politie schiet hond dood op snelweg

  • A.T.

    En jij wil het liefst dat iedereen die hier komt het altijd met die ‘ gewone burgers’ eens zijn, want weer gebeente als je het niet eens bent dan ‘ dekken die agenten elkaar allemaal’ .

    Jij doet alsof agenten schietgrage cowboys zijn. Wat had je dan als reactie verwacht? ‘Ja klopt, het liefst schieten we de hele dag onschuldige honden dood’ ?

    Een dier wordt doodgeschoten als ie gevaar oplevert en een mens niet. Een koe wordt gedood in het slachthuis en een mens niet. En toch vinden we het heel normaal dat er een stukkie vlees op je bord ligt. Kennelijk vinden we het dus gewoner om een dier te laten doden voor ons eten terwijl we makkelijk buiten kunnen, dan dat we een dier doodmaken omdat er mensenlevens op het spel zijn. Rara politiepet.

  • Black Identity

    Ja je hebt helemaal gelijk!

    Lees die topic van Agent valt scheldende pizzabezorger aan moet je kijken hoe er gereageerd word,. En wat komt eruit “laten we eerst het verhaal van die politie agent afwachten” … het is heel simpel bij dat topic, niet meppen! En de rest van mijn reactie zal ik maar achterwege laten.

    Groet

  • A.T.

    Vind ik niet eens een vreemde reactie. Je hebt geen geluid bij dat filmpje, je weet niet wat er zich daarvoor heeft afgespeeld en je weet niet wat er zich buiten beeld afspeelt. Nogal weinig om tot in den treure te weten wie er gelijk of ongelijk heeft. Maar dat betekent toch niet dat die mensen de agent gelijk geven? Want dat zeg jij nu ergens wel.

  • - Gerard -

    Meisje, meld je eens aan bij de Landmacht en geef je op voor Afghanistan. Nederlands militairen schieten daar bijna dagelijks kinderen dood. Als je dan na een maand of 6 terugkomt spreken we elkaar weer.

  • Black Identity

    Landmacht ben ik helaas voor afgekeurd. Moet je militair zijn of agent om hier je mening te mogen geven? wat hebben militairen nu weer met dit onderwerp te maken?

  • - Gerard -

    Om alles even in perspectief te plaatsen.

  • Black Identity

    heel crusiaal onderscheid met ze schieten elke dag kinderen dood.. (wat volgens mij zwaar overdreven is) maar goed wat wil je daar nu mee zeggen met dit alles?

    Dat je maar militair moet zijn anders snap je niet hoe het is om een hond dood te schieten ofzo? Dat maak ik op uit je reactie onderwerp ging over agent schiet hond dood. Of wil je er mee zeggen dat de agent het niet leuk vond om de hond dood te schieten. Ik zoek een verband met je militairen reactie en dit onderwerp alleen ik kan m niet vinden.

  • - Gerard -

    Ik heb, niet zo lang geleden, op het prikbord voor de KMar gevraagd of zij een onderzoek willen instellen naar het geweld dat Nederlandse militairen gebruiken tegen de inwoners van Afghanistan. Nederlandse F-16 piloten die bommen afwerpen en daar meer burgers doden dan de gevreesde taliban. Special Forces die kinderen doodschieten omdat ze wellicht de aanwezigheid van Nderlandse militairen zouden kunnen doorvertellen aan de taliban. Een Dick Berlijn die zo'n 50 tot 80 taliban, die op bergen rondom een Nederlands kamp, zaten ‘preventief ’ heeft laten ruimen.

    Dat waren ze niet van plan.

    En nu schiet de Nederlandse politie een hond dood, en is Nederland te klein.

    'Walgelijk' wordt er geschreven. Zomaar een hond doodschieten. Je schiet toch ook niet een mens dood? Nou, dat doen we dus wel en met het grootste gemak. Maar ja, dat zijn Afghanen en blijkbaar, want ik hoor of lees er niets over, nog minder dan een hond.

  • Black Identity

    Ja okay maar dit is toch een politie prikbord en geen landmacht of luchtmacht daar is toch een apart prikbord voor of gaan we het op dit prikbord nu ook over de landmacht en dergelijk hebben. Ik ga het op mijn senegal prikbord die ik beheer toch ook niet over de rellen in Kenia hebben. Misschien heb ik wat te boos gereageerd ff, sorry als dat verkeerd gevallen is

  • boevenvanger

    Ja een beetje jammer dat je deze conclusies trekt. Gek he dat iedereen over je heen valt als je zo ongezouten je mening gaat geven die als een tang op een varken slaat.

    Waarom denk je dat de politie geen mensen doodschiet die op de snelweg dronken of verward rondlopen? Moeten we dat echt uitleggen. Moet ik jou echt uitleggen wat het verschil is tussen een hond en een mens. Wel eens achter een hond aangerend? Probeer hem eens bij te houden. Niet de poedel van je oma maar een grote hond zoals wordt geschetst! Klets toch niet zo man met je cowboy verhalen. Er is geen 1 diender die denkt leuk ff een hond afknallen. Net of ze het voor hun plezier doen!

    Een mens is niet zo wendbaar als een hond en springt niet zo gemakkelijk over een vangrail om maar iets te noemen. Ja ik zie je reactie alweer tegemoet dat jj ongetwijfeld mensen kent die dat wel kunnen maar goed een hond is sneller, oncontroleerbaarder dan een mens vandaar deze optie.

    Trouwens een mens doodschieten is doodslag of moord en een dier doodschieten heet altijd nog vernieling. Zelfs de overheid maakt dus een verschil tussen mens en dier.

    Nou antwoord op je vraag gekregen?

    En ben je er weer veel wijzer van geworden?

    Volgens mij had je dit antwoord zelf ook wel kunnen bedenken, het is maar hoe je het wilt zien.

    T.a.v. Serine,

    Een diender maakt niet altijd prettige beslissingen. Zeker niet als er een hond moet worden doodgeschoten. Maar als je de emotie er even afhaalt en de situatie bekijkt zie je dat door deze hond er onnodig veel mensen in gevaar worden gebracht.

    Verdovingspijlen en geweren liggen niet standaard in de politieauto. Voordat deze ter plaatse zijn is er een enorme tijd verstreken. In tussen een constante gevaarszetting dus. Nogmaals geen fijne beslissing maar gezien de berichtgeving en vertrouwende op het feit dat agenten echt niet zomaar gaan schieten, waarschijnlijk wel de juiste.