen en aangiste doet de daders kent….doen ze niks.(maakt men er alleen een melding van)..waneer je scooter is gejat OOK niet…

Het is voor ouders heel moeilijk op die manier om je kids te leren dat ze een verkeerd beeld hebben…

wijs ik ook nog even terug op mijn dochter die bij haar keel werd gegrepen op 9 jarige leeftijd…door een 36 jarige op een fiets…die werd gered door een jongen van 16…die schopte de fiets onder de 36 jarige vandaan zodat hij haar los liet…

de jongen van 16 heeft halt gekregen wegens fiets vernieling…

hoe ga je dan je kids nog leren dat de politie je beste vriend is?…. (maar goed dit zijn de ervaringen van mijn kinderen…en ik kan dat nu eenmaal niet veranderen…

• serine

oja en mijn kids hebben al besloten dat het geen zin heeft om aangifte te doen…dat kost je alleen maar tijd op niks af..

aangifte doe je lauter voor de verzekering…om eventuueel geld terug te vangen…of waneer het je paspoort betreft…een nieuw dokument aan te vragen…maar niet omdat daders dan gestraft worden…of omdat je hulp krijgt met het terug vinden van je eigendommen… dat hebben ze nu wel geleerd..:D

het is trouwens al gebeurd dat mijn dochter op school geslagen is door een knul…2 koppen groter dan haar…ze had een blauw oog ..en ging gewoon geen aangifte doen…dat heeft toch geen zin zei ze…die doen toch niks.

tja jammer maar het zei zo…die jongen kan ongestraft verder meisjes meppen..en misschien later zijn kinderen ook nog wel…ja nou en…ze doen toch niks mam dus dat kan ie dan evengoed wel..was haar reactie..

wie ben ik dan?…want feitenlijk heeft ze wel gelijk…bij dat buro hoef je echt niet aan te komen met je probleempjes als een blauw oogje en een scheur in je botje..:D

• Arie

Je kan je natuurlijk afvragen of dat in alle gevallen de schuld van de politie is of dat het ligt aan de overmacht aan allerlei zaken. Zelfs als er niet een agent meer mee doet aan verkeerscontroles of wordt ingezet bij het betaald voetbal e.d. zal je volgens mij blijven houden dat men selectief moet zijn in welke zaken men wel of niet verder onderzoekt.

Is het ook niet logisch dat je een verdwenen scooter niet met man en macht gaat onderzoeken als er nog …tig zaken op de plank liggen over mishandeling, aanranding, verkrachting etc. etc.?

Je kan er denk ik alles van vinden, maar een maatschappij waarbij elke scheve schaats serieus kan worden onderzocht en dat ook nog eens tot een oplossing leidt is mijn inziens een utopie.

De communicatie met c.q. naar de burgers kan wel een stuk beter. En als de daders op een presenteerblaadje worden gegeven, zoals in die uitzending van Peter R. de Vries moet je natuurlijk niet zo opzichtig laks gaan zitten wezen als in dat specifieke geval het geval was.

• wim76

Wat heeft de maat van de collega nou weer met de zaak te maken.

Haal er nou eens geen onzin bij wat er totaal niets mee te maken heeft.

• serine

nee hoor…dat ligt aan dat buro in kwestie…ik ken geen buro waar het zo geregeld is als daar…

(ik ga natuurlijk geen naam noemen..) maar ik heb al eerder getikt dat het toch wel erg van het buro afhangt waar je mee te maken hebt…

maar je hebt er als ouder wel mee te maken gewoon..

• serine

gaan we het weer over het uniform hebben?…:D

dat ziet er ook niet uit ongeacht de maat of lengte.. die kleding staat gewoon niemand..:)

* durf ik te zeggen die er iedere dag bij loopt op werk schoenen en een makkelijke broek…(ziet er ook niet uit maar is dan wel weer functioneel..:D

• Peter R

Dat moet je bij je eigen soort doen van dat soort opmerkingen ben ik niet gediend ik spreek de waarheid en dat valt bij de meeste ongeschoolde slecht

• Peter R

Naar wat ik begrepen heb stond de auto in brand, en een brand wacht niet.

• rijsbergen

Neem maar van mij aan dat de door defensie geleverde goederen niet voldaan qua werk. Dus wordt er door personeel wel deugdelijk materiaal aangekocht. Laat staan als men op uitzending moet. Dan krijg je vaak maar de helft van je extra spullen omdat ze niet voorradig zijn bij het aanleverbedrijf (KPU)

• serine

tegen mijn eigen soort hoef ik dat niet te doen…die liegen niet…:D