Vraag aan KlaasVaak. ....

• Planner

Gerard

Haha, die Planner …. wat denk je toch slecht over mij … jongen

Haha. ‘je’ moest zijn ‘ja’. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat dit de reactie van de pubers kon zijn…. >:D<

• Planner

rijsbergen

Houder van het ID-bewijs maakt zich schuldig aan 231 lid 2

Je bedoeld naar ik aanneem lid 1?

• rijsbergen

Yep klopt helemaal

• - Gerard -

Mijn nichtje gaat/ging het vanavond proberen, hoor binnenkort wel of het gelukt is. Onze wijkagent ook via Twitter aangesproken. Al dat getwitter over BOB is allemaal leuk en aardig maar wat mij betreft ligt er ook een verantwoordelijkheid bij de handhaving m.b.t. genoemde artikelen. Kijken of de wijkagent reageert. Zal wel iets worden in de trant van: tekort aan personeel t.b.v. handhaving.

En zo zijn we weer bij het BOB verhaal, m.a.w. de cirkel sluit zich weer naadloos.

• KlaasVaak.

Ik snap niet waar ze op uit is? Een proefproces?

Of betaalt ze haar boete van haar krantewijk?

En haar ouders? Die staan er ook nog achter?

Die kunnen (want minderjarig) een telfoontje verwachten nadat ze is aangehouden,

en haar, als het goed afgehandeld wordt, op komen halen van bureau als dit misloopt.

Als ze tenminste geen andere ID op zak heeft.

En jij hebt niet toevallig naar die kroeg gebeld en de beveiliging/portier ingelicht? :D

• - Gerard -

Ja, KlaasVaak. Je maakt er in de laatste zin een beetje een grapje van maar als ik dat allemaal hoor dan kook ik echt van binnen. Niet om jouw opmerking hoor, want dat vind ik best. Ik geloof dat jij ondertussen er via twitter wel achter gekomen bent wie ik ben.

Kijk, een jaar of 10 geleden had ik een groot probleem met mijn ‘zwager’. Zwager tussen haakje omdat ik niet getrouwd ben. Hij reed altijd zonder autogordel. Ik heb talloze malen tegen hem gezegd dat hij een autogordel moest dragen. Niet alleen omdat het verplicht is maar omdat, wanneer hem iets overkomt, andere mensen zoals ambulancepersoneel/ziekenhuispersoneel hem moesten gaan helpen.En dan het leed dat hij de familie aan zou kunnen doen. Het boeide hem allemaal niks. En, ja hoor, geen gordel om, een andere bestuurder rijdt door rood, hij ligt, uit de auto geslingerd, op straat. Voor de rest van zijn leven invalide. Zijn ogen staan nu scheef, hij heeft gehoorschade en functioneert onder zijn HBO niveau. De verzekering betaalde maar 60% uit, omdat hij geen gordel droeg. En vooral over de gevolgen is hij kwaad en legt de schuld bij de ander.

Mijn neefje, broer van dat nichtje waar het nu over gaat, is nu in het bezit van een autorijbewijs, reed eerder op een opgevoerde brommer. Heb zijn ouders daar toen ook op aangesproken. Maar meer in de waarschuwende zin. Wat de gevolgen konden zijn. Toch doen de ouders er niks tegen. Maar hij werd ‘gepakt’. Brommer kon geloof ik 90 km p/u. Neefje kreeg een voorstel van justitie. Of een forse boete (ik dacht 200 euro) of GRATIS op curcus. Hij koos uiteraard voor dat laatste. Fijn op kosten van de overheid een curcus en jezelf 200 euro betalen. Is de brommer inmiddels aangepast? Nee hoor, maar hij rijdt er niet meer op.

Gisteravond hoorde ik de moeder nog tegen mijn nichtje zeggen: ik vind het goed dat je probeert binnen te komen in de kroeg maar ik vertrouw er op dat jij je gedraagt. En haar vader brengt haar met de auto naar vriendinnen, gaan ze van daaruit naar de kroeg. Toen ze wegging lachtte ze nog tegen mij, en ik deed nog een sirene van de politie na …. maar het is allemaal VOLSTREKT zinloos.

KIjk, ik wil niet de NSB-er van de familie zijn, heb haar moeder en mijn nichtje de artikelen genoemd. Ik spreek de wijkagent aan op de verantwoordelijkheid die bij overheid ligt. En nu wacht ik zijn antwoord maar af. Maar, nogmaals, van binnen KOOK ik.

De brommer van mijn zoon rijdt ook net boven de 70 km p/u. Hij heeft er alles aan laten doen bij een erkend bedrijf om dat terug te brengen tot een acceptabel niveau. Mijn zoon zei laatst: “Ik ga morgen met de trein naar school want morgenvroeg gaat de politie controleren met de rollerbank”. Ik zeg: “hoe weet jij dat?” Mijn zoon: “Van …., zijn moeder werkt bij de politie”.

Kijk, dan zakt mijn broek af.

EDIT: Net even op Twitter gekeken bij mijn nichtje (14 jaar) (ik volg haar niet, ze volgt mij). Ze is gisteravond dus gewoon binnengelaten met het ID-bewijs van een ander.

SCHANDE …..

