Wat heeft dit fimpje met het incident in de Hema te maken?
OK:
Ik vroeg: Waar wordt deze stelling* onderbouwd door die oud-agenten?
Jouw stelling was: “Dit incident staat niet op zichzelf. Dat wordt bevestigd door oud-agenten.”
Evenals een door jou gequote stuk in je openingspost:
"De Haagse politie heeft een beruchte reputatie voor wat betreft omgang met allochtonen. "
Dan zeg jij: ik vraag me af of jij überhaupt wel kunt lezen.
> Volgens drie oud-agenten en verschillende slachtoffers zijn gedupeerden geïntimideerd, in elkaar geslagen en mishandeld. In alle gevallen gaat het om buitenproportioneel geweld.
> Uit verklaringen blijkt dat er een cultuur van geweld zou bestaan bij het bureau De Heemstraat, een cultuur die al jarenlang in stand wordt gehouden.
> De drie oud-agenten die Omroep West sprak, hebben het over ‘discriminatie, intimidatie en mishandeling’ op het politiebureau De Heemstraat.
> Allemaal willen ze anoniem blijven uit angst voor problemen met hun voormalige werkgever.
> De agenten functioneerden meer dan tien jaar bij de politie in Den Haag. Eén van hen werkte drie jaar op het bureau De Heemstraat.
>
> Eén van de agenten die uit de school klapt, vertelt: ‘Een verdachte die in de boeien op de achterbank een grote bek had, moest dat bekopen met vuistslagen.'
> Volgens de diender werd in het rapport op zo’n moment standaard geschreven dat er verzet van de verdachte was bij de aanhouding.
> ‘Iedereen wist dat daar niets van klopte, maar er werd mee ingestemd.'
>
> Een politieman die zeventien jaar bij de politie werkte en lange tijd in de Schilderswijk woonde, vertelt met eigen ogen te hebben gezien hoe op een avond op straat acht collega’s inbeukten op een
> Marokkaanse jongen. Hij nam dat zelf waar als burger. ‘Ik heb er wat van gezegd, maar wilde niet herkend worden door collega’s.' Een andere diender laat weten dat chefs hun agenten indekken.
> ‘Je moet meedoen, je verlinkt nooit je collega’s, anders moet je weg.'
>
> Bij Omroep West zijn eveneens de verhalen van zeker vijf slachtoffers bekend. Twee van hen durven hun ervaringen te delen. De rest wil er niet veel over kwijt uit angst voor represailles.
> Zeker sinds 2006 zouden geregeld op politiebureau De Heemstraat met name allochtone arrestanten door agenten in elkaar worden geslagen, vaak buiten het zicht van interne camera´s.
Ik lees en lees en lees. Maar al wat ik lees is De Heemstraat De Heemstraat De Heemstraat De Heemstraat De Heemstraat.
En in het Hema incident lees ik alleen dat de politie haar medische status niet geloofde en haar medicatie verkeerd beoordeelde.
Over de beveiligers wilde jij het niet hebben. Prima.
Waarom houden ‘achterlijke debielen’ als jij (en BennieMak) zich met discussie over recht en onrecht bezig als ze er zelf geen verstand van hebben maar wel een uitgesproken mening?
Zoals ik nu al een paar keer gequote heb:
Na een aanhouding moet je worden voorgeleid bij de hOvJ.
De politie was er niet bij.
De aanhoudende partij zegt: ze pist met opzet de paskamer onder, dat is vernieling (en dat klopt) en daarom heeft de beveiliging haar (rechtmatig) aangehouden.
Na aanhouding moet een verdachte worden voorgeleid aan de hulpofficier van Justitie.
Lees even: MOET
Dat heeft niets met partijdig zijn of ‘blind varen op’.
Dat is de plicht van de agenten die ter plaatse kwamen.
Ah, jij snapt ook weer eens niet wat een VERDACHTE is. De politie wordt er bij geroepen, hoort het verhaal aan, en in dit geval kan ik mij heel goed voorstellen dat de agenten besluiten om haar als verdachte aan te merken, mee te nemen naar het bureau, en daar even gaan bepalen wat er nu precies gebeurt is. Helemaal als er sprake is van een taalbarriere, kan je toch niet van die agenten verwachten dat ze ter plaatse even alles uitzoeken? Op het bureau kan je een tol erbij halen.
De aanhoudende partij zegt: ze pist met opzet de paskamer onder, dat is vernieling (en dat klopt) en daarom heeft de beveiliging haar (rechtmatig) aangehouden.
Zoals ik al eerder zei, ik heb geen hoge pet op van winkelbeveiligers en stadswachten. Het is nu niet bepaald het meest intelligente deel van de bevolking en ik acht ze volledig ongeschikt voor het werk waar ze voor ingezet worden.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?