Wel of geen 112?

  • - Gerard -

    Wacht even Rob II. Geen bewijs? Ik dacht dat de politie met bewijzen moest komen? De politie is opsporingsbevoegd. De vrouw heeft het bij de bank ingeleverd, daar ligt het bewijs. Misschien heeft mevrouw wel camerabeelden van de man. Misschien zijn er wel camerabeelden van de man als hij door de stad loopt of in een station. En inderdaad, mocht e.e.a. niet bewezen kunnen worden door de politie, dan heeft de politie wel een signaal dat er een persoon/personen is/zijn die vals geld in omloop brengen.

    Ik zie wekelijks zaken in Opsporing Verzocht waar slachtoffers niks hoeven te bewijzen. Dan onderzoekt de politie die zaken en zoeken zij het bewijs. Je kunt ook van veel strafbare zaken aangifte doen via internet. Hoe moet jij, als degene die aangifte doet, bewijs leveren via internet?

  • DePeter

    Precies, altijd aangifte doen.

    Maar aanhouden kan een probleem worden als de vrouw in kwestie alleen is, ik zou het haar niet adviseren.

    Geld is vervangbaar, je gezondheid of een leven niet.

    Misschien een idee om in iedere winkel een camera te hangen? Die dingen kosten niks meer.

    grtzzz

  • - Gerard -

    Precies DePeter. En weet je wat misschien een nog beter idee is? Dat ondernemers zich aansluiten bij @Liveview van de politie. Dan sluit je jouw camerasystemen aan bij een PAC en deze PAC kan dan de camerabeelden direct doorschakelen naar de meldkamer van de politie.

    Het aansluiten naar de MK van de politie is gratis. (ff reclame maken voor @Liveview).

    Voorbeeld en uitleg: http://www.youtube.com/watch?v=a0As1DO_Jus

  • DePeter

    Gerard ik hoef jou niks te vertellen, als je dat camerabewaking collectief inkoop kost het al helemaal niks meer.

    grtzzz

  • BennieMak

    Geen zorgen Planner, ik bel ze direct want dan heb ik weer een kans om een zeur-topic te openen! :D

  • BennieMak

    - Gerard - Schreef:

    ——————————————————-

    > Misschien niet, maar het gaat mij er om dat

    > duidelijk is dat ze de persoon gewoon had kunnen

    > aanhouden en de politie bellen. Ik ken mevrouw

    > niet. Ik lees alleen dat mevrouw niet een prettig

    > gevoel had bij deze persoon. Ik lees nergens dat

    > ze bang voor hem was, wel dat ze hem graag zo snel

    > mogelijk de winkel uit zag gaan.

    Het verschil tussen een beveiliger en een politie-agent…

  • - Gerard -

    ….is? Maak je zin maar af. Hoef ik niet raden wat je bedoelt?

  • BennieMak

    Eigenlijk meer een logische conclusie…

  • - Gerard -

    O, dat is een conclusie. Volgens mij geeft KlaasVaak een antwoord op wanneer je 112 moet bellen: ‘als de politie moet komen om iets nuttigs te kunnen toevoegen’ en schrijf ik over wat de winkelier ook had kunnen doen.

    Maar goed, het zal wel.

  • BennieMak

    Heeft die jongen het ook nog tot een slagroomgebakje voor je verwerkt…