Onder druk van de VVD komt de politie in actie

• Boris

¥ Lotje ¥ Schreef:

——————————————————-

> zo zie ik het ook . Heb het filmpje 2 keer bekeken

> . Volgens mij geen bedreiging. tot dat de wet het

> een bedreiging vind . overigs die mensen zijn er

> niet dus voelen zich niet bedreigd…

Het is een bedreiging volgens de wet. Artikel 285 van het Wetboek van Strafrecht.

En hoezo niet bedreigd voelen omdat je er niet bij bent?

Wanneer jij dus een filmpje op internet zou zien waarin iemand jou met de dood bedreigd dan doet je dat niets?

• ¥ Lotje ¥

hij heb aangifte gedaan ja . Maar de man is weer vrij . De wet moet het ook als bedreiging zien . Waarom wordtje weer vrijgelaten………???

• ¥ Lotje ¥

nog maals ik kan aangifte doen ja . maar de wet moet het ook als bedreiging zien . .

• Boris

¥ Lotje ¥ Schreef:

——————————————————-

> hij heb aangifte gedaan ja . Maar de man is weer

> vrij . De wet moet het ook als bedreiging zien .

> Waarom wordtje weer vrijgelaten………???

Hij is met een dagvaarding op korte termijn naar huis gestuurd.

Dat betekent dat hij voor de rechter moet komen.

http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2012/05/woordvoerder_sharia4holland_we.html

• Boris

¥ Lotje ¥ Schreef:

——————————————————-

> nog maals ik kan aangifte doen ja . maar de wet

> moet het ook als bedreiging zien . .

De wet ziet het in dit geval ook als een bedreiging. De man die de uitspraak heeft gedaan is opgepakt en weer vrijgelaten met een dagvaarding op korte termijn.

Dat betekent dat hij voor de rechter moet komen.

http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2012/05/woordvoerder_sharia4holland_we.html

• swat

Jawel, iemand bedreigen met de dood kan strafbaar zijn als de bedreigde kennis draagt van de bedreiging, zich ook bedreigd voelt en aangifte doet daarnaast moet de uitlating bedreigend zijn in de zin van artikel 285 Wetboek van Strafrecht.

Iemand kan zich al bedreigd voelen als de ander zijn vuist opheft maar bedreigend in de zin van de Wet is dat echter nog niet.

• Boris

Ik heb je uitleg inmiddels gelezen in de andere draad.

• swat

Zodra de bedreigde (ook indirect) kennis draagt van de bedreiging kan hij aangifte doen. De aangifte is echter wel een vereiste om tot vervolging en (indien nodig) arrestatie over te kunnen gaan.

• swat

De rechter zal moeten uitmaken of de uitlatingen van de man inderdaad bedreigend zijn in de zin van de Wet. Het OM meent kennelijk van wel anders hadden ze geen dagvaarding meegegeven maar de rechter zal dit moeten beamen.

• Boris

Inderdaad.