Wel of geen 112?

  • Rob II

    Op de eventuele beelden zie je alleen een man die kennelijk wat geeft aan het slachtoffer. Wat hij geeft is zelden waar te nemen op camera beelden. Het biljet wat gegeven wordt ligt inmiddels bij de bank en zal naar alle waarschijnlijkheid reeds vernietigd zijn. Mocht dat nog niet het geval zijn dan kan je je afvragen of het betreffende biljet inderdaad het biljet is dat die persoon aan benadeelde heeft gegeven.

    Bewijsbaar is deze zaak alleen als het biljet nog kan worden achterhaald en worden onderzocht. Daarnaast zal de identiteit van de verdachte moeten worden vastgesteld en zal deze moeten verklaren dat hij inderdaad dat specifieke biljet heeft overhandigd wetende dat dit vals was.

    De kans dat op het biljet nog sporen van verdachte worden aangetroffen is nihil.

  • - Gerard -

    Mevrouw doet aangifte, de politie heeft eventueel beelden van de man. Dus, een signalement. Op dit moment speelt in mijn woonplaats, en daaromheen, precies hetzelfde en doet de politie oa via Twitter de oproep goed op te letten met 50 eurobiljetten. De politie kan alleen zo'n oproep doen als men weet heeft van het in omloop brengen van valse biljetten. Strafbare feiten, door meerdere personen gemeld bij de politie. Hoogstwaarschijnlijk ook beeldmateriaal. De politie kan aan de slag. Ik denk niet dat ‘burger’ A weet dat bij ‘burger’ B vals geld is aangeboden en er wel of niet aangifte is gedaan.

  • KlaasVaak.

    Rob II Schreef:

    ——————————————————-

    > Op de eventuele beelden zie je alleen een man die kennelijk wat geeft aan het slachtoffer.

    > Wat hij geeft is zelden waar te nemen op camera beelden.

    > Het biljet wat gegeven wordt ligt inmiddels bij de bank en zal naar alle waarschijnlijkheid reeds vernietigd zijn.

    Aanname. Maar valse biljetten worden zelden vernietigd.

    > Mocht dat nog niet het geval zijn dan kan je je afvragen of het betreffende biljet

    > inderdaad het biljet is dat die persoon aan benadeelde heeft gegeven.

    Dat kun je doen maar is zinloos. Er is aangifte tegen hem gedaan en bij achterhaalde identiteit zal hij verhoord worden en mag hij erover verklaren.

    Als jij al je zaken zo benaderd dan is de afdeling Opsporing snel werkeloos.

    > Bewijsbaar is deze zaak alleen als het biljet nog kan worden achterhaald en worden onderzocht.

    > Daarnaast zal de identiteit van de verdachte moeten worden vastgesteld en zal deze moeten verklaren dat hij inderdaad dat specifieke biljet

    > heeft overhandigd wetende dat dit vals was.

    Hij hoeft dat niet te verklaren. Hij kan er nog meer in zijn bezit hebben.

    Hij kan verklaren hoe hij in het bezit is gekomen.

    Als je geen onderzoek doet, geen verhoor houdt dan is het eigen invulling.

    > De kans dat op het biljet nog sporen van verdachte worden aangetroffen is nihil.

    Oh bij welke tak van dienst werk jij?

    Als de aangeefster er een beetje zorgvuldig mee omgegaan is en de dienstdoende collega niet een zelfde negatieve instelling had als jij hier schetst,

    dan is dat blijet in een sporenzak gedaan en naar de Forensische Opsporing gestuurd welke onderzoek doen aan Falsificaten.

    De politie moet eens wat minder vooruitdenken en meer doen aan waarheidsvinding.

    De recherche moet alleen aan schikkingen doen als de officier daartoe verzoekt en niet om van werk af te komen.

    Verder is de zaak om zaken uit te rechercheren en de rechter laten beslissen of iets strafbaar is of gesteld moet worden.

  • BennieMak

    KlaasVaak. Schreef:

    ——————————————————-

    > De politie moet eens wat minder vooruitdenken en

    > meer doen aan waarheidsvinding.

