Agent laat zich gaan.....

• Hyperactief A-P

Er wordt maar wat aangerotzooit Arie, er is geen enkel consequent beleid geweest, waarmee ik bedoel dat er geen grenzen gesteld werden. Daarnaast speelt de uitsluiting ik heb het al veel vaker gezegt een rol. In die wijk woonden ook veel kaaskop “probleemgezinnen”. In de jaren 80 zag je dat ook in Engeland onder Engelsen ontstaan. Een veel groter probleem nu en straks worden de Polen en andere Oostblokkers. Aalsmeer wordt ermee overspoeld, en ook met een ware inbraakgolf, hoorde ik gisteren van iemand die daar familie heeft wonen. Kijk nu eens om je heen in een gewone supermarkt, van hoe sommige ouders niet consequent zijn? Dat zijn ook de leraren en leraressen die dat dan op school ook niet doen. Waardoor ouders die wel consequent zijn, hun opvoeding ook weer ondermijnt wordt met halfbakken maatregelen… Oftewel, het wordt gewoon gecreëerd, maar dat is absoluut onbespreekbaar… Groetjes v Hyperactief

• Hyperactief A-P

:D:D:D

• Hyperactief A-P

Dat is nou typisch het bewijs dat al die vetbetaalde bo bo's en hulpverleners er geen moer van begrijpen Dennis. Zoals ik al schreef, ken ik het ontstaan van deze wijk zeer goed. En als ze nu een beeld proberen te schetsen alsof deze bevolkingsgroep die wijk verziekt hebben, dan is dat zonder mijn ogen te willen sluiten voor echte problemen, een keiharde leugen. Zoals gezegt, zat Maarssen dorp, in die jaren op slot voor mensen van de andere kant van het kanaal. Alle mensen die daar in de eerste economische crisis op de fles gingen, werden tevens met andere “probleemgevallen” in die wijk gestationeerd. In die wijk is in de jaren 90 om de wijk weer gevarieerder te krijgen, het nodige (vrij nieuwe woningen) gesloopt.

Daarvoor in de plaats zijn er ook koopwoningen (bestond alleen uit de huursector) terug gezet. Dat is een typisch door de overheid gecreëerde probleemwijk geworden, waar mensen die voor de wijk opkomen, als verlengstukken van de politie gezien worden, en de wijk uit geterroriseerd worden. Ik weet daar alles van, omdat ikzelf in het aldaar opgezette buurt preventie team heb gezeten, en gezien heb hoe de zwakkeren uit die groep weg geterroriseerd werden. Met zwakkeren bedoel ik dat ze systematisch mensen uitkozen, die ze aandurfden. Ik had mede door mijn bouw daar minder problemen mee, maar dan werd het dat kinderen tegen anderen opgezet werden. En absoluut niet door deze bevolkingsgroep.

Ik heb bij een dochter van een maat van mij die daar kwam wonen, traliewerk voor de voordeur ramen aangelegt. Daar werd zij om uitgelachen, en het was nog niet klaar, of ze braken bij haar in via het dakraam, waarbij er gelachen werd als de politie e.e.a. op kwam nemen… Zo'n buurt was dat. Je begrijpt wel, dat zo'n meisje alleen daar zo weer pleite was. Terwijl het juist de bedoeling was om via een betere screening zulke mensen in de wijk te krijgen. En deze problemen kwamen van een netwerkje oer Hollandse gezinnen, waar ik van een oud buurman agent van wist, dat die daar nog niet bij in de buurt wilde wonen. Dus ja, dan maar niet meer optreden in zo'n wijk? Daar begon het allemaal mee… Groetjes v Hyperactief

P.S.: En veel vinden het wel stoer wat die agent deed, maar ik weet niet of ze dat ook gevonden hadden als er ongelukken waren gebeurd. Want in dat wijkje heb je i.d.d. heel snel een dominoeffect van korte lontjes… Maar ja, de heren en dames politici zaten daar ook in hun ivoren torentjes aan de andere kant van het kanaal, wat toen nog vrijwel opslot zat voor mensen uit Maarssenbroek…

