Diabetespatiënte aangezien voor plassende junk

  • Boris

    Mijn vraag is wat jullie vinden van de behandeling van dit 17 jarig meisje.

  • Boris

    Wat heeft dit te maken met agenten van bureau De Heemstraat en vermeend geweldsmisbruik van die agenten.

    Dit incident staat niet op zichzelf. Dat wordt bevestigd door oud-agenten.

    Oud-agenten: Haagse politie gebruikt buitensporig geweld tegen allochtonen

    Agenten van het Haagse politiekorps in de Schilderswijk gaan zich te buiten aan bovenmatig geweld tegen allochtonen. Daarnaast heerst er een sfeer van intimidatie en racisme in dat deel van het Haagse korps. De misstanden concentreren zich rond het politiebureau De Heemstraat, zo blijkt uit een reportage van Omroep West.

    http://www.omroepwest.nl/nieuws/16-10-2013/oud-agenten-haagse-politie-gebruikt-buitensporig-geweld-tegen-allochtonen

  • KlaasVaak.

    Ze wil niet betalen voor schoonmaakkosten want haar vriendin had alles met haar handen schoongemaakt.

    Gelukkig hebben wij hier andere hygiënenormen.

    Ook wil ze niet betalen voor de schoonmaak.:

    “Bij het spuiten had ik urineverlies. Dat kan voorkomen bij mensen met diabetes.”

    “(…)waarbij ongewenst urineverlies nu eenmaal kan voorkomen.”

    Of het nu expres was of per ongeluk staat buiten het feit dat voor de verontreiniging moet worden betaald.

    Als ik een aanrijding maak is dat altijd per ongeluk. Toch ben ik soms aansprakelijk en moet boeten.

    Ook snap ik niet als zij weet dat urineverlies kan voorkomen bij spuiten zij niet naar een toilet gaat om te spuiten.

    Maar dat kan aan mij liggen.

    Maar wat heeft dit nou met vermeend geweld door politie te maken

  • KlaasVaak.

    Door wie?

    Politie of beveiliging.

  • Boris

    Ze wil niet betalen voor schoonmaakkosten want haar vriendin had alles met haar handen schoongemaakt.

    Gelukkig hebben wij hier andere hygiënenormen.

    50 euro voor een beetje urine opdweilen slaat natuurlijk nergens op.

    Ook snap ik niet als zij weet dat urineverlies kan voorkomen bij spuiten zij niet naar een toilet gaat om te spuiten.

    Maar dat kan aan mij liggen.

    Misschien zijn er geen toiletten in de Hema?

    Maar wat heeft dit nou met vermeend geweld door politie te maken

    Een dag na het incident is Yosra naar het Westeinde ziekenhuis geweest voor een doktersverklaring. De arts maakt melding van hematomen (bloeduitstortingen) en zwellingen op beide bovenarmen.

  • Boris

    De Politie.

    Van winkelbeveiligers heb ik geen hoge pet op, van de Politie mag je beter verwachten.

  • KlaasVaak.

    Dan moet je toch leren begrijpend te lezen.

    > Dit incident staat niet op zichzelf. Dat wordt bevestigd door oud-agenten.

    Waar wordt deze stelling onderbouwd door die oud-agenten?

    > Oud-agenten: Haagse politie gebruikt buitensporig geweld tegen allochtonen

    Dit is gewoon een teaser boven een stuk tekst die duidelijk uit context is.

    > Agenten van het Haagse politiekorps in de Schilderswijk gaan zich te buiten aan bovenmatig geweld tegen allochtonen.

    > Daarnaast heerst er een sfeer van intimidatie en racisme in dat deel van het Haagse korps.

    > De misstanden concentreren zich rond het politiebureau De Heemstraat, zo blijkt uit een reportage van Omroep West.

    Ik heb in dat kader alleen dingen gehoord die betrekking hadden op Bureau De Heemstraat.

    Uit niets bleek dat het hele Haagse korps betrokken was.

    De burgemeester en politiechef van bureau de Heemstraat staan nog steeds vierkant achter hun mensen.

    Wel typisch.

  • Boris

    Waar wordt deze stelling onderbouwd door die oud-agenten?

    Je zegt dat ik moet leren om begrijpend te lezen, ik vraag me af of jij überhaupt wel kunt lezen.

    Volgens drie oud-agenten en verschillende slachtoffers zijn gedupeerden geïntimideerd, in elkaar geslagen en mishandeld. In alle gevallen gaat het om buitenproportioneel geweld. Uit verklaringen blijkt dat er een cultuur van geweld zou bestaan bij het bureau De Heemstraat, een cultuur die al jarenlang in stand wordt gehouden.

