Nu al vuurwerk verkoop gezien in winkel

• filatelist

Was vandaag bij de winkel BigBazar aan het winkelen en kwam daar vuurwerk tegen in de schappen.

Maar dit mag toch helemaal niet verkocht worden op dit moment?

Ook geen kindervuurwerk? Volgens mij was het onder andere grote sterretjes wat er in zat, maar er zat meer in.

prijskaartje vuurwerk

Is het zinvol om dit door te geven aan politie, of doen die hier niets aan en mag dit gewoon?

• KlaasVaak.

Ook dit jaar zijn er weer drie officiele verkoopdagen voor consumenten vuurwerk.

Dorogaans zijn dit de 3 laatste dagen van het jaar.

Omdat 30 december dit jaar op zondag* valt, mag er op vrijdag 28 december 2012 ook verkocht worden.

*Op zondag mag er geen vuurwerk worden verkocht

• filatelist

Dus in dit geval maar bellen met de politie? Neem aan dat het 0900-8844 nummer hiervoor bedoeld is en niet 112? Of Misdaad anoniem bellen?

Geldt die regeling ook voor kindervuurwerk?

• filatelist

Misdaad anoniem vuurwerk

Zie dit op de site staan van misdaad anoniem, lijkt mij dus dat ik hier naar toe kan bellen voor dit?

• Carlos

* Of gewoon de winkel binnen stappen, en tegen hun zeggen dat jij Misdaad anoniem vurwerk gaat bellen *

• - Gerard -

Je kunt, naast bellen, ook naar de politie twitteren. Bij twitteren is het handig dat je ook een foto kunt bijvoegen. Heb jij het gemeld, zoeken zij het maar uit.

• filatelist

Gerard,

Wat is het twitter adres van de politie waar ik dit kan melden?

• - Gerard -

@Politie.

Maar je kunt ook even kijken op www.politie.nl. Rechtsbovenin staat ‘wijkagenten’. Daar kun je in een database jouw woonplaats invoeren en komen alle wijkagenten tevoorschijn. Kijk je welke wijkagent verantwoordelijk is voor die wijk (plaatsnamen) en stuur je hem/haar jouw bericht.

Allemaal erg eenvoudig tegenwoordig.

• KlaasVaak.

Jaja. Je wilt anoniem blijven en stapt dan op de winkelier af en zegt dat je MMA gaat bellen? :S

• KlaasVaak.

Twitter is niet om overtredingen te melden.

Ongeacht wat Gerard er ook van vindt.

En zeggen dat je vindt dat het anders zou moeten zijn maakt nog niet dat het ander zal is.

Je gaat ook niet tegen een lichtkrant van de politie staan kletsen.

Wat is er mis met 0900-8844 bellen?

Of een agent aanspreken ops straat?

Of een politiebureau in de buurt binnenstappen?

Of MMA bellen?

Al vind ik MMA bellen overdreven. Is represaille te verwachten van een winkelier?

Het zou kunnen maar ik schat in van niet.

Oh ik vergeet nog de CIE…. :S

Misschien zit er wel een criminele (winkelketen)-organisatie achter ;)