dit gaat me wel ee beetje tever

• Graats

Volgens mij ging dit topic niet over tekstverwerkingsprogramma's e.d. Dus graag weer on topic a.u.b.

Mod Arie

• Barbara mv Rik

Lees nou eerst eens goed voor je reageert.

Er staat toch heel duidelijk “in de meeste gevallen”.

Dat betekent dus niet altijd.

Bij anderen dus wel en bij jou en een paar kennissen niet ;)

• Charlie

:D:D

• planner

DE_GEKSTE schreef:

>

> zoef daarom moet je ook word op je pc zetten

> je weet dat ik het zelfde probleem hebt

> maar als ik een bericht plaatst dan gooi ik het vaak ff door

> word heen en plof het niet zo neer

> of je leest het nog ff een keer door

> en om gelijk in de aan val te gaan vind ik best vreemd zeker

> om dat jij ook mod ben op een pb en je weet wat daar van kan

> komen van je antword

• planner

Niet? Het is dat ik ook de eerste paar berichten gelezen heb, maar anders zou ik niet beter weten of ik ben of een ‘computer’ prikbord of iets dergelijks aanbeland!

Ik vind het een beetje flauw om Gerard aan te spreken dat hij ‘of topic raakt’, hij reageert alleen maar op stellingen van anderen, waarbij hij nota bene zelf als eerste aangeeft dat het geen … met politie te maken heeft!

Maar goed, net als hij vind ik de discussie over software die (wel of niet gratis) op nieuwe PC's meegeleverd word wel aardig. misschien is het handig om de verschillende stellingen eens even op een rijtje te zetten en van wat genuanceerder commentaar te voorzien als dat ik tot nu toe gelezen heb!

fj schreef:

> Word zit in office en die moet je kopen.

Op zich correct, alleen is het ook mogelijk om MS Word los te kopen ( bijvoorbeeld http://www.comcol.nl/detail/60966.htm )

sijlvia schreef:

> zit ook vaak standaard op je pc.

Wat is vaak? Het merendeel van de computers wordt bij A merken gekocht. Ik weet op dit moment echter geen A (en eigenlijk ook geen B) merk die Office en/of alleen Word nog standaard meelevert. Wel wordt MS Works regelmatig meegeleverd, het goedkope broertje van MS Office, inclusief een tekstverwerker ( http://www.microsoft.com/netherlands/producten/works/default.mspx )

fj schreef:

> Een PC is standaard namelijk voornamelijk LEEG.

> XP of Vista moet je kopen. En daar zit GEEN Office pakket bij.

Inderdaad, een PC is standaard helemaal leeg. Alleen kiezen de meeste A en B merken er voor om elke PC te voorzien van XP en/of Vista (OEM versies, deze mogen alleen op de betreffende PC gerbuikt worden) en vaak worden er ook nog wat andere programma's (antivirus met een aantal maanden gratis updates, VD?DVD brand programma's e.d.) meegeleverd. Daartoe hebben zij een contract met Microsoft (en andere software leveranciers) afgesloten. En uiteraard ziijn de kosten daarvan doorberekend in de prijs! (maar het is wel goedkoper dan XP en/of Vista los te kopen!)

sijlvia schreef:

>

> ik heb het nog nooit gekocht en heb het ALTIJD op de pc gehad.

Tja, dat komt inderdaad vaker voor. Maar om dat nu op een politie prikbord te melden…

HM schreef:

>

> Het komt er simpelweg op neer dat in de meeste gevallen er

> standaard word enz op je computer zit als je die koopt in een

> winkel.

Geen idee waar jij dat op baseert? Doe eens een link van een populaire webshop waar Word of Office meegeleverd wordt dan?

- Gerard - schreef:

>

> Dit heeft natuurlijk geen ruk met de politie te maken maar

> MS-Word zit NOOIT standaard op een PC.

Dat is ook weer overdreven. Ik heb in het verleden ook wel eens een laptop gekocht waar een ‘gratis’ OEM versie MS Word op zat. Alleen kom ik het tegenwoordig eigenlijk niet meer tegen, maar nooit gaat wellicht wat te ver.

fj schreef:

> Nogmaals BILL geeft NIETS gratis weg.

En ook dit gaat weer een stap te ver. Zoals Gerard al aangaf, Microsoft heeft wel degelijk een aantal producten die gratis te verkrijgen zijn, maar daar zit altijd wel een markerting gedachte achter! ( bijvoorbeeld http://www.microsoft.com/express/default.aspx ). Ook kan je je abonneren op een GRATIS abonnement op een 2 maandelijks magazine ( http://www.microsoft.com/netherlands/msdn/netmagazine/default.aspx )

Overigens niet alleen producten, maar je kan ook regelmatig GRATIS bij Microsoft langskomen voor evenementen. Erg interessant kan ik uit eigen ervaring melden, bovendien is de catering altijd uitermate goed geregeld (en ook gratis!).

En als het gaat om Bill persoonlijk, volgens mij geeft hij ook wel eens ‘iets’ weg aan goede doelen! ( http://weblog.roelonline.net/archives/001130.php )

Charlie schreef:

>

> Yepzz…vorige week ook een laptop gekocht bij..ik ben toch

> niet gek !!??? :D

> en guest what…alles erop en eraan..standaard ;-)

Dat er XP of Vista standaard opzit wil ik graag van je geloven, als het goed is zit er op de onderkant ook netjes een sticker met de code (5 x 5 letters/cijfers)? Maar als je met ‘alles’ ook Office bedoeld, dan dient er ook van dit product een sticker met code op de laptop te zitten, of anders heb je een boekje met het certificaat er bij gekregen en dien je de sticker daarvan op je laptop te plaatsen (als het een OEM licentie betreft). Heb je die sticker niet, dan ben jij in het ‘gelukkige’' bezit van illegale software!

• - Gerard -

Planner, dat de moderator nou net bij mijn reactie aansluit heeft wat mij betreft niets met mij te maken maar er moet ergens door de mod. een opmerking worden gemaakt.

Verder: het gaat natuurlijk over het woord: standaard. Dat impliceert dat wanneer het niet zo is, het een uitzondering betreft.

O, en tot slot. Je moet het iets preciezer schrijven. Je hebt geen illegale software op je computer staan waar je schrijft: ‘Heb je die sticker niet, dan ben jij in het ’gelukkige'' bezit van illegale software! maar je maakt op een illegale manier gebruik van de officiële software.

;)

• Graats

Beste planner,

Om een opmerking te maken moet ik wel aan iemand gaan ‘hangen’. Dus was niet tegen Gerard persoonlijk maar tegen het geheel.

Topic gesloten omdat het kennelijk vriendelijk gevraagd niet te regelen is dat mensen zich houden aan het oorspronkelijke onderwerp.

Mod Arie