    Wat mij betreft mag dat aangevuld worden met:

    - Minder aan smoezen en uitvluchten doen om vooral maar NIETS te hoeven doen

    - Geldt ook voor de partner het OM

  • DePeter

    - Minder aan smoezen en uitvluchten doen om vooral maar NIETS te hoeven doen

    Dit is natuurlijk GROTE l*lkoek, ik heb vanmorgen nog met 2 agenten in het Limburgse aan tafel gezeten vanwege een inbraak bij een van mijn panden. Toen tijdens het procesverbaal opmaken op de porto een melding binnen kwam dat een van de diensdoende wagens zich vanwege een losgeslagen debiel (die zich agressief gedroeg) ergens naar toe moest gaan ik ter sprake bracht dat het te gek is dat 2 goed opgeleide agenten zich bezig moeten houden met het opmaken van een inbraakrapport terwijl er “gekken” rondlopen. De agent bevestigde dit en zei ook dat hij liever boeven ging vangen maar dat dit nu eenmaal bij zijn takenpakket hoorde. Hij en zijn collega brachten gemiddelt 60 a 70% van hun tijd door met het verwerken van papierwerk, terwijl dit volgens hen ook door een bijstandsteam gedaan kon worden.

    Dit gebeurt nu ook wanneer er een forensisch onderzoek gedaan moet worden naar vingerafdrukken, deze mensen zouden toch ook een procesverbaal op kunnen maken.

    Ik kon ik uit hun beider gedrag wel opmaken dat ze het fijn vonden dat er ook burgers zijn die het wel waarderen dat zij er voor de burger zijn, al was het maar door het bakkie koffie wat ik hun aangeboden heb.

    grtzzz

  • DePeter

    Gerard mag ik je vragen waar jij woont?

    Ik heb hier nog een partij Euro biljetten van € 25,- liggen waar ik vanaf moet, en daar let in jou woonplaats toch niemand op. Die hebben het veel te druk met die € 50,- biljetten. :)o

    Grtzzz

  • - Gerard -

    Ik hou rekening met het :)o

    Maar waarom zouden ze in mijn woonplaats geen rekening houden met andere dan 50 eurobiljetten? Ik schrijf dat helemaal nergens. Alleen speelt op dit moment het in omloop brengen van valse 50 eurobiljetten. Mocht jij het met 25 eurobiljetten willen proberen dan zal dat ook snel bekend worden gemaakt door onze politieagenten.

    Trouwens, ook in mijn woonplaats beschikken we over hele aardige politieagenten. >:D<

  • Oelan-Bator

    Helemaal mee eens.

  • DePeter

    Op dit moment speelt in mijn woonplaats, en daaromheen, precies hetzelfde en doet de politie oa via Twitter de oproep goed op te letten met 50 eurobiljetten.

    Ik bedoel daarmee dat ze het in jou woonplaats te druk hebben om die € 50,- biljetten goed te controleren, ik dacht dat dat duidelijk was.

    Maar goed, het was een grapje.

    grtzzz

  • BennieMak

    Hoezo GROTE l*lkoek? Dus terwijl er een noodoproep binnenkwam gingen jullie lekker door met keuvelen over de oude koe uit de sloot: ‘Administratieve rompslomp’

    Dit argument is van alle tijden. Ik herinner me nog de introductie van de stadswacht (Melkert-baan), zou ook de administratieve rompslomp voor gekwalificeerde agenten moeten verlichten.

    I.p.v. je af te vragen waarom de werkgever van de agenten het blijkbaar belangrijk vindt dat agenten gestuurd worden naar een klaarblijkelijk eenvoudige inbraak, laat jij je meteen in de luren leggen door een paar verveelde agenten. Een proces verbaal moet je niet onderschatten! Het is ZEER belangrijk dat dit goed wordt opgesteld!!!

    Veel kwalijker is dat er vervolgens niets met dit PV wordt gedaan! Dat is mijn punt.