Dat is nou typisch het bewijs dat al die vetbetaalde bo bo's en hulpverleners er geen moer van begrijpen Dennis. Zoals ik al schreef, ken ik het ontstaan van deze wijk zeer goed. En als ze nu een beeld proberen te schetsen alsof deze bevolkingsgroep die wijk verziekt hebben, dan is dat zonder mijn ogen te willen sluiten voor echte problemen, een keiharde leugen. Zoals gezegt, zat Maarssen dorp, in die jaren op slot voor mensen van de andere kant van het kanaal. Alle mensen die daar in de eerste economische crisis op de fles gingen, werden tevens met andere “probleemgevallen” in die wijk gestationeerd. In die wijk is in de jaren 90 om de wijk weer gevarieerder te krijgen, het nodige (vrij nieuwe woningen) gesloopt.
Daarvoor in de plaats zijn er ook koopwoningen (bestond alleen uit de huursector) terug gezet. Dat is een typisch door de overheid gecreëerde probleemwijk geworden, waar mensen die voor de wijk opkomen, als verlengstukken van de politie gezien worden, en de wijk uit geterroriseerd worden. Ik weet daar alles van, omdat ikzelf in het aldaar opgezette buurt preventie team heb gezeten, en gezien heb hoe de zwakkeren uit die groep weg geterroriseerd werden. Met zwakkeren bedoel ik dat ze systematisch mensen uitkozen, die ze aandurfden. Ik had mede door mijn bouw daar minder problemen mee, maar dan werd het dat kinderen tegen anderen opgezet werden. En absoluut niet door deze bevolkingsgroep.
Ik heb bij een dochter van een maat van mij die daar kwam wonen, traliewerk voor de voordeur ramen aangelegt. Daar werd zij om uitgelachen, en het was nog niet klaar, of ze braken bij haar in via het dakraam, waarbij er gelachen werd als de politie e.e.a. op kwam nemen… Zo'n buurt was dat. Je begrijpt wel, dat zo'n meisje alleen daar zo weer pleite was. Terwijl het juist de bedoeling was om via een betere screening zulke mensen in de wijk te krijgen. En deze problemen kwamen van een netwerkje oer Hollandse gezinnen, waar ik van een oud buurman agent van wist, dat die daar nog niet bij in de buurt wilde wonen. Dus ja, dan maar niet meer optreden in zo'n wijk? Daar begon het allemaal mee… Groetjes v Hyperactief
P.S.: En veel vinden het wel stoer wat die agent deed, maar ik weet niet of ze dat ook gevonden hadden als er ongelukken waren gebeurd. Want in dat wijkje heb je i.d.d. heel snel een dominoeffect van korte lontjes… Maar ja, de heren en dames politici zaten daar ook in hun ivoren torentjes aan de andere kant van het kanaal, wat toen nog vrijwel opslot zat voor mensen uit Maarssenbroek…