En, KlaasVaak, omdat ik dan van binnen kook …. sla ik wel eens door als ik twitterberichten lees van de politie: ‘rustig horecanachtje … weinig incidenten’. Want dan denk ik: ‘Omdat jij niks ziet, blauwe klootzak, in je nooddienstautootje’. Maar dat is dan ook niet goed van mij …. (tot het hek is politie, daarachter de verantwoordelijkheid van de rechthebbende) dus hou ik me netjes in en vraag aandacht van de politie voor het deurbeleid bij kroegen.

Misschien mis ik een gen of heb een extra gen …. ik weet het niet. En tot slot, ik draag nu kennis van een strafbaar feit, wat moet ik daar in godsnaam mee? (en dat was wijziging 10 en ik kap er mee, voor nu)

• KlaasVaak.

Neem een biertje extra, van mij :D

Ik zou me meer om mijn eigen gezinnetje bekommeren.

Toen ik net bij de politie begon was voor mij ook alles: zwart of wit.

Wat niet was toegestaan was verboden of vice versa.

In middels zit er tussen zwart en wit zo'n 50 tinten grijs. B)

Als je uit zwart of wit uitgaat kom je tijdens een surveillance niet meer aan echte zaken toe. Ik weet dat hetgeen jij schetste een strafbaar feit is.

Maar ik weet ook dat dit soort dingen op een stapavond 100-den keren gebeurt.

Zolang ouders het niet vreemd vinden dat een 16 jarige de hele nacht weg blijft, en dronken thuis komt (of dat niet ziet omdat ze bij een vriend(innetje) ‘blijft slapen’ dan houdt het op.

Ik zou er zo naar kijken: HBO'er is boekenwijsheid. Hoe je je gedraagt in de praktijk is andere koek. Dat leer je niet uit een boekje.

En als je zwager het niet geleerd heeft na zijn ongeluk maar vindt dat hij (en zijn gezin) wel de (verkeers)regels mag negeren maar een ander niet, dan gaat het licht uit.

Als hij niet inzit dat zijn zoon met zijn brommer evengoed iemand in de vernieling kan rijden en de verzekering dan wel uitkeert maar dat direct op hem verhaalt omdat het niet onder de dekking valt: eigen schuld.

Kan zoiets voorkomen worden? Ja, wellicht, maar een niet opgevoerde brommer kan ook iemand het ziekenhuis in rijden. Dan wordt het wel uitgekeerd en gedekt door de verzekering.

Dus ondanks dat ik weet dat er verschil in beide is, is er ook een overkomst. Aan het verkeer deelnemen blijft gevaarlijk. En voor een ieder om zich daarvan bewust te zijn,

Ik ben me ervan bewust en het doet mij niet besluiten uitsluitend als voetganger door het leven te gaan. Sterker nog: ik zit een een risicoklasse: dagelijks op een motor.

Jij kunt je nog zo goedbedoeld druk om maken: het zal de wereld niet veranderen en je zwager, zus en hun kids al helemaal niet.

Het enige wat verandert zijn de familieverhoudingen en jouw bloeddruk. Daarom: Proost! :)o

BTW: ik volg je niet op twitter, heb slechts 1x keer gezocht en gekeken. :)

“SMS'en in het verkeer gaat toch altijd goed, ik doe het al jaren maar ik let dan ook op.” Vast wel eens gehoord van iemand?

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3367854/2012/12/23/Dronken-sms-ende-bestuurder-ramt-tegenligger-een-dode.dhtml

Het gaat ook niet hoe vaka of hoe lang het goed gaat. Het gaat om die ene keer dat het fout gaat. Goed fout gaat.

Voor jouw zus en zwager gaat het om hoe lang het goed gaat.

Voor jou gaat het om die ene keer dat het fout gaat.

• - Gerard -

Oké dan, KlaasVaak. Mijn bloeddruk is standaard veel te hoog (haha). En de zwager van het ongeluk en de zwager van neefje en nichtje zijn 2 verschillende personen maar dat werd inderdaad niet duidelijk uit mijn verhaal. Geeft verder niks.

Ik weet dat je mij niet volgt via Twitter, want dat kan ik zien (wie mij volgt).

Maar, nogmaals … bedankt voor jouw relativeringen. Ik zal me nog meer inhouden, wellicht 1 keer iets toelichten bij de familie. Maar ja, toen mijn ene zwager dat ongeluk kreeg had ik wel iets van: Ja, mij boeit het ook niet meer na zo vaak waarschuwen. Het raakte mij nauwelijks, en dat doet me ook aan mezelf twijfelen. Mooi … dat was dat … over tot de orde van de dag.

• KlaasVaak.

Het raakte mij nauwelijks, en dat doet me ook aan mezelf twijfelen.

Dat heet volgens mij ‘relativeren’.

En de zwager van het ongeluk en de zwager van neefje en nichtje zijn 2 verschillende personen

Ik heb met je te doen. Misschien moeten de zwagers eens bij elkaar gaan zitten met een spiegel op schoot.

Fijne dagen.

PS Hoe twitter werkt weet ik….;) maar ook zonder te volgen kun je iemand (stelselmatig) volgen ;)

En dat doe ik dus niet en dat wilde ik je laten weten.

1x een grapje over je renovatieproject is leuk en daarna basta.

• - Gerard -

Ja, oké, maar toen wist ik dat je me ‘te pakken’ had.

Jij ook fijne dagen.