Diabetespatiënte aangezien voor plassende junk

  • Boris

    Haagse politie stopt allochtone diabetespatiënte in cel als ‘junk’

    Korps opnieuw in opspraak wegens discriminatie: je bent allochtoon, dus een bedrieger

    Artikel op omroepwest

    http://omroepwest.bbvms.com/p/content_video/c/2270365.html?width=100%&height=100%&autoPlay=true

    De Haagse politie heeft een beruchte reputatie voor wat betreft omgang met allochtonen. Vorig jaar werd een hele reeks incicdenten tegen allochtonen, van machtsmisbruik tot nodeloos geweld, geopenbaard.

    Vooroordelen bij Haagse hulpdiensten hebben in 2012 gezorgd voor de dood van een Poolse jongedame. De meldkamer besloot geen ambulance maar de politie te sturen na een melding over een bewusteloze Poolse jongedame. De politie trok de conclusie dat de vrouw vast gedronken had en vertrok weer. Deze conclusie werd ondanks de verklaring van de partner van de jongedame dat deze niet had gedronken getrokken. De betreffende jongedame is door haar partner naar het ziekenhuis gereden waarna zij overleed aan een bloedvergiftiging.

    Oud-agenten: Haagse politie gebruikt buitensporig geweld tegen allochtonen

  • - Gerard -

    Kan het me nauwelijks voorstellen. Nou weet ik er natuurlijk helemaal niks van maar mijn ervaring is dat als eerste de beveiligers voor alles wat niet wenselijk is worden uitgemaakt, want je stelt namelijk helemaal niks voor als beveiliger, en of het pashokje schoon is, dat maakt de HEMA zelf wel uit.

    Daarnaast vind ik het prima dat Haagse agenten snoeihard optreden. Ik heb nog nooit een agent meegemaakt die geweld toepast wanneer een verdachte probleemloos meewerkt. Dus, grote bek, dan klappen. Prima, wat mij betreft. Ook dat imago in stand houden, don't fuck met de Haagse politie want je bent aan de beurt.

  • KlaasVaak.

    Iets genuanceerder: er gaat een gerucht dat agenten van een bepaald bureau (De Heemstraat in de Schilderswijk) geweld hebben gebruikt dat niet proportioneel was.

    En laat dat nu de ergste wijk van Haaglanden zijn.

    http://www.omroepwest.nl/nieuws/16-10-2013/van-aartsen-keurde-eerder-hard-optreden-schilderswijk-goed

    Kijk vooral even hiernaar: http://www.omroepwest.nl/nieuws/16-10-2013/van-aartsen-staat-achter-reactie-politiechef-de-heemstraat

    De tekst van Boris is net zo min proportioneel als alle agenten van de Eenheid Haaglanden over één kam te scheren.

    Dan heb je dus een soort ‘de pot verwijt de ketel’.

    Deze conclusie werd ondanks de verklaring van de partner van de jongedame dat deze niet had gedronken getrokken.

    De betreffende jongedame is door haar partner naar het ziekenhuis gereden waarna zij overleed aan een bloedvergiftiging.

    En nu is de conclusie dat als de politie wel had ingegrepen zij niet was overleden?

    De meldkamer (welke een gecombineerde ambu/politie/brandweer)meldkamer is besloot geen ambulance maar de politie te sturen

    Politieagenten moeten afgaan op uiterlijke symptomen of op wat de patient of diens gevolg meedelen.

    Doordat je het moet stellen met uiterlijke symptomen krijg je dit soort zaken. Maar is dat gelijk te stellen aan het veronderstelde opzettelijke geweldsmisbruik?

    a) ik spreek geen Pools.

    b) de (meeste) Polen spreken niets anders dan Pools

    c) mijn vriendin mankeert ook iets medisch maar die heeft in bijna alle Europese talen een kaart op zak waarin in medische termen duidelijk staat wat zij mankeert.

  • Boris

    En de diabetespatiënte van 17?

  • Boris

    Kan het me nauwelijks voorstellen.

    Ik wel.

  • - Gerard -

    En dit zien we veel te vaak:

    http://www.youtube.com/watch?v=IBrxJQ6pUB0

    Vandaar dat ik, met mijn ervaring, er wel een beeld bij heb. Grote smoel en daarna hebben ze nooit iets gedaan. Nogmaals, ik was er in de HEMA niet bij.

  • - Gerard -

    Jij was er dus bij?

  • KlaasVaak.

    > En de diabetespatiënte van 17?

    Wat is je vraag?

  • KlaasVaak.

    Ik was even in verwarring.

    Er worden twee incidenten opgelepeld

    1. Hema 2014

    Het incident in de Hema speelde zich grotendeels af bij de beveiliging.

    Spuiten, urineren, aanhouding, vermeend geweldsmisbruik (opzettelijk met hoofd tegen de muur bonken).

    En van blauwe plekken ga je niet dood. De een verkleurd al bij een lichte aanraking. En door de verwarring kan ik me voorstellen dat ze niet geheel vrijwillig meewandelde en daardoor iets steviger is geknepen. So what.

    De politie nam haar mee naar het bureau vanwege de aanhouding door de beveiling. Dat is de politie verplicht. De voorgeleiding moet plaatsvinden.

    En daar ging zelfs de hOvJ kennelijk mee in het verhaal waardoor hij besloot dat zij moest worden opgehouden voor onderzoek.

    Ik snap niet dat bij de insluitingsfouillering haar naalden en medicatie etc. niet zijn beoordeeld.

    Dat doe ik altijd wel, en laat dan direct de politiearts komen om de medicatie te beoordelen. Daarvoor is hij arts.

    Wat heeft dit te maken met agenten van bureau De Heemstraat en vermeend geweldsmisbruik van die agenten.

    2. En dan is er een stukje gequote uit 2012.

    Maar dat vertelt niet waar de bloedvergiftiging WEL door werd veroorzaakt?!

  • Boris

    Je kunt toch lezen?

    Het verhaal begint wanneer de 17-jarige Yosra Aajir, die samen met haar vriendin in de winkel loopt, een hyper krijgt. Dat is een te hoge bloedsuikerspiegel. Yosra: ‘Ik voelde me niet goed, dus ik ging even een paskamer in om m’n bloed te prikken. Mijn bloedmeter gaf aan dat mijn bloed 33,3, was. Dat is veel te hoog. Dus ik trok mijn broek omlaag om insuline te spuiten. Bij het spuiten had ik urineverlies. Dat kan voorkomen bij mensen met diabetes.’ Op dat moment trekken twee beveiligers het gordijn van het pashokje open. ‘Ze zeiden: Hé jij daar, je bent drugs aan het spuiten en je vernielt onze winkel door de urine’, aldus Yosra.

    http://www.omroepwest.nl/nieuws/12-01-2014/diabetespati%C3%ABnte-aangezien-voor-plassende-junk