eigen recht

• De Enige Echte Fritsie

Grotendeels juist, Swat.

Echter, ook als er sprake is van “klaarzetten” van een wapen ter verdediging kan eventueel met succes een beroep op noodweer gedaan worden.

BV: men is als crimineel werkzaam en schaft zich ter eventuele verdediging een vuurwapen aan..

Als deze crimineel beschoten wordt kan hij terugschieten en in een dergelijk geval kan er gewoon sprake zijn van noodweer.

vr gr,

fritsie

• Starsky79

Onzin Swat,

Een wandelstok naast een voordeur is een hele logische plaats om neer te zetten. Dan is het nog geen wapen. Pas als je het gebruikt wordt het een wapen,.

Alles wat direct naast een deur staat kan als wapen worden gebruikt. Maar wil nog niet zeggen dat het ook een wapen is als het naast de deur staat.

• KlaasVaak.

Totdat hij antwoordt op de vraag waarom die stok daar staat dat hij deze er expres heeft neergezet om die ene vent dood te slaan…

• Klaas Vaak

Regel nr 1.

Het geweldsmonopolie ligt bij de overheid, (politie en leger) punt uit! Zij heeft dus de taak om ons afdoende te beschermen.

• KlaasVaak.

En jij hebt niet door dat jouw discussie niet met deze Klaas Vaak was maar met KlaasVaak.

Kijk nou eens goed naar de juiste schrijfwijze van de nicknames.

Zielig manneke dat mensen beoordeelt en veroordeeld en telkens zelf fout zit.

• Klaas Vaak

Gaan we schelden? Mot ik me kop houden? Of mot ik mijn nickname veranderen?

• Klaas Vaak

Het gebruik van (buitensporig) geweld is dus ten alle tijden verboden, voor de burger dan, wel te verstaan. Niet voor diegenen die lak aan de wet hebben en gezien hun “eervolle beroep” geweld tegen zichzelf uitlokken. Lijkt erop dat de wet meer de crimineel beschermd dan de burger.

• Klaas Vaak

Ja ja, en in geval van inbraak of “huisvredebreuk” is het zich verdedigen tegen de huiseigenaar uiteraard weer noodweer:S

Ik wordt niet goed van die kromme logica.

Ik zet een bordje in de tuin:

“You steel, we shoot”!

• KlaasVaak.

Trek het je niet aan, het was aan een ander gericht.

Er is een bericht tussenuit gemodereerd.

Alleen niet handig dat mijn reactie daarop nu onder die van jou is gekomen.

Mijn reactie was er een op een ander bericht van een dwaas die nu geweerd wordt.

• ¥ Lotje ­­¥

Zo heb ik paraplu,s naast de deur staan . ene is al heel oud en die punt ook iedere keer als je die weg zet of ergens bent en je zet hem daar weg die punt is versleten . zoals je vroeger een mes sleep zou je kunnen zeggen dat die punt van die plu ook zo is . mag je die dan niet mee nemen als het regent . ??

Hij staat naast de deur en ik heb er een bedoeling mee ………….. voor de regen dus .