Politie toch vaak met vooroordeel de straat op

• jobcop

Ik zit slechts in een middenkaderfunctie bij de politie, d.w.z. ik ben wijkagent in een middelgrote gemeente. Ik heb niet veel verstad van georganiseerde misdaad omdat ik er nog niet mee te maken heb gehad, hoewel ik er wel inwoners van mijn gemeente ken die zich daarmee bezig houden. Maar ik vind, gebaseerd op mijn ervaring, dat ik de zaken aan dien te pakken waar burgers direct last van hebben. Daarmee bedoel ik dus de inbraken, straatroven, parkeeroverlast en jeugdproblematiek, om nog maar te zwijgen van de hondenpoep.

En ja, als ik op straat loop dan kijk ik door een blik van ervaring. Ik probeer tunnelvisie uit te bannen, maar daar ontkom je nooit helemaal uit. Je ziet een persoon op straat lopen en die beoordeel je aan de hand van zijn voorkomen, uiterlijk, gedrag en soms ook huidskleur. Nu ken ik gelukkig de meeste raddraaiers uit mijn gemeente en als ze protesteren tegen het feit dat ze wéér gecontroleerd worden zeg ik ook zonder omhaal dat ik dat doe, omdat ze zich in het verleden misdragen hebben. Ik zeg ze gewoon recht in het gezicht dat ze een inbreker/dief/straatrover zijn. Gek genoeg neemt dat vaak de bezwaren weg, omdat je met open vizier strijdt.

Iedereen verdient een tweede kans. En een derde. Maar ik behoud mij voor wat Reagan ooit tegen Gorbatsjov zei “vertrouwen is goed, maar controle is beter”

jobthecop

• ¥ breed ­­¥

Jazeker begrijp ik wat bedoelt Olivier Arie Bommel.

Die mensen spreken hun eigen (straat)taaltje en zijn veel gevaarlijker.

Gevaarlijk in de zin van : ``zo`n dom mens heeft vaak een wapen en vermoord je rustig voor bijvoorbeeld 10 € of niks ..``

Dus in weze is zo`n gewetenloos iemand een direct gevaar voor iedere zich voortplaatsende burger op straat, of nog erger, .. in je eigen huis.

Ooit heb ik weleens gelezen dat Marokkanen en Antillianen desondanks hun geringe bevolkingsgroep(en) in Nederland, de bak er vol van zit.

Nee, dit is geen discrimatie, maar een feit. En je bent de Polen en Roemenen vergeten, die vormen mijns inziens een nieuwe misdaadgolf op die van voorgenoemde mede-Nederlanders, deze mensen hebben ontzettend veel moeite om zich aan te passen, de meeste wel, dat blijkt.

Lekker die open grenzen, Nederland lijkt op een grote afvalbak voor criminelen sindsdien.

Dit alles zal toenemen, de druk op de politie dus ook !!

Maak je borst maar nat want de recessie is nog lang niet afgelopen:)

• Bart

-

• ¥ breed ­­¥

`t is niet leuk meer nep breed http://politie.startpagina.nl/prikbord/profile.php?1489,84733

• Bart

-

• BennieMak

Beste Planner,

Dr. Sinan Çankaya, voorheen drs., doordat hij promoveerde op het onderzoek naar “het in- en uitsluitingsproces van Turkse, Marokkaanse en Surinaamse politieagenten (Universiteit Tilburg)”

Wat bedoel je met ‘eigen raad’ opvolgen? Duh…..

• BennieMak

Ik had de berichtgeving omtrent het onderzoek van Dr. Sinan Çankaya al links en rechts vernomen. Beroepsmatig ben ik niet met dit onderwerp bezig. Dit is een samenvatting wat ik de afgelopen week ‘verzamelde’ aan informatie: http://nos.nl/artikel/428752-politie-amsterdam-denkt-in-hokjes.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+nosjournaal+(NOS+Journaal+Nieuws)

Arie, nu ben ik benieuwd hoe jij deze informatie plaatst over hetgeen jij in deze topic daarover meldde!

• BennieMak

Beste job als cop,

Hetgeen wat jij beschrijft is zeer menselijk, ik denk dat als een mens dat zou kunnen uitsluiten of zelfs in zijn geheel niet zou hebben, men tijdens de selectieprocedure voor de politie zou spreken over een afkeuring vanwege een geestelijke afwijking. Ik ben dan ook benieuwd hoe de organisatie omgaat met deze afwijkingen van een mens…

• Planner

BennieMak

Dr. Sinan Çankaya, voorheen drs., doordat hij promoveerde op het onderzoek naar “het in- en uitsluitingsproces van Turkse, Marokkaanse en Surinaamse politieagenten (Universiteit Tilburg)”

En dat is dus een ander onderzoek, gepubliceerd in 2011

http://politie.startpagina.nl/prikbord/15999422/16003863/re-politie-toch-vaak-met-vooroordeel-de-straat-op#msg-16003863

• Planner

BennieMak

Dit is een samenvatting wat ik de afgelopen week ‘verzamelde’ aan informatie:

Een samenvatting van de door jouw verzamelde informatie? Dit zijn gewoon een paar citaten uit de vooraankondiging van zijn publicatie, die binnenkort uit gaat komen, zoals ik al eerder schreef:

http://politie.startpagina.nl/prikbord/15999422/16003862/re-politie-toch-vaak-met-vooroordeel-de-straat-op#msg-16003862