Politiechef met drank op achter het stuur?

• Hyperactief A-P

Bedankt Een agent, voor je uitgebreide verslag en onderbouwing daarvoor, ik kan het alleen maar met je eens zijn. Zeker wat betreft het lekken c.q. pootje lichten, dat zijn geen mensen maar smeerlappen, en lopen er helaas genoeg van rond. Zelf had ik in eerste instantie zoiets van het is goed en logisch dat dienstdoende agenten geen onderscheid maken in rang bij het aanhouden van personen die met drank op achter het stuur hebben gezeten, zo is ons rechtsbestel ook bedoeld. Daarnaast kan ik als burger begrijpen dat als een naaste iets overkomt, dat je in die emotie van het redden van je naaste niet goed doordachte dingen kan doen. Of beter gezegt, waar je achteraf van kan zeggen het had beter geweest als ik zus of zo gehandeld had. Ook al was het rijden onder invloed dom daar je er anderen mee in gevaar kan brengen, het menselijke in die man vind ik in deze ook te waarderen ook agenten zijn geen robotten, en als die menselijke reden meegewogen wordt bij de strafmaat, dan is dat geen matsen, maar gewoon eerlijke rechtspraak. Ik hoop wel dat die smeerlap die gelekt heeft en het groter heeft gemaakt dan het is om de ander te beschadigen, uiteindelijk zijn eigen ondergang bewerkstelligd heeft. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

Lees wat Een agent schreef DePeter, hij is al buitensporig gestraft door zo'n agent die het nodig vond om te lekken, zie daarnaast mijn antwoordt aan Een agent. ook hij heeft net als iedere burger het recht om uit te spreken waarvoor die dat deed, persoonlijk vind ik zo'n menselijke kant geen reden tot strafverzwaring, eerder tot strafvermindering. - Gerard - zijn reactie van 21/01/2012 10:04 kan ik in dat licht dan ook geheel begrijpen. Als een naaste je dreigt te ontglippen, dan kan emotie rare dingen met mensen doen, een rang en een status doet daar niets aan af. Groetjes v Hyperactief A-P.

• Hyperactief A-P

¥ Lotje ¥ Schreef:

——————————————————-

> Straf…… meer kan ik er niet over zeggen . Als

> een gewone burger zoiets doet wat gebeurd er

> dan??;) en dan nog een agent …. die moet het

> goede voorbeeld geven ook dat nog eens . .

Die voorbeeldsfunctie kan je even ontgaan als er een naaste naast je neer valt ¥ Lotje ¥, die straf is dan even bijzaak en voor latere zorg, met andere woorden daar sta je in emotie niet altijd bij stil. Groetjhes v Hyperactief A-P.

• - Gerard -

Ook hier wint de emotie het van het verstand. Als je de man kent, begrijpelijk, maar wat bereik je er mee?

http://www.nu.nl/algemeen/811417/burgemeester-nijmegen-betrapt-bij-alcoholcontrole.html

Het heeft allemaal geen zin, verhalen als: ‘' wie komt er in de krant met zijn gezicht, de man is al erger gestraft dan ….’

Duidelijk, Een agent?

• Hyperactief A-P

Even voor de duidelijkheid - Gerard -, in dat geval van die burgemeester, is er naar mijn mening geen enkele grond voor verzachtende omstandigheden, eerder verzwarende. Want als voorbeeld dat een burger een rijverbod krijgt, dan is die in principe al zwaarder gestraft dan zo'n burgemeester. De laatst genoemnde kan zich op kosten van de belastingbetaler overal naar toe laten rijden, waardoor een eventuele rijontzegging zo'n iemand feitelijk niet treft. Groetjes v Hyperactief A-P.

• ¥ Lotje ¥

Ook al was het rijden onder invloed dom daar je er anderen mee in gevaar kan brengen, het menselijke in die man vind ik in deze ook te waarderen ook agenten zijn geen robotten,

*********************************************************************************

Nee het zijn geen robotten maar…………waren er die avonden geen taxi,s of zo . ??? wat had er kunnen gebeuren ???hij rijd met vrouw naar het ziekenhuis en onderweg kan hij bokken maken of iemand dood rijden met zijn dronken hoofd . ,

• Hyperactief A-P

Nee het zijn geen robotten maar…………waren er die avonden geen taxi,s of zo . ??? wat had er kunnen gebeuren ???hij rijd met vrouw naar het ziekenhuis en onderweg kan hij bokken maken of iemand dood rijden met zijn dronken hoofd . , Aldus: ¥ Lotje ¥.

Vanachter de computer kan die man dat in alle rust achteraf ook bedenken ¥ Lotje ¥, maar in geval van emotie handel je vaak naar je hart je ingeeft, je oorzaak/ gevolg staat dan even automatisch uitgeschakeld, en veel narigheid ontstaat in zulke situaties. Veel is op papier geregeld in onze huidige maatschappij, maar van gevoelens en hoe dat werkt zijn we in het Westen vervreemd… Groetjes v Hyperactief A-P.

• KlaasVaak.

Wie zegt dat het zijn bedoeling was om met haar te gaan rijden?

Misschien wilde hij haar van de koude natte straat hebben?

Wie zegt dat als hij was gaan rijden hij naar een ziekenhuis was gaan rijden?

Misschien was naar huis wel voldoende?

Allemaal invullingen, allemaal vragen.

• - Gerard -

Dat overal naar toe laten rijden is in het belang van de functie burgemeester en niet in het privébelang van de burgemeester.

• KlaasVaak.

Datzelfde geldt voor vrachtwagenchauffeurs die op een vrachtwagenrijden