En het geweld is noodzakelijk omdat? Zou dat op andere plekken dan niet toevallig net zo noodzakelijk zijn… of dus juist geheel niet.
Dus als er figuren over het hek klimmen van een kazerne kan/mag/moet deze defensie beveiliger geweld gebruiken indien de inklimmer niet blijft staan. Dat is niet voor te stellen in het strafrecht, daar is het meer de “halt of ik signaleer-principe” van toepassing voor particuliere beveiligers.
Als ik de uitzending van Alberto Stegeman nog even terugspoel, krijg ik niet echt de indruk dat men de beveiliging van militaire objecten heel serieus neemt dat het noodzakelijk geacht wordt te gaan schieten. Het probleem was daar niet of de beveiligers wel of geen wapen op de heup hadden, maar het totale gebrek aan beveiliging.Om uberhaupt te kunnen schieten zal je eerst moeten signaleren dat er onbevoegdheden het terrein betreden. Dat kan een particuliere beveiliger net zo goed (of slecht, wat je wilt) als een defensie beveiliger, en die kan er dan altijd nog iemand bijroepen die wel mag schieten als dat nodig blijkt te zijn.
Overigens denk ik zo maar dat wanneer een defensie beveiliger iemand neerschiet, die over een hek is geklommen en zich niet bedreigend naar de beveiliger of andere personen opstelt en ook geen wapens bij zch heeft, achteraf toch iets uit te leggen heeft!
En als je van dat bedrijf bij de politie word neergezet vult je kledingkast zich ook mooi, want je mag ineens je normale uniform niet meer aan (althans ik begreep van horen dat men het rood niet kon waarderen).
Als het goed is loopt het grootste deel tegenwoordig in Witte overhemden i.p.v. “Rood” wat ik persoonlijk meer Rose noemde. Dit omdat het overhemd eigenlijk meer bestond uit hele kleine rode en witte vierkante vlakjes.
Ze geven er inderdaad een mooie draai aan.
Het is geen bewaking en/of beveiliging wat ze doen maar receptie werk.
Buiten de sluitingstijden van districtskantoren (waar 's nachts niemand is) objectbeveiliging (toezicht op storingen/brandalarm/telefoon aannemen etc)
En ik heb ze ook gezien bij logistiek (kleding uitgifte). Dat is bezoekers ontvangen en ze voorzien van een bezoekerspas.
That's it.
Maar ik moet zeggen, wel leuk gevonden van Securitas.
Klopt helemaal Lans en voor Securitas het ging doen zat de Nederlandse Veiligheidsdienst wat nu Trigion heet er.
Ik weet dit uit eigen ervaring omdat ik zelf als inhuurkracht o.a. in Driebergen en andere panden in deze regio heb gezeten.
“Sorry dat ik het zeg maar vind het niet echt smakelijk, lijkt mij niet dat de politie bewaakt hoeft te worden door particuliere beveiligers of wel soms?”
En ik vind zoute haring niet echt smakelijk. Verder weet ik ook geen zinnige reden te verzinnen om zoute haring niet smakelijk te vinden.
Marcel72, wij burgers hebben de politie ingesteld en schaffen het ook net zo snel weer af. De politie is niet het eigendom van haar werknemers.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?