'Agent moet zelf hoogte van boete bepalen'

• Starsky79

Wat Klaasvaak zegt klopt. De minister heeft geen idee hoeveel overtredingen er worden gepleegt. Het enige wat hij kan constateren is het aantal bekeuringen er worden uitgeschreven voor een overtreding. Het werkelijke getal voor de overtredingen ligt vele malen hoger dan het aantal bekeuringen.

Zeggen dat er minder overtredingen zijn kan hij niet en klopt ook niet. Voorbeeld:

Ik volg een auto die te hard gaat. Terwijl ik hem volg zie ik dat hij geen gordel draagt. Bij de staande houding blijkt ook dat zijn rijbewijs nog in zijn andere jas zit. Ik geef een mini voor de snelheid en voor de rest geef ik een waarschuwing. Hij had namelijk wel een ID kaart bij zich en zo kon ik bepalen dat hij een rijbewijs had.

Zijn 3 overtredingen en maar 1 bekeuring.

Dus Gerard, Hoe kan de minister nu zeggen dat er minder overtredingen zijn?

Gr.

• - Gerard -

Ik hoorde net dat de politie 28.000 keer is uitgerukt voor 144 (red een dier… ), in 6 maanden tijd. Dat is, blijkbaar, onderzocht. Oké, dat is vast eenvoudig vast te stellen. Maar nu jij weer Starsky79. Verkiezingen …. de stembussen zijn nog niet dicht of een voorlopige uitslag van de verkiezingen verschijnt al op het Tv scherm en wijkt, tot aan de definitieve uitslag nauwelijks af van de voorlopig uitslag. Hoe kan dat dan? Er staat toch helemaal niemand mee te kijken als er wordt gestemd? Onderzoek … blijkbaar. Kijk, misschien staat er zo'n pief van een onderzoekbureau de mensen te vragen wat ze gestemd hebben, maar vertellen al die mensen de waarheid? Zeggen ze allemaal eerlijk dat ze bijvoorbeeld op de PVV hebben gestemd? Of weten die onderzoekmannetjes dat een X percentage snoeihard staat te liegen?

Dus, als jij mij vertelt dat jij in zo'n geval 1 bekeuring uitschrijft, terwijl het 3 overtredingen betreft en nog 100 van jouw collega's leggen dat zo uit, dan kijken ze hoe dat in eerdere jaren ging, laten daar een berekening op los en komen met het resultaat zoals de minister dat heeft uitgelegd.

Kan het anders ook niet zo snel anders verklaren. Voorop staat dat een minister niet mag jokken.

• Starsky79

Dat de minister niet mag jokken is duidelijk. En jij weet net zo goed als ik dat er genoeg ministers zijn die, als blijkt dat ze maar de halve waarheid (laat ik het maar zo zeggen)spreken weten ze ineens niet meer dat ze bepaalde dingen hebben gezegd.

Ik geloof niet dat er minder overtredingen zijn. Ik geloof wel dat er minder geschreven wordt. Sterker nog, ik weet het wel zeker aangezien andere zaken ook belangrijk zijn. Een inbraak woning moet ook opgenomen worden enz enz. En de bezetting is er de laatste jaren niet beter op geworden. Had ik in het verleden 5 a 6 man in een late dienst, heb ik er nu soms, incl mijzelf maar 2….. en een gebied twee keer zo groot als een stad als Leiden…. Dus reken maar uit dat er geen tijd meer is om die bekeuringen te schrijven. Hoe graag ik ook wil!!!

Maar de overtredingen zijn er gewoon. Je moet blind zijn wil je die niet zien…

Gr.

• axel

Wat mij altijd opvalt is dat er nog steeds zoveel automobilisten zichtbaar mobiel zitten te bellen met de gsm in de hand dus zelfs als ze de bocht doorgaan. B)