Politiechef met drank op achter het stuur?

• mwb

Ik ben wel positief verrast over het kennelijk veranderen van het zgn. glazen huis. Tot zeer recent was het altijd zo dat agenten die in hun eigen tijd een misdrijf pleegden, direct werden geschorst en dat er vanuit de politie een persbericht kwam. Ik heb dat altijd gezien als een vorm van privacyonrecht ten opzichte van de normale burger. Door deze casus, en de berichtgeving hierover vanuit het korps, die zelfs zover ging dat men uitlegde hoe het menselijk gezien mogelijk was dat dit gebeurde, heb ik gemerkt dat dit is veranderd. Dat heeft mij blij verrast.

• ¥ Lotje ¥

Staat er duidelijk bij

Hoogstraten voerde aan dat hij zijn gewonde vrouw naar het ziekenhuis moest vervoeren. Dienders die hem betrapten, kenden geen pardon. De 59-jarige Hoogstraten moest mee naar het bureau en kon na de blaastest direct zijn rijbewijs inleveren.

Rijbewijs gelijk innen , mooizo en…… een cursus volgen van een paar honderd eurie,s . Das een .

Dan is het een agent. die het goede voorbeeld moet geven . Hoe gaan ze dat aanpakken??? Baan kwijt misschien????

Ik denk dat tie beter nu met vervroegd pensioen kan gaan ::o8-)

• ¥ Lotje ¥

zo is dat . Je moet maar eens mensen spreken die hun kind door een zatlap aangereden is en overleden zijn .:X

• - Gerard -

O ja? Ik snap er niks van. Laten vrachtwagenchauffeurs zich ook overal naar toe rijden?

Maar misschien moet ik zo lezen? KlaasVaak zijn rijbewijs wordt ingevorderd maar omdat hij met zijn dienstwagen normaal gesproken zijn werk doet, gaan we hem extra straffen? Zegt KlaasVaak: dan rijdt mijn collega wel, we draaien toch altijd met z'n tweeen dienst. En dan moet het dus zijn: aha …. u laat zich rijden, nee maar dan gelden er verzwaarde omstandigheden hoor. Want dat is wel erg makkelijk als uw collega rijdt.

Goed, de straf is dus dat JIJZELF geen voertuig mag besturen.

• - Gerard -

Of je moet de mensen eens spreken die een dierbare hebben verloren door politiekogels, of erger nog, door onze militairen in Afghanistan. Dus, alle politieagenten en militairen moeten NU hun wapens inleveren want ALS ALS ALS ALS. Ik vind trouwens dat DePeter en Lotje NU hun rijbewijs moeten inleveren want je weet maar nooit of ze vanavond laveloos achter het stuur kruipen en rijden ze misschien wel een kind dood. Maar dat is allemaal ALS ALS ALS.

• DePeter

Vooraf: Ik kan me het wel indenken dat de beste man alles voor zijn dierbare wil doen, maar dat wil nog niet zeggen dat ik zijn handelen goedkeur. Als ik of jij of ieder andere burger het was geweest had iedere agent het als een zwaar misdrijf gezien en waren de reacties zeker niet zoals nu.

hij is al buitensporig gestraft door zo'n agent die het nodig vond om te lekken

Met andere woorden als iemand niet gelekt had was de kans aanwezig dat het in de doofpot verdwenen was en dat wij er nooit iets van hadden vernomen.

grtzzz

• Reja

Ik wil geen domper op jouw vreugde zetten, maar zou het niet iets met de rang van deze politieambtenaar te maken hebben ? De eerstvolgende agent met een lagere functie die ditzelfde misdrijf misdrijf pleegt zal wel weer geschorst worden.

• Reja

Volgens mij hadden we al eens eerder vastgesteld dat politieagenten ook gewoon mensen zijn. En mensen maken weleens fouten. Dan hebben we daar rechters voor om e.e.a. te beoordelen en te bestraffen. Ik zie niet waarom deze man met vervroegd pensioen of ontslag zou moeten. Hij heeft een fout gemaakt, stom maar begrijpelijk, is vervolgens bestraft en daarmee is het voor mij klaar. Over tot de orde van de dag.

• KlaasVaak.

Dat is nu precies wat er niet gebeurd is. Lees het verhaal van ‘Een agent’ nog eens goed:

Voorts heeft hij dus op 1 januari 2012 de overtreding begaan en was de zitting op 18 januari 2012.

Op 1 januari werd dus PV opgemaakt, zijn rijbewijs invorderd en dan dient het binnen 5 dagen bij de Officier van Justitie ‘op zijn bureau te liggen’.

Die heeft 10 dagen de tijd om een beslissing te nemen. En op 18 januari stond de zitting ‘op de rol’.

En als het de doofpot in had gemoeten was het makkelijker geweest om niet verbaliserend op te treden maar een waarschuwing te geven of helemaal niet te laten blazen.

En het woord “buitensporig” stond ook al nergens, dat is wat Hyperactief (whats in a name) er van maakte.

Er stond: "De man is wel “extra” gestraft door het lekken van de informatie naar de pers."

• KlaasVaak.

Ik had het over wel/geen privébelang.