Hoe los ik dit nou probleemloos op?

• - Gerard -

Ja, dat laatste zie je zeker fout. Agenten hebben allemaal zelf de bevoegdheid je tot in de dood te achtervolgen, ook al gaat het helemaal nergens over. We hebben dat een keer meegemaakt toen we meededen bij een aanbesteding. Toen was er een agent die vond dat ondernemers maar moesten kiezen voor het beveiligingsbedrijf waar hij vriendjes mee was. Ondernemers wilde juist van die partij af omdat ze slecht werk leverden.

Nou, dan ben je aan de beurt hoor……dan beginnen de pesterijen. Kunnen ze trouwens heel goed, dat type ambtenaren. En neem je eens contact op met jouw contacten bij de politie, krijg je te horen dat je inderdaad een ‘hufter’ heb getroffen bij de politie, maar zij staan dan ook machteloos. Want hoe toon je aan dat hij vriendjes is met die andere club, misschien meent hij wel echt, naar eer en geweten, dat zijn vriendjes de beste oplossing is voor de ondernemers.

In het dorp waar ik woon heb je nog zo'n hufter, zijn collega's kotsen ook van hem, maar het boeit hem allemaal niet. Zo vindt hij het erg leuk de scanner af te luisteren op meldingen van de brandweer. Dan spoed hij zich naar een kruizing en wacht, ook al is het in het holst van de nacht en verder geen enkel verkeer, op de eerste brandweerman die door rood rijdt om zo snel mogelijk op de kazerne te zijn. Dan neemt hij alle tijd om een bonnetje uit te schrijven. Mijn zwager zit bij de vrijwillige brandweer, ze hadden een brandmelding, zij er met toeters en bellen naar toe. Die blauwe idioot er achteraan en spreekt de chauffeur aan over het hoe en waarom. “Nou, omdat we een melding krijgen, daarom zijn we hier”. “Oke, dan is het goed, anders ging je op de bon”. Mijn zwager zei: ‘we keken elkaar aan, en zeiden …. wat een kneus’.

Het verhaal doet zich de ronde dat hij een paar weken terug met zijn dienstauto iemand heeft doodgereden. En hij is nu onderwerp van onderzoek door de Rijksrecherche, maar hij schijnt zelfs bij de lokale kapper in alle geuren en kleuren te vertellen dat het allemaal niet zijn schuld was. En Plukkie, we zien dat vaak genoeg in de media: zolang het onderzoek loopt doet de politie geen mededelingen. Maar ja, de kapper … kun je het net zo goed in de krant zetten.

Kijk vandaag de dag eens hoe de politie denkt hun eigen minister te moeten pesten. Blijkbaar zit het in het politiebloed. Als mijn werkgever mij niet aanstaat, dan neem ik toch ontslag? Kortom, er zitten een heleboel aardige redelijke mensen bij de politie, maar voor je het weet heb je met een ‘rat’ te maken, en daar vind ik dit te klein voor.

En qua snelheid maakt het niks uit hoor, of je 112 of 0900-8844 belt, ze zijn er inderdaad binnen een kwartier. Dus, daar gaat het allemaal niet om.

We hebben zelfs een keer meegemaakt dat de wijkagent kwam klagen omdat wij teveel winkeldieven aanhielden en dat het de politie teveel belast. ‘We hebben wel wat anders te doen’. Nou, dat soort lui …. daar moet je dus helemaal niks mee te maken willen hebben, kan alleen maar tegen je werken. Nou is de overheid met plannen bezig om winkeldieven een straatverbod op te leggen omdat ze onevenredig veel overlast geven, maar dan mogen wij ze niet eens meer oppakken van zo'n lokale zak hooi. Dat de winkelier bestolen wordt, alla … zolang de politie er maar geen last van heeft, dan maakt het niks uit dat de winkelier bestolen wordt.

Ik hoorde die mafkees van een Welten destijds zeggen bij het Tv programma ‘5 Jaar later’ van Jeroen Pauw; ‘In Amsterdam doen we niet aan winkelontzeggingen. Als een ondernemer dreigt verlies te gaan maken door derving, pas dan moet de overheid zorgen dat er een programma komt voor de winkeldief waarbij hij begeleid kan gaan winkelen’. Nou, ik kan je wel vertellen; wij werken ook in Amsterdam en delen links en rechts winkelverboden uit. Dat maken we zelf wel uit, daar gaat die hele Welten niet over. En dan krijgt de agent ook een kopie mee …. voor de politieadministratie. Alleen weet je dan weer niet zeker of zo'n Welten dan zegt: gooi maar in de prullenbak, dat gaan we niet registreren.

