Jezus … Plukkie. We houden nog 75% onopgelostte zaken over zoals door mij veelvuldig gemeld.
Als jij nou juwelier bent, je wordt overvallen en de politie doet niks. Jij hebt een filmpje van de overval. Zou jij dan niet in de verleidng komen dat op internet te zetten? Ik wel. Het politiekorps in Nederland bestaat, als je naar de totale bevolking kijkt, uit anderehalve paardekop. Ze kunnen niet alles oplossen, daarvoor ontbreekt het aan WIL, tijd en personeel. Jij als overvallen juwelier moet het dan niet hebben van de politie maar van mensen die naar het filmpje kijken. Herkent iemand de overvaller van jou, dan kun je dat alsnog melden bij de politie.
Zo gaat dat toch met Toezichthouders? De gemeente zet ze in omdat de politie het niet doet. Valt de politie overigens niet te verwijten. Of in winkelbedrijven …. beveiligers, omdat de politie dat niet doet. Nog even en de winkelsurveillant krijgt 25.000 euro boete omdat hij inbreuk maakt op de privacy van de winkeldief door hem aan te houden. En dan ben ik weer terug bij: Hoe komen ze erbij dat alleen de politie opsporingsbevoegd is. Als winkelsurveillant doe ik niks anders dan strafbare feiten opsporen.