Nu al vuurwerk verkoop gezien in winkel

• ¥ Lotje ­­¥

opgelost of niet . Diegene die vuurwerk wil hebben en het hier niet meer kan kopen nu . Gaan gewoon naar Belgenland.8-)

• filatelist

Geldt voor vuurwerk niet hetzelfde als voor wapens?

Als het te sterk lijkt op echt vuurwerk en het wordt niet vermeld dat het om fop/ schertsvuurwerk gaat dat dit dan ook niet verkocht mag worden?

Bij nep vuurwapens die sterk lijken op echte vuurwapens mogen ook niet verkocht worden.

• KlaasVaak.

- Gerard - Schreef:

——————————————————-

> Het gaat om de bereikbaarheid. Je pleurt een bericht op Twitter en er wordt iets mee gedaan, of niet. Dat is aan de ontvanger.

Twitter is bij de politie gepositioneerd als “lichtkrant” (met uitzondering van buurtagenten). Vergelijk het met een “uitgang”.

Het is absoluut niet bedoelt om meldingen te maken. Daar zijn andere “ingangen” voor.

Als jij attent bent en je wil je steentje bijdragen, doe het dan zoals het verwacht wordt zodat er ook iets mee gedaan wordt.

Je neemt die moeite niet voor niets.

Dus laat je melding dáár achter waar mensen klaar zitten om er iets mee te doen.

En twitteraccount “@politie” wordt niet 24/7/365/3600 gemonitord. Waarom zou je dus niet gewoon 0900-8844 bellen?

Of ga jij ook bij de achterdeur van de supermarkt vragen of je naar binnen mag?

Of tegen een kartonnen AH-verkoper staan kletsen?

> Maar sommige mensen vinden, niet dat ik zeg dat jij dat vindt, dat je maar een afspraak moet maken om iets te melden.

Zo'n afspraak maken is anders heel gewoon bij een garage, huisarts, ziekenhuis, dierenarts, etc.

Voordeel is ook dat àls je een afspraak hebt je veel sneller weer klaar bent en weg kunt dan wanneer je op de bonnevoi naar een politiebureau komt.

> Ik Twitter met Samsung, met de ABN-AMRO, met Skype en ook Ziggo.

> Maakt geen zak uit, ze reageren want ze behandelen mij als klant ZONDER TE WETEN of ik een klant ben.

Maar ze hopen daardoor wel vurig dat je z.s.m. klant wordt. En dat je heel vaak hun naam noemt.

Tot je een garantieclaim indient. Wedden dat ze die niet accepteren via twitter.

En wedden dat jij dan braaf doet wat zij verlangen?

Dat je een 0900 nummer belt, in de wachtrij aansluit, een DOA-nummer laat maken en toesturen, etc.

> Ook op YouTube verschijnen filmpjes met overtredingen, misdrijven misschien wel.

> Mag je dat dan melden bij de politie als je zoiets tegenkomt …. of mag dat niet?

> Mij maakt het geen bal uit of het wel of niet mag.

Appels en peren. Dat wordt niet via Youtube gemeld om “aan te geven”, integendeel.

> Ik kan me nog herinneren over gasten die 200 km p/u in een gehuurde auto van een Italiaans merk over de weg knalden.

> Werd de politie ook op attent gemaakt en in de pers verscheen het bericht dat de politie ging proberen die mafkezen te achterhalen.

Ook dat was niet in het belang van degene die het op Youtube plaatste.

Bovendien was het wederom geen aangifte of melding.

Het was een strafbaar feit.

Wat iedereen kon voorzien was dat er geen vervolging ingesteld kon/zou worden.

Er was geen geijkte snelheidsmeting gedaan.

Er was geen staandehouding en dus geen bestuurder bekend.

Het was zelfs niet duidelijk of er gemonteerd was in het filmpje.

Allemaal grote woorden over onderzoek etc.

• ¥ Lotje ­­¥

Dat is zeker . vanuit de winkel bekeken . Maar van uit de klant bekeken . als men er niet aan kan komen gaan ze naar België

• - Gerard -

Oké, waarom ik NIET 0900-8844 bel.

Wie bent u? Waarom belt u? Wat is uw telefoonnummer? Welke belang heeft u bij het bellen naar de politie?

En dan is mijn antwoord: ‘Luister, 0900-8844. Graag of niet … de mazzel’.

Ik stuur vaak genoeg klachten via Twitter naar bedrijven zoals genoemd. En zij gaan dat dan DIRECT voor mij uitzoeken. Kan soms een paar dagen duren maar dat melden ze dan ook netjes via Twitter. Dus, ik heb hele andere ervaringen dan jij, blijkbaar. En, nogmaals, de procedures van de politie om iets te kunnen melden interesseren mij volstrekt niet. Als de politie tegen mij zegt: ZO en ZO MOET je dat doen, en daar heb ik helemaal geen zin in, dan kunnen ze de boom in. Ik ben niet in dienst van de politie, sta er dus ook niet op de loonlijst, dus bekijk het maar.

Dat is MIJN keuze, KlaasVaak.

• KlaasVaak.

Het betreft hier waarschijnlijk “huiskamervuurwerk”. Dat is van het niveau ‘trekrotjes’.

Dat valt niet onder de vuurwerkregels.

En vuurwerk is niet voor afdreigen geschikt ofzo.

Dus Nee, daarvoor geldt niet hetzelfde als vuurwapens.

• filatelist

Ik heb het gemeld aan de politie, en we zullen wel zien hoe of wat. Hoor er waarschijnlijk niets meer over ga ik vanuit.

En als dit niet onder vuurwerk valt vind ik de product omschrijving misleidend die de winkel gebruikt heeft.

Mensen zoals ik die 0,0 % verstand heeft van vuurwerk, het nooit in mijn handen gehad heb enz. zien dit dus als vuurwerk (zie dus omschrijving in de winkel) en weet wel dat het verboden is nu te verkopen.

Dus voor mij als simpele burger is het lijkt op vuurwerk, en het is omschreven als vuurwerk dus het is vuurwerk. Vandaar dus ook de foto hier geplaatst.

• Carlos

* Getuigt wel van lef…vind ik * :)

• Carlos

* Dus alle voor moeite voor niets? *

• Starsky79

Is dit niet mag, en Het mag wel volgens mij, zou het zo zijn dat vele restaurants, disco,s,verjaardagspartijtje etc etc een illegale aangelegenheid worden aangezien ze daar de, onder op de foto's aanwezige, ijsfonteintjes gebruiken.

Kom nog wel eens bij een concert en daar zie je vaak sterretjes worden ontstoken tijdens het concert…..

Maar goed. Het wordt uitgezocht dus neem aan dat je nog wel een reactie gaat krijgen van de wijkagent. En mag het niet dan heeft de winkel wat uit te leggen.

Gr.