Janneke wilde provoceren en iets uitlokken en meer was het niet. De term ‘aandachtshoer’ heb ik in mijn omgeving al zeer vele malen horen vallen.
Met de onterechte aanhouding heeft ze al veel meer aandacht voor haar standpunt dan ze ooit had durven dromen. Dat kunnen die politiemensen zich aantrekken idd.
Er moeten van meneer Tomlow, de jurist, ineens processen en ‘neutrale onderzoeken’ komen omdat de rechtsstaat zou zijn geraakt met haar aanhouding.
Dit gaat in mijn ogen nergens meer over. Des te langer je blijft roepen dat er geen vrijheid van meningsuiting is, des te meer gaan mensen het nog geloven ook. Iemand wilde uitlokken en men trapte er met open ogen in. Tot daar en niet verder!
Als er geen vrijheid van meningsuiting zou zijn en ons land een politiestaat zou zijn, waarom bestaan er nog sites als GeenStijl, worden nieuwbouwprojecten gedwarsboomd omdat de roodbonterodereetkever haar broedgebied heeft in het bouwterrein? is er voor alles wel een actiegroep en bezwaarmogelijkheid?
Joanneke is een beetje te vergelijken met Benniemak. Komt eens in de zoveel tijd weer eens het prikbord bezoeken omdat er kennelijk weer de behoefte bestaat de politie te beschimpen. te kleineren en te beschuldigen. Het is immers ook alweer zolang geleden dat het laatste politie-afzeiktopic was geplaatst….