De politiezoekactie begint me te storen

• KlaasVaak.

Juist daarom is een goed behoud van sporen zo belangrijk.

En niet een heel burgerpeloton door evt. sporen laten walsen.

Zodat je later kunt vaststellen over er ergens een tweede auto of persoon betrokken was of had kunnen zijn.

En nu wordt op onprofessionele wijze ergens gezocht waar de politie later wil gaan zoeken

Dan kan later het idee bestaan om daar niet meer te gaan zoeken omdat daar al eens (slecht) is gezocht.

En als je daar later wèl gaat zoeken zie je sporen die daar door dat peloton sporenvernietigaars zijn aangebracht en kun je het onderscheid niet meer waarnemen tussen oude en nieuwe sporen.

Niet handig.

• DePeter

Arie de tijd dringt, enige spoor wat je mogelijk nu nog zou kunnen vinden is zoals ik al eerder aangaf omgewoelde aarde.

Nu ben ik van mening dat iedere burger wel kan zien wanneer er de laatste paar dagen aarde is omgezet, dat kun je aan de kleur van de grond en aan de begroeing zien en ook aan aarde die verspreid ligt.

En steeds maar weer dat vingertje naar de burger van jullie kunnen dat niet dat kunnen wij alleen begint niet alleen mij maar ook anderen de nek uit te hangen. Wat denkt mijnheer het agent wel niet?

grtzzz

• - Gerard -

'Maar ik begon deze topic door te vinden dat sporen die de politie ergens voor nodig schijnt te hebben, niet belangrijker zijn dan het terugvinden. En ja, ik word er ook best wel moedeloos van als de politie een zoekactie staakt …… omdat het zo donker is in het bos. Ja, het is donker in het bos, dat weet volgens mij iedereen wel. Dus, neem lampen mee. Zijn toch al een tijdje geleden uitgevonden. En dan denk ik daarna al snel; het heeft niks met donker te maken, maar met het feit dat de catering 's nachts geen koffie en broodjes brengt voor de heren en dames zoekers.

• Arie

Laten we er aub geen wederzijds afzeiktopic van maken. Het gebeuren is ernstig genoeg en we mogen er van uit gaan dat ZOWEL politie als burgers er alles aan doen om de jongens terug te vinden.

Net zo min dat alle leken sporen vernielen maakt één KlaasVaak nog niet DE politie.

• DePeter

Arie je hebt volkomen gelijk, gelukkig hoor ik meer andere geluiden als de geluiden van Vaak de Klaas:)-D

grtzzz

• DePeter

Wij mochten vroeger bij de verkenners als het donker was ook niet het bos in zonder begeleiding om sporen te zoeken.

Matje matje en wij konden sporen zoeken, vooral reuksporen.X(

• - Gerard -

Arie, jij bent vrijwel altijd neutraal. Misschien kun jij me uitleggen waarom de politie de zoekacties stopt omdat het donker wordt. Ik begrijp dat namelijk niet. Ik kan zelf wel wat verzinnen hoor. Voor de politie is het gewoon werk. 2 dossiers zoals toenmalig burgemeester Van Thijn de slachtoffers noemde van de Bijlmerramp. Hij had het destijds over 3.000 dossiers, niet over 3.000 mogelijk dodelijke slachtoffers. En dan komt het kostenplaatje er nog even bij. Ik heb zelf helemaal niet het idee dat de politie al het mogelijke doet om de kinderen te vinden, want al het mogelijke vind ik bedroevend weinig (nuttigs).

Maar dan wel dat toontje: geen sporen vernielen met burgerzoekacties, terwijl ze zelf geen flauw idee hebben waar ze moeten zoeken.

• - Gerard -

Natuurlijk niet handig. Maar de kinderen moeten zo snel mogelijk gevonden worden. En dan ga je niet wachten op de politie die eventueel nog ergens willen gaan zoeken. Dat doe je gewoon niet, zit niet in de mens. En ik denk dat de politie (organisatie) dat ook wel door heeft, want je houdt de mensen toch niet tegen, dan maar een agent in de buurt.

Dus, nogmaals …. vergeet dat ‘later’, en wat de politie allemaal nog had willen doen. Nu …. zoeken.

We krijgen allemaal, denk ik, het idee dat de kinderen niet meer leven, maar daarvoor is geen enkel bewijs.

En dan laat ik een aantal zaken de revue passeren, denk ik aan Heijn. De hele politiemacht denkt dat de man nog leeft en had nooit rekening gehouden met de mogelijkheid dat hij direct al vermoord en begraven was. Dus, zolang de politie nog aan het spoorzoeken is, weten ze helemaal niks. Niks meer dan mijn buurman.

• Arie

Al sla je mij dood, ik weet niet waarom de politie in het donker niet zoekt. Zij zullen daar best gegronde redenen voor hebben. Of dat economische achtergronden heeft: zou kunnen. Maar voor hetzelfde geld is zoeken in het donker, zelfs met zaklantaarns om een andere reden niet efficiënt.

Misschien een hele politiek correct antwoord, maar ik weet echt niet of de politie al dan niet valide argumenten heeft om niet in het donker te zoeken. :)

• Planner

Gerard

Misschien kun jij me uitleggen waarom de politie de zoekacties stopt omdat het donker wordt. Ik begrijp dat namelijk niet.

Dat lijkt mij vrij logisch. De politie heeft een bepaalde capaciteit beschikbaar. Als die capaciteit 24 uur per dag ingezet wordt moet die capaciteit “uitgesmeerd” worden over de dag. Capaciteit die je 's nachts inzet kan je niet meer de volgende dag inzetten. Waarschijnlijk is het ook effectiever om de beschikbare capaciteit overdag in te zetten, en bovendien is het ook nog goedkoper.