Onbegrijpelijke instelling.

• jeroen

Goededag,IK ben de chauffeur die de agent in kwestie aansprak.

Het bellen van 0900-8844 is op zich een goed idee,want ik kan de politie vertellen wáár de vrachtwagen zich bevind op dat moment,en ik ben me ervan bewust dat de remlichten niet werken,dus ik hou er rekening mee…….maar wat als mijn voorganger naar Rotterdam rijd en ik naar Breda?Dan kan ik niet meer vertellen waar hij rijd en krijgt hij een andere collega-chauffeur achter zich,die géén benul heeft van het gevaar dat vóór hem rijdt.

Ik neem aan dat jullie niet van mij verwachten dat ik dan ook maar naar Rotterdam ga rijden om het overige verkeer te “beschermen”.

Om nog ff te reageren op het verhaaltje:afstand houden:

Als je 2 seconden afstand houd,heb je genoeg tijd om te reageren op de remlichten van je voorganger,maar als die het niet doen,wat dan?????

Als een agent in zijn vrije tijd helemaal buiten-dienst is,mag hij/zij van mij ook gewoon zichzelf van de kaart blowen……………….

Kort samengevat:een politieagent ben je overal en altijd.

• Black Identity

okay maar mag je als agent dezelfde dingen doen als je niet in dienst bent? dus dezelfde handelingen verrichten als je als agent in dienst zou zijn?

• DutchArt

Wat ben jij een Miep zeg!

Jij denkt alleen in termen van “overtreding”.

M.i. is dat slechts een instrument om de wet te handhaven en geen doel op zich!

In dit geval gaat het om een VERZOEK even te helpen.

Dat Petje Pietamientje had z'n autootje niet eens uit hoeven te komen!

Had net zo kunnen communiceren als met de eerste chauffeur.

Ik hoop dat je toch eens bij jezelf te rade gaat waar je mee bezig bent!

Dit is nu net de instelling waarop gereageerd wordt!

• Arie

Je hoeft het niet eens te zijn met iemands standpunt, maar blijf wel respect houden voor de andere persoon als prikker a.u.b.

• Lans

Ja dat mag.

• Black Identity

okay bedankt voor je antwoord!

• mwb

O.

Je wil betaald worden?

;-)

• mwb

Ik wordt betaald voor 38 uur in de week.

Daar ga ik dan ook van uit.

Als er ergens bloed uitstroomt buiten die tijd sta ik gelijk klaar.

Maar niet voor een paar kapotte remlichtjes.

• Risanne

DutchArt schreef:

>

> Wat ben jij een Miep zeg!

>

Je moet beter lezen, m'n naam is Risanne.

> Jij denkt alleen in termen van “overtreding”.

> M.i. is dat slechts een instrument om de wet te handhaven en

> geen doel op zich!

Volgens mij bedoel je “bekeuring” i.p.v. “overtreding”. Ik snap anders niet hoe een overtreding een instrument is om de wet te handhaven.

> In dit geval gaat het om een VERZOEK even te helpen.

> Dat Petje Pietamientje had z'n autootje niet eens uit hoeven

> te komen!

Wat heeft dat schattige jochie er nou weer mee te maken????

> Had net zo kunnen communiceren als met de eerste chauffeur.

> Ik hoop dat je toch eens bij jezelf te rade gaat waar je mee

> bezig bent!

Uhmmmmm, ja ik ben bezig mijn mening te geven op dit prikbord net zoals alle andere deelnemers. Die had je ook zelf kunnen verzinnen.

> Dit is nu net de instelling waarop gereageerd wordt!

Een hele hoop bla bla in je reactie maar geen antwoord op mijn vraag waar de grens gesteld moet worden. Lekker makkelijk zeg.

• BennieMak

Dat is een leuke casus waar menig arbeidsjurist wel raad mee weet, althans als het een burger betreft dan (voor een agent/ambtenaar zou dat anders kunnen zijn). Dat wordt dan uitgelegd als: Wie A zegt moet B zeggen…