Die instelling, Plukkie ….. wat moet je er ingodsnaam mee. Of als zo'n Welten zegt: ‘MIJN mensen (hij heeft het zelfs over MIJN BEDRIJF) gaan geen aanhoudingen verrichten als het bourkaverbod eenmaal wettelijk is vastgelegd, sommige dingen in het regeer-/gedoogakkoord lees ik bewust niet, sla ik over’.

En dat ga ik niet winnen hoor, van zo'n club.

Ondertussen is er korte metten met die Welten gemaakt, maar wie weet wat er allemaal nog meer van dat gespuis rondloopt.

• Hyperactief A-P

Want hoe toon je aan dat hij vriendjes is met die andere club, misschien meent hij wel echt, naar eer en geweten, dat zijn vriendjes de beste oplossing is voor de ondernemers. Aldus: - Gerard - 13/03/2012 05:47.

Dat was wat ik nou bedoelde met door zo'n iemand uit de anonimiteit te halen en bij zijn meerderen neer te leggen - Gerard -, het kwaad geschied niet door degeen die kwaad doen, maar door degeen die er vanaf weten en er niets tegen doen. Alleen zal je ook voor zoiets wel zelf uit de anonimiteit moeten. Angst is een slechte raadgever, als er iemand binnen een korps zit die zijn eigen belangen dient, dan wordt het tijd dat die terug gefloten wordt. En dat kun je alleen succesvol doen door daar een open actie op te ondernemen.

We hebben zelfs een keer meegemaakt dat de wijkagent kwam klagen omdat wij teveel winkeldieven aanhielden en dat het de politie teveel belast. ‘We hebben wel wat anders te doen’. Nou, dat soort lui …. daar moet je dus helemaal niks mee te maken willen hebben, kan alleen maar tegen je werken. Aldus: - Gerard - 13/03/2012 05:47.

Soms kunnen dingen anders overkomen dan ze bedoeld worden, misschien had die wijkagent kwa werkdruk in combinatie met het personeelsgebrek wel een punt. Ik begrijp dat jij daar geen boodschap aan heb als je een dief te pakken heb. Maar met een zeer succesvol wijkproject, was het in het begin soms ook even slikken voor sommigen van wat gebeurd daar nou. Maar uiteindelijk heeft het wel geleid tot één van beste samenwerkingsprojecten tussen politie/ burgers en instanties om problemen gezamelijk aan te pakken. In deze kwam dit mede door een superbuurtregisseur (wijkagent) die er altijd voor zijn burgers was en er 200% voor ging. Dus zo kan het ook. Wat ik hiermee wil zeggen, is dat elke verandering in het begin weerstand op kan roepen, van wat gebeurd hier nou allemaal. Maar ik denk dat zo'n iemand nooit bedoeld dat je de andere kant op moet kijken. Maar goed, ik ben er natuurlijk niet bijgeweest.

Ik hoorde die mafkees van een Welten destijds zeggen bij het Tv programma ‘5 Jaar later’ van Jeroen Pauw; 'In Amsterdam doen we niet aan winkelontzeggingen.

Ondertussen is er korte metten met die Welten gemaakt, maar wie weet wat er allemaal nog meer van dat gespuis rondloopt. Aldus: - Gerard - 13/03/2012 05:47

Kijk dit vind ik nou jammer en ongepast - Gerard -, je mag het met iemand niet eens zijn, maar ga dan niet mensen die het beste met anderen voor hebben uitschelden en/ of uitmaken voor van alles en nog wat. Je weet, ik neem geen blad voor mijn mond, kruip niemand in zijn reet, maar de bovenstaande twee opmerkingen vind ik zeer ongepast, en daarmee doe je die ex-korpschef echt tekort. Deze man stond niet alleen dicht bij zijn eigen mensen, maar begaf zich ook tussen betrokken burgers, maakte daar tijd voor vrij, en was daadwerkelijk geïnteresseerd in wat je maatschappelijk kon verbeteren. Dat je hem hier neerzet als gespuis vind ik echt niet kunnen.

