Zou er iemand zijn die Arno Bonte nog serieus neemt?

• swat

De geweldsinstructie is geregeld in de Politiewet. Die laat geen ruimte voor locale varianten. Van een politicus mag je toch verwachten dat hij de wetten kent.

• Reja

Ik ben blij dat je de lol er van in kan zien.

Maar ik hoop ook dat je het mij eens bent dat je van een politicus mag verwachten dat hij de wetten en regels van het land kent. Anders wordt hij slechts een soort roeptoeter die niet serieus genomen wordt.

• KlaasVaak.

Als jij het niet eens bent met de wet, in een democratie waar jij zo de nadruk op legt, dan zijn er andere wegen voor.

Dan moet je/men niet roepen dat dat de agent machtmisbruik pleegt of deze beschuldigen van politiegeweld(smisbruik).

Het neigt langzaam naar laster/smaad te geen nu is uigelegd dat de agenten zich aan de wet- en regelgeving hebben gehouden.

• Arie

Hou je vast: er is weer een filmpje opgedoken: agent geeft weerbarstige arrestant een oorvijg.

Weer voer voor ellenlange discussies. Groen Links is alweer ‘geschokt’. Ik zou zeggen: laat die lui een paar diensten meedraaien, dan zien ze hoe het ‘echte leven’ er uit ziet buiten de veilige warmte van universiteit en raadzaal.

Orde handhaven met alleen ‘zou u dat alstublieft niet willen doen, beste mijnheer’ is en blijft een onmogelijke opgave.

• KlaasVaak.

Klopt. En het filmpje is nog zonder geluid ook.

Hopelijk tikt Aboutaleb die Arno Bonte een keer op de vingers in de raadsvergadering.

Aboutaleb is immers de Korpsbeheerder en wordt indirect aangevallen door de aanval op ‘zijn’ personeel.

• BennieMak

Leg dat eens uit ‘meneer agent’, mijn mening mag ik hebben in een democratie. Zoals jij dit nu voorstelt begint het inderdaad op overtreding artikel 1 grondwet te gaan lijken!

• BennieMak

Regels en wetten zijn er in een vrij land om gewijzigd te worden als blijkt dat wetshandhavers daarmee niet goed weten om te gaan. Zag je dat nou maar eens.

• BennieMak

Dus een mening die ‘meneer agent’ niet welgevallig is moet leiden tot een tik op de vingers…grapjes over een speciale geweldsinstructie voor andersdenkenden moet wel kunnen..een andere mening hebben over de huidige wet is solliciteren naar een aangifte smaad…hoezo democratie? Man, je zou niet misstaan in een regime! Ik ben benieuwd hoe jij je op straat gedraagt!

• Reja

Prima als regels en wetten veranderen, maar het is voor een politicus wel handig als hij/zij de huidige regels kent.

• Planner

Waaruit concludeer jij dat wetshandhavers niet goed met de huidige wet- en regelgeving om zouden gaan?

En er is niets mis mee om wet- en regelgeving aan te passen als daartoe aanleiding is. Maar die aanleiding is er niet wanneer jij of anderen ongenuanceerde uitspraken doen op basis van een filmpje van een minuut waar jullie kennelijk iets in menen te zien wat er niet is. En uit het feit dat een paar gemeenteraadsleden zich ook daar aan bezondigen en menen dat zij dit in de gemeenteraad moeten regelen, blijkt dat zij niet snappen hoe het in Nederland werkt, want het is niet een gemeenteraad die zich dient te bemoeien met de geweldsinstructie van de politie.