De politiezoekactie begint me te storen

• - Gerard -

Planner Schreef:

——————————————————-

> > Als jij zegt dat de politiecapaciteit maar

> beperkt is, ben ik er al weer klaar mee. Zo kun je

> alles als argument opvoeren. Politiecapaciteit is

> geen reden.

>

>

> Als jij het zegt…

Dat zeg ik ja.

>

>

> In het gat waar ik woon lopen zo'n 35 agenten

> rond

>

>

> En de agenten gaan niet met z'n allen 24 uur per

> dag door. Een paar werken er 's morgens, een paar

> werken ‘s middags, een paar werken ’s nachts, een

> paar zijn vrij/ziek en een paar zijn wellicht nog

> aan het trainen. Als er op enig moment 6 tegelijk

> aan het werk zijn dan mag je in je handen

> knijpen….

>

Op een gewone werkdag zal dat wel kloppen.

> en als er stront aan de knikker stikt het hier van

> de ME busjes met inhoud.

>

>

> Precies, en na een uur of 8 vertrekken die busjes

> weer. Net als bij voetbalwedstrijden is er bij

> “stront aan de knikker” geen keus wanneer er

> capaciteit ingezet wordt. Als het te lang duurt

> worden er andere eenheden ingevlogen om de anderen

> af te lossen. Maar bij (langdurige) zoekacties zie

> ik werkelijk niet wat nu toch het voordeel is om

> 's nachts door te blijven zoeken? Maar goed, jij

> vindt dat het wel zou moeten en als dat niet

> gebeurt dan is de politie niet goed bezig….

Lees Planner. Als je hier een overval wilt plegen, dan doe je dat tijdens een fikse regenbui - de helicopters kunnen dan niet vliegen -, gebruik je een snelle auto - de tourans houden je dan niet bij - en als je je verstoppen wilt dan doe je dat 's nachts in een bos. Weet je zeker dat ze dan niet gaan zoeken want ze zien niks.

Politie 2013.

Nu heeft het klpd inmiddels de beschikking over snelle Volvo's maar naar ik heb vernomen rijden daar 's nachts maar 2 van op de Noordelijke snelwegen.

Sla je slag.

• KlaasVaak.

Als jij het anders wilt kan dat.

Maar overheidsgeld uitgeven is, in elk geval voor waar het de politieuitgaven betreft, een kwestie van afwegen.

Ik zie niet hoe de overheid het weer kan beïnvloeden zodat heli's altijd kunnen vliegen.

Ook zie ik het niet gebeuren dat de noodhulp ook in Volvo's gaat rijden of dat er een ver-tienvoudiging gaat plaatsvinden in de bemanning van de Verkeersdienst om een betere dekking te verkrijgen.

Dat bos kan gekapt worden.

Nu alleen even een belastingverhoging en GroenLinks uitschakelen.

Want bomen kappen ligt geloof ik gevoelig.

En die Volvo's stoten ook het nodige uit.

Daar hebben weer meer bos voor nodig in plaats van minder, om CO2 te compenseren.

Ik zie het antwoord al, door het bos heen.

• - Gerard -

Dat snap ook allemaal wel. Behalve de invloed van GL. Maar het is mij wel duidelijk wanneer de politie op zijn zwakst is.

• - Gerard -

… heel Nederland, op een naïeveling na, snapt dat de 2 kinderen gevonden zijn. Ik snap ook niet waarom wij op een bevestiging van de politie zouden moeten wachten.

Goed, de politie heeft dus dagenlang op de verkeerde plaatsen gezocht. De twee lichamen zijn door een voorbijganger gevonden. Dat zegt mij dat de politie niet in staat was de kinderen te vinden.

Wat mij wel tot vreugde stemt is dat de politie duidelijk heeft laten blijken dat er niet gezocht kan worden zonder de hulp van ‘gewone burgers’ en dat het ook zinloos is gebleken ‘gewone burgers’ zoeken te verbieden. Regie van de politie op de achtergrond is dan het meest verstandige wat de politie kan doen.

- overigens besef ik wel dat een lichaam zodanige vormen kan aannemen dat identificatie moeilijk is. Lijkt me niet gepast daar verder over uit te weiden.

Hoe dan ook, het gaat en ging om het vinden van de kinderen, de politie vind ik dan even minder belangrijk.

• - Gerard -

Mooi rijtje van waar de politie mee bezig is. Geeft mij weer de gelegenheid om te bedenken dat ze inderdaad geen idee hebben waar ze zoeken moeten. Ik denk dat de geringe politieinzet daaraan te danken is. Men krijgt een aantal tips, geloven er zelf niet echt in, want ze hebben zelf geen enkele informatie dus kunnen hun geloof in een waardevolle tip ook nergens toetsen, maar wil wel wat laten zien, willen wel wat doen.

Ik vind het wel jammer dat mijn bericht over het foute filmpje van de politie is weggehaald. Het gaat mij er niet om om elkaar de les te lezen. In dat filmpje liet de politie beelden van een auto zien. Dat zou de auto van de vader zijn. Politie gaf later toe, hoorde ik ook via de radio, dat het filmpje NIET de auto van de vader liet zien.

Maar … en dat is dan toch weer ontzettend jammer. Een politiewoordvoerder zei via BNR radio: ‘het ging ons niet om de voorste lichte auto (vermoedelijk niet de auto van de vader) maar om de donkere auto die achter die auto reed, want daar hebben we veel reacties op gekregen’. Tsja, ik weet het niet hoor. Het ging niet om de voorste lichtkleurige auto maar om de donker auto. Hallo …. die lichtkleurige auto was niet van de vader …. wat maakt die donkerkleurige auto dan uit? Dan is het net of de politie ontzettend veel moeite heeft fouten, die heel begrijpelijk kunnen worden gemaakt, toe te geven.

En tot slot: om 23:00 uur een persbericht. Ik word daar zo kwaad over hè. Zeg NU of de kinderen wel of niet zijn gevonden, kijken we om 23:00 wel of niet naar de persconferentie. Ik vind ook dit weer SUPER arrogant van de politie. Ik wil NU, maar eigenlijk al uren eerder, weten of de kinderen gevonden zijn, en niet om 23:00 uur wanneer het de politie beter past. .

• - Gerard -

Planner, je suggereert van alles over de politiecapaciteit maar volgens mij weet jij er helemaal niks van. Ongeveer net zoveel als de meeste Nederlanders gok ik. Mag natuurlijk allemaal, maar is wat mij betreft weinig zinvol. Ik kan ook wel rekensommetjes maken die logisch lijken.

Als er een overval plaatsvindt gaat ook geen hond planning bellen of het wel uitkomt dat meerdere eenheden meedoen aan een achtervolging. Ja, nee …. KlaasVaak moet morgen toch echt vroeg zijn bed uit, want hij heeft cursus. Dus, hij doet niet mee.