Ik loop/fiets/rijd elke 2-4 weekend in horecagebied te handhaven op ongein.
Als er iets te beleven valt waarbij er tegen de politie gevochten kan worden staat de gehele cliëntele op straat en als het kan knokken ze een potje mee.
Ze hebben geen idee wat de aanleiding was .Maar what the heck, het is tegen de politie dus dan is het OK.
Dus idd. Uitgaanskleding zegt niets over het niet betrokken zijn bij ongeregeldheden. Daar is meer voor nodig.
Maar een busjes pepperspray en bivakmutsen geeft wettelijk gezien wel een redelijk vermoeden van schuld onder de gegeven omstandigheden.
En meneer Bonte ken ik persoonlijk. Daar is mijn mening (deels) op gebaseerd. Die man deugd niet en ik heb ruim aangegeven waarom.
Het is geen loze kreet. Trouwens de hele Rotterdamse gemeenteraad heeft hem destijds weggehoond. Daar zijn opnames van.
Verder iemand (die trol) die probeert te vluchten zoals zij zelf zei, en zegt op camera dat de politie ergens langs liep en dan eerst moet gaan kijken? Komop.
Me dunkt dat als je van 100 man een verklaring moet afnemen en die moet checken en wellicht opnieuw moet uitnodigen inclusief advocaat
dan lukt dat niet binnen twee dagen. Een advocaat heeft meestal een gevulde agenda met afspraken die deels voor de rechtbank zijn.
Maar als jij daar een conclusie aan wilt verbinden: prima.
Ik zeg: al wordt er geen één veroordeeld. Opzet is geslaagd. Ze waren van straat met O&N.
Want zonder veroordeling betekent nog niet dat de aanhouding onrechtmatig was. Geenszins.
En liever schadevergoeding.betalen dan onschuldige burgers hun spul verrampeneren.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.