• Hyperactief A-P

Kijk Dennis, toen ik deze voormalige wethouder in de jaren 80 in een hoorzitting voor leugenaar uitmaakte, was ik in de media de gebeten hond. Een paar weken daarna kwam uit, dat ik gelijk had, op het gebied waar ik hem voor leugenaar uitgemaakt had. Maar meneer mocht blijven zitten, ondanks dat die de gemeenteraad op een verkeerd spoor gezet had. En soms (let op de datum van dit stuk) duurt het heel erg lang voor mensen daadwerkelijk door de mand vallen. Ik kwam het voor een tijdje terug bij toeval tegen, alsof het zo moest zijn.:D

http://www.nu.nl/algemeen/964945/harde-schijf-politicus-utrecht-opgevist.html

Maar, wat ik ermee wil zeggen, was dat deze man (uit een niet linkse partij) een belangrijke post had op het gebied van wonen. Hier is zoals de waard was, etc. wel heel erg van toepassing. Oftewel bekijk de plaatjes, en zoek de verschillen.;) Groetjes v Hyperactief

• - Gerard -

Maar ……… zo erg is het allemaal niet. De agent staat, letterlijk, in zijn diensthemd …. en misschien ook nog wel met de wetenschap dat hij op internet te zien zal zijn. Ik heb geen idee wat de aanleiding is voor dit gedrag van de agent en als hij de wijkagent is, zoals Dennis schrijft, zal hij deze scooterbesturende pappenheimer ook wel bij naam (en waarschijnlijk strafblad) kennen.

• Plukkie

Daar is ook niets mis mee,

in deze zaak.

maar mij bekroop het gevoel dat DE_GEKSTE

denkt de situatie op te lossen met geweld.

Maar geweld als middel om iemand te corrigeren, om gezag te winnen.

Dat is meer dictatuur.

Afgezien van het gevaar van een wisselwerking

Zoals ik al aangaf geweld is een teken dat je het niet meer anders kon oplossen, en in dat opzicht vind ik het een zwakte.

Als iemand word aangehouden en die wil niet mee dan is het logisch dat een bepaalde mate van geweld word gebruikt.

En soms kan je er niet om heen omdat er natuurlijk meerdere partijen bij betrokken zijn.

Grtz Plukkie

• Hyperactief A-P

Ik ben het met je eens Plukkie, maar de mensen zonder ervaring die dat roepen zwijgen of lopen weg als je met feiten uit de praktijk komt. En nog erger, die gaan je vergelijken met de huidige geitenwollen sokken figuren hulpverleners waar ik voor nog geen 10000 Euro per maand netto bij zou willen horen. Ik heb principes, en ben niet te koop voor geld. Maar met de vinger op de zere plek leggen wordt je eerder genaaid, dan dat er wat mee gedaan wordt. Belangen gaan voor echte oplossingen. Echte oplossingen brengen op de lange termijn geen geld op, daar zit het echte probleem… Groetjes v Hyperactief

• Plukkie

“Van de overige buurtbewoners moet je het kennelijk ook niet hebben, getuige het ”lafhartige“ filmpje.”

Tja een echte zegen al die telefoons en dingen die kunnen opnemen.

Vooral het selectieve opnemen, want de aanleiding nemen ze zelden op.

Grtz Plukkie

• Hyperactief A-P

Nee veel van de bewoners in die wijk nemen het voor elkaar op Plukkie. Maar zonder het goed te praten, wat is erger, puberaal gedrag wat bij de meesten met naar mate de leeftijd stijgt verdwijnt, of volwassen politici die vele vele jaren beroepsmatig het verkeerde voorbeeld (17-04-2009 22:24) geven? Ikzelf vindt het laatste erger, want het voorbeeld zal eerst moeten deugen wil je van de anderen hetzelfde verwachten… Groetjes v Hyperactief

• Charlie

Heeft niks met ballen te maken, vind deze actie gewoon oerdom.

Ik weet zeker dat er meer agenten dat soort lef hebben.

Alleen weten zij zich beter te beheersen, en laten zij zich niet gek maken door zo'n raddraaier.

Nu sta je dan als een halve debiel, totaal machteloos gefilmd op internet.

Heel leuk voor je collega's en je korps.

Kijk, in Thailand wordt zo'n raddraaier gelijk van bromfiets afgeknald, zonder pardon….,dat zijn pas agenten met ballen :D