Er is ook geen korte meteen met die man gemaakt, zijn tijd zat er gewoon op, dat is dus heel wat anders. Sorry - Gerard -, in deze ga ik absoluut niet met je mee, een TV intervieuw is maar beperkte tijd, en kan net zo krom overkomen als geschreven tekst. Ik ben veel meer geïnteresseerd in waarom hij niet voor winkelontzeggingen zou zijn, dus de onderbouwing daarvoor. Maar ga niet zo'n betrokken man uitschelden, dat kan echt niet. En neem van mij aan, daar sla je de spijker volledig mis. Juist zulke betrokken mensen die uit hun ivoren toren komen moesten we meer hebben, daar is de maatschappij mee gedient. Groetjes v Hyperactief A-P.

• - Gerard -

Uitschelden? Hyperactief, jij als Amsterdammer bent toch wel iets gewend. Ik weet dat jij de man geweldig vindt, vond…. allemaal prima, maar ik vond het een mooiweer voetballer. Maar je kunt misschien de uitzending wel terug vinden op uitzending gemist.

Ik zag laatst een meneer die elk jaar voor zo'n 100.000 tot 200.000 kwijt was aan winkeldiefstal. Hij is zelfs nog in het programma van Hennie van de Most geweest. Gisteren was hij er weer op, bij een nieuwszender toen dat over het straatverbod ging. Hij zei: ‘goed plan, nu worden ze opgepakt en dezelfde dag staan ze me uit te lachen voor de winkel. Als ze een straatverbod krijgen, hoef ik dat in ieder geval niet meer te zien’.

En dan wil jij weten wat Welten heeft bedoeld? Een mens voor mensen? Nou, ik haal dat er echt niet uit…. maar jij kent hem waarschijnlijk beter dan ik.

• Hyperactief A-P

Uitschelden? Hyperactief, jij als Amsterdammer bent toch wel iets gewend. Aldus: - Gerard - 13/03/2012 22:27.

Ik ben best wel wat gewend - Gerard -, maar mafkees en gespuis vind ik ronduit beledigend en schelden, en wat ik al aangaf, tekort doen aan de betrokkenheid van deze man, naar zowel dienders op straat als naar burgers toe stond hij voor een betere maatschappij in het algemeen.

maar ik vond het een mooiweer voetballer. Maar je kunt misschien de uitzending wel terug vinden op uitzending gemist. Aldus: - Gerard - 13/03/2012 22:27.

Kijk dit mag je gewoon vinden, dit kan ik hebben, en je hoeft het ook niet met me eens te zijn. Die uitzending wil ik best bekijken, maar nogmaals een uitzending bestaat uit beperkte tijd, en als een uitzending niet live is, wordt dat nog erger, door knippen en plakken kan men een totaal letterlijk en figuurlijk verknipt beeld neerzetten, waardoor het net als geschreven tekst vaak doet, lijkt alsof je een heel andere mening heb dan overkomt. Ook kan de vraagsteller of het publiek wat er zit een hele gekleurde voorstelling van zaken geven om dat je achteraf concludeerd dat niet hetgeen aan de orde geweest is wat je zou willen, wat ik bedoel, het zijn allemaal moment opnames, om een goed beeld te krijgen, zal je dieper op materie van persoon tot persoon in moeten kunnen gaan om een beter plaatje te kunnen krijgen, maar daar is vaak de tijd te beperkt voor. Ik ga je niet de les lezen, maar wil je proberen bewust te maken, dat ook jij aan de ene kant sommige agenten hier verwijt dat ze te persoonlijk worden, en bij de heer Welten doe je feitelijk hetzelfde wat je anderen hier verwijt, begrijp je wat ik bedoel?

Ik zag laatst een meneer die elk jaar voor zo'n 100.000 tot 200.000 kwijt was aan winkeldiefstal. Hij is zelfs nog in het programma van Hennie van de Most geweest. Gisteren was hij er weer op, bij een nieuwszender toen dat over het straatverbod ging. Hij zei: ‘goed plan, nu worden ze opgepakt en dezelfde dag staan ze me uit te lachen voor de winkel. Als ze een straatverbod krijgen, hoef ik dat in ieder geval niet meer te zien’. Aldus: - Gerard - 13/03/2012 22:27.

