de hulpverlener krijgt een bon

• Starsky79

Dat mag Gerard. Functioneel is het niet. Maar goed. Daar zijn al wat topics over geweest dus ga ik niet op verder.

Gr.

• Starsky79

Ik kon hem ook al niet helemaal meer volgen:

Het ene moment moet de agent niet zomaar een bekeuring schrijven terwijl men later vindt dat de politie wel gelijk bekeuringen moet schrijven :S:S:S

En het valt mij op dat er helemaal niets gezegd wordt over de verslaggever van de sensatiekrant die ook een bekeuring heeft gekregen op dezelfde locatie als de arts.

En nog wat: Ik heb nog nergens gelezen (kan ik dus ook gemist hebben) dat er nog daadwerkelijk hulp moest worden verleend aan iemand. Ik bedoel niet ieder ongeval heeft slachoffers en dan staat er geen ambu bij zoals de arts zegt. Neemt niet weg dat ik het wel goed vind van die arts dat hij is gestopt om te gaan kijken om hulp te verlenen. Ik was gewoon even benieuwd of er nu daadwerkelijk slachtoffers waren,.

• serine

die was leuk ja :D

• serine

ja dat stond er natuurlijk niet bij…;)

maar volgens mij ben jezelfs verplicht om te kijken of iemand hulp nodig heeft toch? staat daar ok niet iets over in het wet boek?…of is dat weer een klepel die ik heb horen luiden?

• - Gerard -

Je bent niet tot antwoorden verplicht, Starsky79, maar alles wat je wel zegt kan tegen je gebruikt worden op dit prikbord ……. :D:D:D

… ben vandaag een beetje melig, trek je er maar niks van aan. ;)

• Starsky79

:D(:D(tu)

• Starsky79

Ja leuk maar volgens mij moet je dan vooral niet een auto(snel)weg en de middenberm oversteken voor je bij het ongeval bent…. Best gevaarlijk lijkt mij…

En dat is nu net datgene wat die arts gedaan heeft. Ik ken de weg en de max is 100 maar ja, wie rijdt dat tegenwoordig? En het is daar best druk op die weg aangezien het de aansluiting is van de a12 (Bodegraven) naar de a4 (Leiden). En in principe heb je als voetganger niets te zoeken op een auto(snel)weg.

Maar nogmaals, ik ken het ongeval niet en kan er ook niets over terug vinden op het internet. Dus zo ernstig zal het allemaal niet geweest zijn dus in hoeverre was de hulp noodzakelijk?

• serine

hoe noodzakelijk dat was…? ging hij vast bekijken…voor het zelfde geld was het een leven op dood kwestie..maar ja dat kon hij kennelijk niet ruiken…:D

en ook ik ben een beetje melig…dus ach he…ik zeg ook maar effe niks meer…:D:D

• wim76

Er zijn natuurlijk geen filmpjes wanneer het andersom is, want dat is niet leuk.

Ohnee, die worden weggezet met de titel “machtsmisbruik”“overmatig geweld” etc etc

• - Gerard -

Van de bakker die gewoon prima brood verkoopt zijn ook geen filmpjes. Zo is het nou eenmaal. Maar ik sta niet dagelijks bij een bakker te kijken die prima boord bakt, scoort ook niet bij SBS6. Maar win76, of je het nou lezen wil of niet. Je kunt de televaag wel de schuld geven, en ik geef je daar helemaal gelijk in, want ik lees die krant mede daarom al jaren niet meer. Zo'n uitzending van Peter R. de Vries over die kerel waarvan zijn motor werd gestolen en politie Utrecht uitblonk in het schandalig behandelen van een benadeelde draagt ook niet bij aan een positief beeld van de politie. De uitzending waar Welten uitlag gaf over het politiewerk van de Amsterdamse politie - althans, zijn waanbeelden - droegen ook niet bij aan een positief beeld van de politie. Dus, niet alles is de televaag.

Vanavond zat ik weer te kijken naar Opsporing Verzocht. Daar zie je van die waardeloze cameraopnames en de politie roept de hulp in van de gewone burger. Ik heb een tijdje niet naar dit programma gekeken eigenlijk alleen maar met de reden; de politie helpt de burger ook niet, dus waarom zouden burgers de politie eigenlijk nog helpen? Dat is elke keer weer mijn vraag als ik de politie zie blunderen en de gewone burger in de steek laat. Maar op een moment realiseer je je dat wat wij in Opsporing Verzocht te zien krijgen natuurlijk maar het topje van het topje van de ijsberg is die de politie jaarlijks over zich heenkrijgt. Want met die werkelijke grote berg ellende die Nederland kent worden wij gewone burgers helemaal nooit geconfronteerd. Mijn ogen en oren werden eigenlijk een paar weken geleden pas echt goed geopend. Dat was een programma over beveiligingssystemen waaronder camera's. Daar werd gevraagd hoe het toch mogelijk is, -2011 HD tijdperk - dat wij altijd zulke ‘verrotte beelden’ te zien krijgen in een programma als Opsporing Verzocht. Maar die man legt het helemaal goed uit. Hij zei: 'de camerabeelden zijn in 2011 ook van topkwaliteit en inderdaad komen die niet in Opsporing Verzocht want juist door die prima kwaliteit beelden hebben de politie en justitie een programma als Opsporing Verzocht helemaal niet nodig.

Dus ja, de televaag is erg storend voor het beeld van de politie maar zelf kunnen jullie er ook wat van.