politie schiet hond dood op snelweg

  • HM

    dus jij stelt dat een dier precies hetzelfde behandeld moet worden als dat een mens moet worden en dat een dier dezelfde rechten en plichten heeft als een mens?

  • soeshie

    Voorbeeld voor Black Identity;

    Gistermiddag, auto remt plotseling waardoor de auto achterop moet uitwijken en de berm in rijdt. Als de bestuurder uitstapt ziet hij een herdershond onder zijn auto liggen. Baasje over de rooie en natuurlijk verdrietig. Maar….hond niet aangelijnd en loopt (liep) tussen het fietspad en autoweg (80km). Conclusie: hond dood, baasje kwaad en verdrietig, behoorlijke schade aan de auto.

    Stomme bestuurder, kon je niet uitkijken!!!!

    Weet wat een dier kan veroorzaken.

  • Black Identity

    geef het dier maar weer de schuld .. en zo kan je blijven doorgaan he t is maar hoe leuk je het vind …. in jou fantastische voorbeeld kan je eerder de baas van de hond de schuld geven. Dus in jou voorbeeld weet wat een mens kan veroorzaken en ik hoef geen voorbeeld van je want daar trek ik me niets van aan.

  • A.T.

    'Politie móest hond wel doodschieten'

    Door TON VOERMANS

    UTRECHT - ,,De agent treft geen enkele blaam. Hij móest Ben wel doodschieten. Ik ben chauffeur. Ik weet hoe gevaarlijk een loslopende hond langs de snelweg is.’’

    FOTO PIXELIO.DE

    Maar Marco Ursinus is er wel kapot van. Zondagavond reed de Utrechter met zijn hond Ben over de A15 bij verkeersplein Deil. Hij weet niet precies meer wat er gebeurde. ,,Een klapband, zei de politie. De auto sloeg drie keer over de kop, dan weet je dat echt niet meer.’’ Wat hij wel wist is dat Ben de auto uitgesprongen was. De geschrokken hond verdween in de weilanden. Ursinus klauterde uit het autowrak en ging versuft door de klap op zoek naar zijn hond totdat de ambulance hem van de snelweg plukte en naar het ziekenhuis in Tiel bracht.

    Ben was spoorloos. Tot maandagochtend. Toen kreeg de politie de melding dat er een grote hond over de vluchtstrook liep. ,,Ben was naar mij op zoek. Toen Ben over wilde steken schoot de politie hem dood. Ik heb de agent gesproken. De man is een dierenvriend en vindt het heel erg.’’

    Ursinus vindt het schandalig hoe op internet over de agent wordt geschreven. Schieten was de enige optie. De hond (formaat Duitse Herder) was doodsbang en onberekenbaar. Vangen lukte niet. Een overstekende hond had in de ochtendspits op de A15 vrijwel zeker tot ongelukken geleid. Maar de 26-jarige chauffeur begrijpt niet dat de politie niet standaard een verdovingsgeweer in de auto heeft. ,,Het duurt een úúr na een melding voordat er een dierenarts met verdoving is. De agent heeft nog geprobeerd om Ben naar de Betuwelijn toe te drijven om tijd te winnen, maar dat lukte niet.’’

    De Utrechter zelf had geluk. Aan het zware ongeluk hield hij slechts een paar fikse schaafwonden en een gebroken sleutelbeen over.

    Ursinus en zijn vriendin Monique Mets hadden de hond nog maar twee dagen. ,,Een Belgisch meisje heeft hem uit Griekenland meegenomen. Daar leefde hij op straat.’’ In België kon de hond niet aarden . Op internet zagen de Utrechters dat er nieuw thuis voor de straathond werd gezocht. ,,We hadden hem pas een paar dagen, maar we hielden van hem,’’ zegt Mets.

    Bron: http://www.ad.nl/utrecht/stad/article2070420.ece

    Nu zelfs het baasje de politie niets verwijt hoop ik dat het gezeur van de niet-aanwezigen over ‘zoveel wreedheid van de politie’ nu eindelijk eens afgelopen is.

  • Black Identity

    sorry maar je gaat zelf ook door. Het is niet afgelopen omdat jij dat wilt, dat bepaald de moderator van dit prikbord.

  • serine

    Maar de 26-jarige chauffeur begrijpt niet dat de politie niet standaard een verdovingsgeweer in de auto heeft.

    duidelijk is dat de eigenaar zich dus hetzelfde afvraagt als ik.

    conclusie….is dus nog steeds dat het niet had gehoeven…dit is niet de eerste hond die ze tegen komen door de jaren heen die ze af hebben moeten schieten.

    (het heeft mij al vaker verbaasd dat ze gaan schieten met scherp terwijl er andere middelen zijn)

    heeft dus niets te maken…met kind hond relatie…heeft niets te maken met of men wel begrijpt hoe gevaarlijk een hond op de snelweg is…(want dat snapt iedere kneus wel)

  • AAspirant

    Volgens mij is die man gedwongen door de politie om deze verklaring af te leggen…

    Of ze hebben hem express teveel medicijnen gegeven, waardoor hij niet wist wat hij zei.

    Iemand nog meer suggesties om de agent in kwestie in een kwaad daglicht te zetten ? Je zou zelf maar voor de keuze staan, of een hond of meerdere mesenlevens (ochtendspits). Hoe moeilijk het ook is en zonder de feieten te kennen denk ik dat de agent juist gehandeld heeft. En denk maar niet dat die agent zich zo goed voelt hoor, die zal er wel een tijd misselijk van zijn.

  • serine

    ik HOOP van niet….maar

    ik weet niet of ik uit reflex zal reageren…ik heb dit nog nooit op een drukke vierbaans weg meegemaakt ;)

    wel kijk ik uit gewoonte in mijn achteruit als ik plotseling moet stoppen…dus ik ga er van uit dat ik de eend dan verpletter

  • serine

    misschien dat de agent kan pleiten voor een verdovings pistool in de auto?

  • serine

    is het niet zo dat als jij op zon weg rijd….je van verre al kan zien dat die hond los loopt en je je daarop kan voorbereiden door vaart te verminderen….

    want zou je niet het zelfde doen bij een kind (die daar niks te zoeken heeft) die achter zijn bal aan wil?

    neemt niet weg dat je een hond aan moet lijnen ….

    ik woon langs een provinciale (met fietspad) ik durf mijn hond daar echt niet los te laten…mijn kids trouwens ook niet…

    maar ik rij daar ook met mijn auto…en kijk verder dan de neus van mijn motorkap.