Natuurlijk begrijp ik dat dit voor deze hard voor zijn centen werkende meneer niet te verteren is, en ik begrijp ook dat het voor agenten niet te verteren is dat ze nog op het bureau zitten te typen terwijl de verdachte alweer flierefluitend rondliep, daar zijn zeker dingen te verbeteren, en daar werkt men ook aan. Maar ik weet niet of jezelf ooit weleens bij besluitvorming betrokken bent geweest? Maar geloof me, daar kunnen heel wat tegenstrijdige belangen op je pad komen waar een weg door gebaand moet worden om dingen te veranderen. Zonder teveel uit te wijden of in herhaling te vervallen verwijs ik even naar deze posting waarin ik afgelopen avond hetgeen aanhaalde wat ook hierop van toepassing is:

http://antipsychiatrie.startpagina.nl/prikbord/read.php?188,15243795,15263605#msg-15263605

Ook op jou vakgebied zou het een pré zijn als er meer inspraak is van mensen die weten waarover ze vanuit de praktijk praten. En dan niet zoals je nu met de zaak van Robert M. uit emotie ziet, maar met gezond verstand alleen inhoudelijk. En daar zijn wel mensen voor nodig die weten waarover ze het hebben, zowel de voors als de tegens, maar in welk inspraak orgaan je ook komt, ook daar slaat de vergrijzing toe, dat is erg jammer, want zoals ik al zei kunnen er best dingen ten goede veranderen, maar daarvoor moet je wel achter je toetsenbord vandaan komen, en gaan waar je voor staat, en schijt hebben aan wat anderen in eerste instantie over je zullen denken. Als ik even naar mijn oude wijk kijk waar ik op afstand nog steeds bij betrokken ben, daar zei een ex-agent wijkbeheerder het zo tegen mij.

Als mensen je in eerste instantie zien, dan krijgen ze een heel ander beeld van je. Maar als ze je echt kennen, dan is dat eerste beeld volledig achterhaald en staat haaks op wat mensen als eerste denken.:D Ook al is dat altijd leuk om te horen, gaat het mij absoluut niet om mijn eigen beeld. Maar waarom ik het aanhaal, is dat jij hoogst waarschijnlijk op alleen die moment opname media stukjes de heer Welten beoordeeld. En ook dat is een verknipt beeld. Mijn eerste reactie dat de heer Welten naar Amsterdam kwam was ook gebasseerd op een mediastuk, ik was huiverig en negatief door dat stuk. Nu weet ik uit ervaring, dat ik met dat stuk mijn reet nog niet af zou vegen, want dan heb ik in spiegelbeeld een zootje leugens daarop geparkeerd staan. Oftewel ervaringen, geen woorden maar daden zijn belangrijker dan de rest. Trek er uit wat je kunt gebruiken - Gerard -, ook jij heb volgens mij meer in petto dan mensen die anderen alleen maar proberen de grond in te trappen.

En dan wil jij weten wat Welten heeft bedoeld? Een mens voor mensen? Nou, ik haal dat er echt niet uit…. maar jij kent hem waarschijnlijk beter dan ik. Aldus: - Gerard - 13/03/2012 22:27.

Ja ik wil nog steeds het grote totaal plaatje zien, die uitzending is zoals ik al schreef een momentopname. En wat betreft het laatste, kennen is een groot woord, maar wat ik over hem geschreven heb is oprecht, ik heb deze man niet als gemaakt belangstellend ervaren, hij had echt interesse en daar tijd voor vrij gemaakt en begaf zich onder de mensen. Daar heb ik waardering voor. Ook de hoogste baas van het OM is net zo'n betrokken iemand, ook die schuift gewoon regelmatig aan tafel aan bij betrokken burgers (afgelopen week nog), oftewel er gebeuren ook een hoop goede dingen - Gerard -, maar of je nu boven of onder aan de piramide zit, je moet het met elkaar doen. De maatschappij zijn WIJ, ook JIJ, dus laat je stem ook horen buiten dit forum horen, en brand mensen niet op voorhand af. Deuren open je met respect, dat dwing je niet af, maar verdien je, dat wil ik je echt meegeven. Groetjes v Hyperactief A-P.

• - Gerard -

Volgens mij was Welten heel duidelijk over het niet willen aanhouden van personen met een burka want niet veel later volgden meer korpschefs met dezelfde opvatting waaronder de korpschefs van Zeeland en Twente. Dat er dus misschien wel geknipt was in de beelden, het is echt zoeken naar een excuus. Bekijk het eerst zelf, en dan lees ik heel graag van jou wat niet duidelijk is. Ik heb daar destijds ook over geschreven op dit prikbord maar er kwamen weinig reacties. Maar ik vond het veelzeggend toen er een comm. uit Rotterdam in beeld kwam en als antwoord gaf: als het bevoegde gezag de politie een opdracht (wet) geeft, dan kan het niet zo zijn dat je dat niet wilt uitvoeren, zulke mensen moet je niet bij de politie willen hebben. Pauw vroeg ook nog of Welten een rol kreeg in de nationale politie en hij gaf toen als antwoord: dat weer ik nog niet, misschien ga ik heel iets anders doen. En als de man, zoals jij schrijft, echt zo goed was, dan hadden de politie en het bevoegde gezag er vast wel meer voor gedaan hem te behouden. Hij is met bakken geld naar AA gehaald maar toch heb ik het idee dat het niet de juiste man op de juiste plaats was. De man was regelmatig negatief in het nieuws.

