schandalig !

• Ketel1

Moet je eerst weten of het een verkrachting was in de vorm van een tongzoen of een verkrachting middels sexuele penetratie. Zit ook nog een verschil in bestraffng in. Want daar wordt bij de strafmaat ook nog rekening mee gehouden, of ie het s.o. ‘slechts’ heeft getongd of vaginaal heeft gepenetreerd……

• funske

Een gouden kans om afstand te nemen van deze zieke collega, maar dit doet me denken aan 11 september toen hoorde je ook geen veroordeling van moslimorganisaties, het is 1 van jullie.

• Ketel1

O, ben je d'r zo eentje. Laat maar. Ga ik niet serieus op in.

• funske

Ja ga het allemaal nog een beetje relativeren, verkrachting dat krijg je niet aan je broek als je haar in haar kont knijpt.

• Ketel1

Ik wil wel voor jouw lol ongenuanceerd gaan doen. Maar het is toch echt zo dat tegenwoordig een ongewenste tongzoen wettelijk ook al verkrachting is. En van iets andere orde is dan een sexuele penetratie. Daarmee praat je niets goed.

• Ketel1

O ja, met je ‘jullie’. grootste deel wat hier komt is geen politieman. Het gaat hier over de politie en is niet van de politie.

• Lans

Jouw voorbeeld, van in de kont knijpen is aanranding.

Verkrachting is het sexueel binnendringen in andermans lichaam.

En dat hoeft niet vaginaal te zijn. Je tong bij iemand in zijn mond of zelfs oor drukken met sexueel gerichte intentie is al verkrachting.

Ik heb al een beetje het idee dat je jouw mening al hebt vastgesteld. Gezien de titel “schandalig” en dat je wat Ketel1 schrijft afdoet als relativeren.

Is dat ook zo? Want dan bespaar ik de moeite om uitleg te geven, de ervaring leert dat ik dan net zo goed tegen de boekenkast kan gaan praten. :D

• Ketel1

Ik heb bij verkrachting onderscheid gemaakt tussen een tongzoen en een sexuele verkrachting maar had liever kunnen spreken van een verkrachting via tongzoen of verkrachting door penetratie door de penis. Dat is duidelijke taal en minder verwarrend.

• Lans

Ik heb wat voor je gevonden:

Op rechtspraak.nl kan je veel soortgelijke uitspraken vinden. Dus het is echt niet zo dat hij maar een werkstraf kreeg omdat hij politieman was. In tegendeel. Zaak wordt vergeleken met andere soortgelijke incidenten.

—————-

De meervoudige kamer van de rechtbank 's-Gravenhage heeft gisteren, 6 mei, een 57-jarige oud-huisarts veroordeeld omdat hij zich tien jaar geleden vergreep aan een patiënte. De rechtbank was van mening dat de man zijn overwicht als huisarts heeft misbruikt om de labiele patiënte aan zijn wil te onderwerpen. De arts kreeg 360 uur werkstraf en zes maanden voorwaardelijke celstraf opgelegd. Ook kreeg hij een voorwaardelijke beroepsschorsing van twee jaar. Bij het opleggen van de straf hield de rechtbank er rekening mee dat de man zijn huisartsenpraktijk heeft moeten verkopen en dat hij de baan die hij sindsdien had, verloor naar aanleiding van de publiciteit rond de rechtszaak.

—————–

De rechtbank in Alkmaar heeft vandaag drie vissers uit Den Helder veroordeeld wegens een poging tot verkrachting van een minderjarige jongen. De rechter heeft het drietal een taakstraf van 140 uren opgelegd. Een onderdeel van de taakstraf is deelname aan een dader-slachtoffer leerprogramma. De poging tot verkrachting vond plaats aan boord van een Helderse kotter. Anders dan het Openbaar Ministerie heeft bepleit, acht de rechtbank niet aannemelijk dat een van de drie daders in de acties tegen het slachtoffer steeds het voortouw heeft genomen.

————-

De meervoudige strafkamer van de Rechtbank Leeuwarden heeft een ambulance-chauffeur wegens ontucht en verkrachting veroordeeld tot een werkstraf van 240 uren plus zes maanden voorwaardelijke gevangenisstraf. Binnen de proeftijd van twee jaar mag hij onder meer geen EHBO-cursussen meer geven. De ontuchtige handelingen en het rectaal binnendringen met een vinger zijn namelijk door verdachte geplaatst in het kader van EHBO-oefeningen, op welk gebied verdachte als een autoriteit werd gezien. Door bepaalde gedragingen en mededelingen heeft verdachte een intimiderende sfeer geschapen, waardoor de slachtoffers zich gedwongen voelden seksuele handelingen te ondergaan en te verrichten.

• zokandiewelweer

http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=BD5597&u_ljn=BD5597