Nu al vuurwerk verkoop gezien in winkel

• - Gerard -

KlaasVaak. Schreef:

——————————————————-

> Twitter is niet om overtredingen te melden.

Nou, dat maakt de schrijver zelf wel uit. Of bestaat er tegenwoordig een WET wat je wel of niet op twitter zet. Moet niet gekker worden.

> Ongeacht wat Gerard er ook van vindt.

Dat vindt - Gerard - inderdaad.

EDIT: ‘Mijn wijkagent’ twitterde onlangs: ‘Eigenlijk zou ik willen twitteren, maar ik weet niks te twitteren, welteruste allemaal’. Vind jij, KlaasVaak … van de twitterpolitie, … dat mijn wijkagent Twitter daarvoor niet mag gebruiken … of maakt hij dat zelf wel uit?

• filatelist

Gerard, bedankt voor de tip omtrent wijkpolitie en de link naar politie.nl Via de postcode kunnen achterhalen wie de wijk agent is van het centrum en hem een mailtje gestuurd.

• KlaasVaak.

Ik vind het niet.

Twitter is, zo vind ‘de politie’ niet om meldingen te maken.

Twitter is ook, zoals bij vele andere bedrijven eerder een lichtkrant dan een tweewegcommunicatie.

Bovendien is het niet logisch als de melder denkt om MMA te gebruiken te denken dat hij dan twitter gebruiken moet.

Als hij bezorgt is om zijn identiteit moet je vooral twitter als alternatief adviseren. NOT.

• filatelist

KlaasVaak, ben absoluut niet bezorgt om mijn ID. Via mail formulier naar de wijkagent moest ik ook al mijn gegevens invullen. Zeker niet voor dit soort dingen.

• KlaasVaak.

hmmm

filatelist Schreef:

——————————————————-

> Misdaad anoniem vuurwerk

>

> Zie dit op de site staan van misdaad anoniem, lijkt mij dus dat ik hier naar toe kan bellen voor dit?

• filatelist

Heb toch gekozen om het via e-mail toe sturen naar de wijkagent. Vond dit wel een goed advies van Gerard. Via e-mail kan ik de foto tenminste meesturen.

Gaat mij niet of ik anoniem moet blijven ja of de nee.

• filatelist

Hartelijk dank voor het doorgeven. Het lijkt erop dat het fop- en schertsvuurwerk betreft maar Handhaving onderzoekt het verder.

Case gesloten

• - Gerard -

Het gaat om de bereikbaarheid. Je pleurt een bericht op Twitter en er wordt iets mee gedaan, of niet. Dat is aan de ontvanger. Maar sommige mensen vinden, niet dat ik zeg dat jij dat vindt, dat je maar een afspraak moet maken om iets te melden. Nou, geen zin in. Je weet er van …. red je er maar mee.

Ik Twitter met Samsung, met de ABN-AMRO, met Skype en ook Ziggo. Maakt geen zak uit, ze reageren want ze behandelen mij als klant ZONDER TE WETEN of ik een klant ben.

Ook op YouTube verschijnen filmpjes met overtredingen, misdrijven misschien wel. Mag je dat dan melden bij de politie als je zoiets tegenkomt …. of mag dat niet? Mij maakt het geen bal uit of het wel of niet mag. Ik kan me nog herinneren over gasten die 200 km p/u in een gehuurde auto van een Italiaans merk over de weg knalden. Werd de politie ook op attent gemaakt en in de pers verscheen het bericht dat de politie ging proberen die mafkezen te achterhalen.

Dus ja … mag het …. who cares?

• - Gerard -

Mooi man.

• - Gerard -

Kijk eens aan. Ben jij het kwijt, mogen zij het oplossen ….. of niet.