• Hyperactief A-P

Je begint nu opeens over de Burka - Gerard -, maar dat probleem is minder groot dan dit: http://pauwenwitteman.vara.nl/Fragment-detail.1548.0.html?&tx_ttnews%5Btt_news%5D=2272&tx_ttnews%5BbackPid%5D=116&cHash=4fb848a48f0a58d49db8d8c87f1a3120 En dat die van de Burka geen prioriteit wil maken met zoveel onopgeloste ernstigere zaken op de plank, daar vind ik wat voor te zeggen. En dat maakt in mijn mening deze man juist zo uniek, hij steekt het tenminste niet onder stoelen en banken, gewoon op zijn Amsterdams recht voor zijn raap. Maar zet de link maar neer waar je mijn mening over wilt hebben, het veranderd niets aan mijn mening hoe je over de ex-korpschef sprak, dat blijf ik ongepast vinden. Groetjes v Hyperactief A-P.

• - Gerard -

Ja, goed dat je deze link laat zien, Hyperactief, want in een andere uitzending kwam een advocaat via de telefoon laten weten dat van een aantal personen, die Welten zocht, justitie precies weet waar ze zitten. Zo was er bijvoorbeeld een foto te zien van een crimineel waarvan justitie wist dat hij, op het moment dat Welten hem zocht, in een gevangenis zat in België. Dus ja, leuk prioriteiten geven maar als links niet weet wat rechts weet, dan ben je dus erg druk met complete onzin. En dat mag jij wel uniek vinden, en de website is inderdaad uniek voor de opsporing, maar voor veel burgers zo voor de handliggend.

Daarnaast is Welten, en dat vind ik het allerbelangrijkste, ondergeschikt aan het bevoegde gezag en mag hij vinden wat hij ergens van vindt, als hij maar gewoon zonder verder commentaar uitvoert (burkaverbod) wat hem wordt opgedragen. En dan is zeggen: ‘IK ga dat niet doen’, een aantal bruggen te ver.

http://www.youtube.com/watch?v=gc-q0Ie5WXQ&feature=related

In de uitzending van 5 jaar later kwam ook ter sprake dat een crimineel (ik geloof de rechterhand van Holleeder) zich op 300 meter van het Amsterdamse hoofdbureau van politie ophield, en de Amsterdamse politie dat niet wist, maar de Nationale Recherche wel. ZIj hebben hem omgepakt, zonder Welten daarin te betrekken. En dan volgt uiteraard de vraag van Jeroen Pauw waarom Welten dat niet wist.

Dus, per saldo is dat langs elkaar werken zonder elkaar in zaken te betrekken, de kwaliteit van de Nederlandse politie.

In Amsterdam noemen ze elkaar: PIK, en ik zeg mafkees en gespuis. Stap daar even overheen …..

• Hyperactief A-P

Ik heb die 40 seconden even gekeken - Gerard -, de uitspraken komen van partijen waarmee ik niets op heb. Ze hebben beiden een V van vrijheid in hun naam staan, maar weten allang niet meer wat dat inhoud. Hun vrijheid is de mijne niet, door over de beperkingen van een kleine groep anderen proberen te scoren. Ik zeg niet dat ik voor een Burka ben, maar er zijn wel even meer en grotere problemen dan je over de onderbuik van Nederland druk maken. En ja inderdaad, Amsterdammers spreken elkaar aan met hey pik. Maar dat is toch wat anders dan een ex-korpschef op één hoop vegen met gespuis. Groetjes v Hyperactief A-P.

• - Gerard -

Ik vind mensen die een bepaalde positie die ze beroepsmatig innemen en op een verkeerde manier gebruiken, vaak in hun eigen belang, gespuis. Gewoon een Nederlands woord. Je kunt het opblazen tot wat je wilt ….

M.a.w., die Welten mag alles vinden zolang hij maar uitvoert wat hem wordt OPGEDRAGEN. Daarom/daarvoor is hij aangesteld.