schandalig !

• edwin1872

Ik zal het eens over een andere boeg gooien;

Deze man is zijn baan als agent kwijt, staat dusdanig geregistreerd en geen enkele werkgever zal een door de Politie wegens zedendelict ontslagen persoon in dienst willen nemen.

De man kan dus fluiten naar een beetje goede baan. Bewijs van goed gedrag is iets wat de man dus nooit meer zal krijgen.

Ik snap wel dat de straf laag overkomt, maar denk eens verder. Deze man komt nooit meer aan de bak bij een goed bedrijf en zal, naar alle waarschijnlijkheid, zijn geld moeten verdienen met een uitkering, hetgeen nog altijd minder kost dan hem vastzetten.

En misschien ten overvloede Funske, lees de uitspraak eens goed door:

Er was geen sprake van verkrachting maar van ontucht.

• Risanne

funske schreef:

>

> het is 1 van jullie.

Hoe kan dat nou, hij is toch ontslagen? Of bedoelde je met één van ons, een burger? Dat is volgens mij het merendeel van de deelnemers hier, dus dan heb je gelijk. Maar dan is hij ook dezelfde persoon als jij :D

• maria

Vertel mij maar eens, hoe een 45 jarige ex-politieman die ontslag heeft gekregen omdat hij zich heeft misdragen, ooit nog een vergelijkbare baan zal kunnen krijgen.Dat lijkt mij op zichzelf al een heel grote straf.Politiemensen worden niet zo vaak ontslagen en wanneer hij ergens solliciteert, heeft hij heel slechte papieren!

Waarschijnlijk is hij op de bijstand aangewezen voor de rest van zijn leven. En waarom zouden wij als belastingbetalers nog moeten bijdragen aan zijn onderhoud in een gevangenis waarvan de kosten veel hoger zijn dan de bijstand?

Maria

• planner

maria schreef:

>

> En waarom zouden wij als belastingbetalers

> nog moeten bijdragen aan zijn onderhoud in een gevangenis

> waarvan de kosten veel hoger zijn dan de bijstand?

Dat is een ‘logica’ die kant nog wal raakt. Als je dat namelijk doortrekt dan kunnen we alle gevangenissen wel sluiten, veel goedkoper voor ‘ons’ belastingbetalers.

• Koen Hakvoort

“Hoewel het slachtoffer heeft verklaard dat de seks niet tegen haar wil plaatsvond en dat zij de aandacht die zij kreeg van een oudere man prettig vond, had verdachte het niet zover moeten laten komen.” Citaat uit het vonnis.

Om dan toch willens en wetens hierop het etiket verkrachting te plakken omdat men weet dat zulks meer bezoekers en lezers (en dus meer reclame-inkomsten trekt) of beter gezegd relschoppers trekt, het getuigt van een grenzenloos cynisme. Blijkbaar onder het motto “als er even geen zware zedenmisdrijven zijn, dan vinden we ze zelf wel uit”. Het idee dat Nederlandse rechters licht straffen en agenten waar mogelijk voorgetrokken worden - een misvatting met veel aanhangers - kan dan nog suggestiever overgebracht worden.

Op de bekende site waar de privacy van de anonieme vuilspuiters altijd goed gewaarborgd is, zijn de personalia van de verdachte inmiddels bekend gemaakt.

Als ik zo het verlies van beroep -dat wellicht voor de man veel betekende- en goede naam, strafblad, straf en hetze in de media (met waarschijnlijk allerlei onvoorziene gevolgen) bij elkaar optel, vind ik met anderen hier dat deze man voor een paar zwakke momenten behoorlijk zwaar gestraft is.

• maria

Wel, dat is een vraag die we ons met z'n allen best eens mogen stellen.Gevangenisstraf brengt nl. weinig positiefs op en kost de maatschappij handen vol geld.

Maria

• - Gerard -

Prima research Koen. Ik zou de moderator eigenlijk willen vragen dit onderwerp van het prikbord te verwijderen.

Aan de ander kant, het is toch wel wéér een waarschuwing voor een ieder: ‘blijf met je tengels van minderjarigen af’.

Kost je meer dan het oplevert.

• Plukkie

Verwijderen?

imo toont een dergelijk topic mooi aan hoe makkelijk het is om door iets niet te (willen) snappen of kunnen snappen er doodleuk eens wat geroepen word in de trand van klasse justitie.

Vervolgens de lamellen maar voor de ogen en roepen.

Mooi toch dat soort gedrag.

Jammer alleen dat door opener radiostilte ingelast word.

Ipv aan hand van de casus gegeven zijn/haar mening te ondersteunen met “goede” argumenten ipv emotie en calimiro gedrag.

Grtz Plukkie

• HM

misschien dat hij/zij ingezien heeft er volledig naast te zitten maar dat de steller dit niet wilt toegeven ivm gezichtsverlies. Erkennen dat je fout getuigt van meer lef dan simpelweg je mond te houden als het moeilijk wordt of als je weet dat je fout zat maar het gewoon niet toe wilt geven.

• HM

He funske, hier is je antwoord warom precies dezelfde zaken anders behandeld worden.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1403126/__Lerares_pleegde_ontucht__.html?p=8,1

niks geen werkstraf om ontslag!!!!!!