    De drie oud-agenten die Omroep West sprak, hebben het over ‘discriminatie, intimidatie en mishandeling’ op het politiebureau De Heemstraat. Allemaal willen ze anoniem blijven uit angst voor problemen met hun voormalige werkgever. De agenten functioneerden meer dan tien jaar bij de politie in Den Haag. Eén van hen werkte drie jaar op het bureau De Heemstraat.

    Eén van de agenten die uit de school klapt, vertelt: ‘Een verdachte die in de boeien op de achterbank een grote bek had, moest dat bekopen met vuistslagen.' Volgens de diender werd in het rapport op zo’n moment standaard geschreven dat er verzet van de verdachte was bij de aanhouding. ‘Iedereen wist dat daar niets van klopte, maar er werd mee ingestemd.'

    Een politieman die zeventien jaar bij de politie werkte en lange tijd in de Schilderswijk woonde, vertelt met eigen ogen te hebben gezien hoe op een avond op straat acht collega’s inbeukten op een Marokkaanse jongen. Hij nam dat zelf waar als burger. ‘Ik heb er wat van gezegd, maar wilde niet herkend worden door collega’s.' Een andere diender laat weten dat chefs hun agenten indekken. ‘Je moet meedoen, je verlinkt nooit je collega’s, anders moet je weg.'

    Bij Omroep West zijn eveneens de verhalen van zeker vijf slachtoffers bekend. Twee van hen durven hun ervaringen te delen. De rest wil er niet veel over kwijt uit angst voor represailles. Zeker sinds 2006 zouden geregeld op politiebureau De Heemstraat met name allochtone arrestanten door agenten in elkaar worden geslagen, vaak buiten het zicht van interne camera´s.

    http://www.omroepwest.nl/nieuws/16-10-2013/oud-agenten-haagse-politie-gebruikt-buitensporig-geweld-tegen-allochtonen

  • KlaasVaak.

    Boris Schreef:

    ——————————————————-

    > 50 euro voor een beetje urine opdweilen slaat natuurlijk nergens op.

    Moet jij eens een schoonmaker betalen per uur.

    Probleem is dat jij als veroorzaker niets te bepalen hebt.

    > Misschien zijn er geen toiletten in de Hema?

    Misschien wel? Weet jij het?

    En is een hyper zo acuut dat ze niet naar een toilet kan gaan?

    > Een dag na het incident is Yosra naar het Westeinde ziekenhuis geweest voor een doktersverklaring.

    > De arts maakt melding van hematomen (bloeduitstortingen) en zwellingen op beide bovenarmen.

    Ik zou nog eens goed lezen wie haar hardhandig heeft vastgepakt en waar dat gebeurde en wanneer.

    In alle hectiek weten de vriendinnen contact te leggen met een familielid, die snel de moeder van Yosra belt.

    Die gaat zo snel mogelijk richting de HEMA.

    Ondertussen probeert Yosra te achterhalen wat er gaat gebeuren, maar ze wordt naar eigen zeggen genegeerd.

    Dan ziet Yosra haar moeder door het raam in de deur. ‘Ik stond op en vroeg of ik even naar mijn moeder mocht gaan.

    Toen hebben ze mij met twee man tegen de muur aangeduwd’, zegt ze.

    ‘Ik zei: Laat me met rust! Kun je me alsjeblieft niet zo behandelen?

    Maar ze bleven doorgaan. Mijn moeder klopte op de deur en zei: Nee, niet doen, niet doen!'

    Yosra verzucht: 'Ze hebben me mishandeld.’

  • KlaasVaak.

    Dat heb ik al uitgelegd.

    Tegen de politie werd verteld dat ze opzettelijk* had geplast en was aangehouden.

    Uit jouw gelinkte artikel uit de openingspost:

    De politie zegt bij monde van woordvoerder Joeri Voogt het volgende:

    ‘De verdachte heeft in een pashokje in de HEMA geplast en is hierop aangehouden door de beveiliging,

    die haar vervolgens heeft overgedragen aan agenten. Op basis van de informatie die zij kregen zou er sprake zijn van opzet.

    Na een aanhouding moet je worden voorgeleid bij de hOvJ.

    De rest heb ik elders verteld: http://politie.startpagina.nl/prikbord/16974522/16974742/re-diabetespatinte-aangezien-voor-plassende-junk#msg-16974742

    Ik snap nog steeds niet wat dit met vermeend geweld van de politie te maken heeft.