Bij het woord ‘buro’ ben ik alweer gestopt met lezen. Waardeloze journalisten…. buro bestaat niet, het is bureau.
De boetes zijn veel te laag, bedoel je waarschijnlijk? In Singapore mag je 500 dollar dokken als je een papiertje op de grond gooit (in de openbare ruimte). Daar vind je dus geen enkel papiertje op de grond. Als ik een half uur in de auto rij dan ben ik al minstens 10 bestuurders tegengekomen die allemaal niet handsfree telefoneren, waaronder ikzelf ook waarschijnlijk. Komt door die flutbedragen. Maak er 1.500 euro van, en geen hond belt nog handsfree. Maar ja … handhaving he, in dat gat waar ik woon komt het daar zelden van.
De effectiviteit van boetes is afhankelijk van de pakkans. Ik ben nog nooit in Singapore geweest en weet dus niet of daar echt geen papier op straat ligt. Men zegt het en daar is alles mee gezegd.
Leuk en aardig dat handsfree bellen maar meestal constateer je een dergelijke overtreding in luttele seconden en kan je feitelijk alleen stellen dat je zag dat de bestuurder een voorwerp vast had dat best een telefoon kan zijn geweest.
swat Schreef:
——————————————————-
> De effectiviteit van boetes is afhankelijk van de
> pakkans. Ik ben nog nooit in Singapore geweest en
> weet dus niet of daar echt geen papier op straat
> ligt. Men zegt het en daar is alles mee gezegd.
Zo is dat, en zolang de Nederlandse politie maar dat beeld blijft houden dat zij de beste politie van de wereld is houdt dat wereldbeeld ook al snel op bij onze landgrenzen. Tuurlijk, wij ‘exporteren’ onze politiekennis naar andere landen….
Gelukkig is het nog niet zo erg als met die Amerikanen want die denken dat in welk land ze ook komen, daar ook de Amerikaanse wetgeving geldt. Die grote smoel van die lui altijd. Moet je echt ambtenaar voor zijn en tachtig cursussen zelf-/confictbeheersing voor gevolgd hebben om die lui te woord te willen staan.
>
> Leuk en aardig dat handsfree bellen maar meestal
> constateer je een dergelijke overtreding in
> luttele seconden en kan je feitelijk alleen
> stellen dat je zag dat de bestuurder een voorwerp
> vast had dat best een telefoon kan zijn geweest.
Ja, dat kan. Maar daar heeft de overheid de Nederlandse agent nou juist de bevoegdheden voor gegeven om dat ter plekke te onderzoeken …. maar waarom zou je, hè? Je kunt ook gewoon doorrijden naar het politiebureau, liggen ook nog stapels werk.
Het is een belachelijk idee.
1. Opstelten zegt: hoge boetes werken want er zijn minder overtredingen.
2. De bond en een politiechef zeggen dat de boetes te hoog zijn en agenten daardoor soms niet (meer) overgaan tot uitschrijven van een bekeuring.
Opstelten realiseert zich niet dat wat hij meet niet OVERTREDINGEN zijn maar dat zijn UITGESCHREVEN BEKEURINGEN.
Dus als hij zegt dat er minder overtredingen zijn bedoelt hij minder uitgeschreven bekeuringen.
Dus als er minder uitgeschreven zijn komt dat overeen met wat de vakbond zegt.
Denkt Opstelten en vakbond echt dat er nu minder gescholden zal worden als er bekeuringen worden uitgeschreven?
Of gaat een bekeuringsgesprek dan als volgt:
Agent: u krijgt een bekeuring en u kunt kiezen:
1. u doet normaal en de overtreding kost 100 Euro.
2. u scheldt en vloekt wat en de overtreding kost u 150 Euro.
3. u scheldt en vloekt wat en gebruikt geweld en de overtreding kost u 200 Euro.
Denkt een minister echt dat als er eerst discussie en gescheld om een bekeuring plaatshad dat dat bij 3 tarieven niet zo is?
Alsof een bekeurde weet wat de tarieven zijn.
Zelfs nu kom ik nog regelmatig bekeurden tegen die zeggen: ahh agent kunt u het bedrag niet een beetje verlagen?
Kijk, je hebt natuurlijk gelijk als onze wijkagent twittert dat parkeren op een invalideplaats 340 euro kost, maar vervolgens nooit van zijn leven die bekeuring uitdeelt. Maar ik schat de minister niet zo in dat als hij zegt dat er minder overtredingen zijn, er dan niet minder overtredingen omdat er minder geschreven wordt. Want een agent hoeft maar een scheet te laten en hij heeft minstens 40 onderzoekers aan zijn broek hangen om vast te stellen dat die scheet daadwerkelijk een scheet is, en niet een boer. Want dan wordt de minister foutief voorgelicht door zijn ambtenaren.
Hoe denk jij dan dat Opstelten weet dat er minder overtredingen zijn?
Ik geloof er niet in dat er geteld wordt hoe vaak men overtredingen ziet.
Ik weet wel dat sinds het quotem is afgeschaft, en kort daarna de politiestaking, gevolgd door de boeteverhoging met de mediaberichten dat de schoolboeken rechtstreeks uit de opbrengst van de boetes werd betaald,
er stukken minder wordt geschreven.
Het jaar daarop gingen de boetes nog eens absurd omhoog.
Want als het niet uit de aantallen komt dan moet het maar uit de bedragen per boete komen.
Want 10x1 is immers hetzelfde als 1x10.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?