Het spijt me zeer, maar ik vind dat je een hond niet met een mens kan vergelijken (is voor mij zoiets als appels en peren). Een mens kun je nog iets duidelijk maken en ziet zelf ook waar het gevaar is, behalve een kind.
Dat jij een hond misschien al honderden meters voor je ziet aankomen, is niet gebruikelijk voor 80% van de mensen achter het stuur (waar komen anders al die ongelukken en aanrijdingen vandaan?).
Dat er geen verdovingsgeweer in de auto ligt is indd, zoals Ketel al aangaf een beslissing van hogere hand. Tevens moet je daar verstand van hebben, want je kunt niet zomaar elke dosis voor elk dier gebruiken m.i. Maar zo kunnen we ook nog een discussie voeren of we geen taser, stungun met beanbags, vangstok of een AED in de auto moeten hebben of moeten dragen.
Begrijp me goed, ik vind het ook erg want ik ben ook een hondenliefhebber. Maar niet iedereen kijkt ver vooruit bij het autorijden en kijk maar eens op een kruispunt met verkeerslichten. Dan zie je ook altijd het gros van de mensen bij het rechtdoor rijden vertrouwen op de verkeerslichten, deze kijken met oogkleppen op alleen 4 meter voor hun auto.