Kijktip: The Killing.

• - Gerard -

Vanavond start de 2e serie van de Zweeds-Noors-Deense politieserie ‘The Killing’. Lang over nagedacht om dit bericht te plaatsen. Want heeft het met de politie te maken of juist niet. Ik weet alleen zeker dat behoudens een aantal Nederlanders, vooral de Britten verzot zijn op dit type verhaallijnen.

Heb je er wat aan, als gewone Nederlandse burger, zoals ik? Want ik heb natuurlijk geen flauw benul hoe de Nederlandse recherche zaken probeert op te lossen. Bij mij bestaat desondanks het beeld dat de Nederlandse politie niet echt goed is in het oplossen van moordzaken, anders dan de daders kunnen opsporen bij zaken waar de bakker het antwoord ook al op wist.

Ik heb de eerste serie uitzendingen gevolgd tijdens de afgelopen 3 weken. Elke aflevering word je meegezogen in het verhaal zoals je dat waarschijnlijk ook kent of nog kent van een goed boek.

In de eerste serie viel het mij op dat het OM totaal ontbrak. We hebben te maken met een superspeurder, Sarah Lund. Ze gaat voor niemand aan de kant, zelfs niet voor haar politiecommissaris (adjunt-chef). Laat ik het zo zeggen: een politievrouw zoals IK dat graag zie.

Wat ik er waardevol van vind is dat politiewerk - mocht deze serie de manier van werken van de recherche nauwkeurig en waarheidsgetrouw weergeven - ontzettend gecompliceerd kan zijn. Bij vrijwel elk einde van een aflevering denk je (samen met Sarah Lund) te weten wie de dader is, totdat een detail de grootst mogelijke twijfels opwekken.

Elke dag om omstreeks 22:45 op Ned2.

EDIT: 23:44 Dat begint alweer goed zeg …….

Veel kijkplezier, en dan hoor ik vanzelf wel van een KlaasVaak of iemand anders van de politie wat hij/zij er van vindt, mocht die behoefte bestaan dat met ons te delen. Vergelijkbaar met de Nederlandse politie of pure fictie?

• KlaasVaak.

Nope, KlaasVaak is effe drie weken uit de lucht.:)-D

Effe de hei op, het bos in, zoiets dus.

In elk geval zonder TV.

En niet in het bereik van de NL'se TV

• - Gerard -

O, mooi man ….. geniet er van.

• KlaasVaak.

Thanks.

• ¥ Lotje ¥

fijne vakantie :)

• ¥ breed ­­¥

Dus we zien je 3 weken niet?

Ik sluit me bij Lotje aan, een fijne vakantie Klaas.

• KlaasVaak.

Jij ziet mij waarschijnlijk nooit. Als je wat van mij ziet zijn het mijn reacties :)o

Het huis is aan kant. De auto gepakt.

Zo nog effe tukkie doen. En dan tuffen als het koel en donker is.

Bedankt allemaal.

Tot….ja tot ik het niet meer uithou of terug moet. Want ik heb vakantie en geen straf.

Als ik het niet meer naar mijn zijn heb of er tabak van heb ben ik zooo snel met inpakken.

• BennieMak

Geniet ervan, het draait het wel verder!

En natuurlijk nooit op internet kenbaar maken dat je op vakantie bent…. ;)

• swat

De Nederlandse politie is juist zeer goed in het oplossen van moorden. Het oplospercentage van dit soort zaken ligt al jaren rond de 90%. Dit in tegenstelling tot het oplospercentage van fietsendiefstal. Dat ligt al jaren rond de 10%.

• Hyperactief A-P

swat Schreef:

——————————————————-

> De Nederlandse politie is juist zeer goed in het

> oplossen van moorden. Het oplospercentage van dit

> soort zaken ligt al jaren rond de 90%. Dit in

> tegenstelling tot het oplospercentage van

> fietsendiefstal. Dat ligt al jaren rond de 10%.

Mmmm is een goeie swat, maar waar hebben Nederlanders nou meer last van, niet iedereen wordt vermoord, maar heel veel mensen hun fiets is wel een keer gejat.;) En BennieMak 21/08/2012 18:37, ja inderdaad het bericht op internet dat je op vakantie gaat, is als briefje op het raam en/ of het touwtje uit de brievenbus.;) En voor KlaasVaak, dat als je dit na je vakantie leest, dat je lekker uitgerust en gezond weer teruggekomen bent. Groetjes v Hyperactief A-P.