Meester in onbegrijpend lezen soms, HM?
Ik zeg niets over welgemikte trap, geef alleen aan dat men van anderen af te blijven heeft. Die struikel actie was nergens voor nodig. Grappig? Vast, leedvermaak is het beste vermaak, tot het moment dat het jou overkomt.
Blijkbaar zie je dingen anders, inderdaad, is je goed recht. Echter ik ben van mening dat we vrijheid van lichaam hebben hier in Nederland, en de struikelactie van de tubaspeler maakt daar wel even feitelijk een inbreuk op. Of ga je dat even ontkennen soms?
En volgens mij zijn de bestanddelen van mishandeling:
De opzet om iemand wederrechtelijk pijn of letsel of ernstige vorm van lichamelijke/psychische onaangename gewaarwording toe te brengen.
(iemand in de gracht donderen, voor het geval je twijfels hebt over de laatste woorden…)
Dus er hoeft geen letsel te zijn, pijn of de onaangename lichamelijke gewaarwording alleen is al genoeg (corrigeer me maar als ik fout zit…)
Jij stelt dus dat als ik jou zonder toestemming een flinke poffer in je gezicht geef met de bedoeling je pijn of letsel te bezorgen, en je geen letsel hebt, maar wel pijn, dit geen mishandeling is?